Criza prețurilor a afectat traficul de mărfuri pe Canalul Dunăre - Marea Neagră
330
Articole de la același autor
Nu mai are preț pământul? În județul Constanța se vând terenuri agricole și cu 2 bani metrul pătrat
03 Februarie 2022
Vești bune pentru navigatorii români după întâlnirea liderilor SLN cu ministrul Sorin Grindeanu
24 Ianuarie 2022
O măsură în beneficiul marinarilor români aflați la bordul navelor
06 Ianuarie 2022
Sindicatul din Șantierul Naval Constanța declanșează campania pentru reducerea fiscalității salariale în construcțiile de nave
05 Ianuarie 2022
Veste bună pentru navigatori! Ce se întâmplă cu prelungirea valabilităţii carnetului de marinar
07 Februarie 2022
Creșterea galopantă a prețurilor pe plan mondial, la produsele energetice, carburanți, materiile prime, produsele industriale și alimente și-a pus amprenta asupra traficului de mărfuri din porturile maritime românești și de pe căile de navigație interioară.
În așteptarea viitoarei evoluții a prețurilor, piața internațională a cerealelor a pus frână exporturilor din România, Serbia și Ungaria. Drept urmare, traficul de mărfuri pe Dunăre, canalele navigabile și prin portul Constanța, dependent în foarte mare măsură de fluxurile de grâne, a înregistrat o scădere semnificativă, celelalte grupe de mărfuri nereușind să acopere deficitul. Dar este de așteptat ca, pe măsură ce se apropie momentul viitoarei recolte de cereale, exporturile de grâne din vechea recoltă să explodeze.
Cerealele și minereurile domină traficul
În așteptarea viitoarei evoluții a prețurilor, piața internațională a cerealelor a pus frână exporturilor din România, Serbia și Ungaria. Drept urmare, traficul de mărfuri pe Dunăre, canalele navigabile și prin portul Constanța, dependent în foarte mare măsură de fluxurile de grâne, a înregistrat o scădere semnificativă, celelalte grupe de mărfuri nereușind să acopere deficitul. Dar este de așteptat ca, pe măsură ce se apropie momentul viitoarei recolte de cereale, exporturile de grâne din vechea recoltă să explodeze.
Cerealele și minereurile domină traficul
Dar să lăsăm cererea și oferta de grâne să își continue confruntarea, iar noi să vedem cum a evoluat traficul de mărfuri pe canalele navigabile Dunăre - Marea Neagră și Poarta Albă – Năvodari, la începutul acestui an.
„În ianuarie 2022, cantitățile de mărfuri tranzitate pe canalele navigabile au înregistrat o diminuare semnificativă - a declarat, pentru cotidianul „Cuget Liber”, Mihaela Coroiu – specialist PR, în cadrul Companiei Naționale Administrația Canalelor Navigabile. Traficul a fost de 2,300 milioane de tone capacitate, cu 14,05% mai mic față de aceeași perioadă din anul 2021. Au fost transportate 1,084 milioane de tone de mărfuri, cu 19,23% mai puțin decât în ianuarie 2021.”
În structura mărfurilor, cerealele au pierdut primul loc, având o pondere de numai 30%. În ianuarie 2021, ponderea lor era de 44%. În prezent, primul loc revine minereurilor, care dețin o pondere de 41%, Pe locurile următoare se situează următoarele grupe de mărfuri: produsele energetice (cărbuni, petrol și gaze lichefiate) - 14%, produse chimice - 7%, metal și produse din metal - 5%, alte produse (inclusiv ciment) – 2%, mașini și utilaje - 1%.
Principalul beneficiar al canalelor navigabile
Principalul beneficiar al canalelor navigabile
În continuare, traficul de mărfuri derulat în contul altor țări deține cea mai mare pondere în traficul total: 54%. În ianuarie 2021, urcase la 73%. Această dinamică reflectă rolul tot mai mare pe care Dunărea și canalele Dunăre - Marea Neagră și Poarta Albă – Năvodari îl joacă în transportul naval european.
Din totalul de 1,084 milioane de tone de mărfuri derulate în prima lună din 2022, în contul României au fost transportate 46%, pentru Serbia - 30%, Ungaria - 7%, Bulgaria - 7%, Croația – 1%, Austria – 4%, Slovacia – 1%, Germania – 1%.
În ianuarie 2022, canalele Dunăre - Marea Neagră și Poarta Albă - Năvodari au fost tranzitate de 1.523 unități navale, cu 14,29% mai puține decât în ianuarie 2021, din care: 1.066 de barje, 208 șlepuri, 4 nave fluvio-maritime și 245 de remorchere împingătoare.
Armatorii români domină transportul pe apele interioare. Dintre ei, cel mai important este Compania de Navigație Fluvială Română Navrom, care deține o flotă de 455 de nave, din care: 20 de împingătoare, 341 de barje de diferite tipuri, 89 de șlepuri și 5 ceamuri.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Duminică, 14 Noiembrie 2021
Miercuri, 10 Noiembrie 2021
Luni, 11 Octombrie 2021
Miercuri, 22 Septembrie 2021
Miercuri, 02 Februarie 2022
Duminică, 02 Ianuarie 2022
Sâmbătă, 11 Decembrie 2021
Joi, 09 Decembrie 2021
Joi, 14 Octombrie 2021
Duminică, 10 Octombrie 2021