Criza locurilor de practică pentru cadeți are soluții! (III)

841
5

Articole de la același autor

SLN lansează în dezbatere publică un proiect pentru absolvenții facultăților de marină


Articolele dedicate inițiativei Sindicatului Liber al Navigatorilor au stârnit o aprigă polemică pe pagina electronică a ziarului "Cuget Liber" și, deja, se conturează două poziții distincte. 


La un "bord" s-a grupat majoritatea care susține proiectul și semnează comentariile cu pseudonimul "student" sau "cadet". La "bordul" opus s-a plasat minoritatea celor ce resping soluția, invocând tot felul de pretexte. A fost reluată și generalizată până și teza că absolvenții din zilele noastre sunt slab pregătiți. Dacă ar fi să îi dăm crezare, întreaga producție a învățământului superior de marină este un rebut și n-ar trebui să mai ajungă pe mare. Practic, România ar trebui să desființeze nu doar cadeția, ci și marinăria, întrucât tineretul ei nu se ridică la înălțimea acestei meserii. Probabil că aceas-tă minoritate are o nețărmurită admirație pentru marinarii filipinezi, indonezieni și indieni.




Majoritatea pare a fi decisă să apere inițiativa SLN. "Eu vreau să plec pe mare; îmi place marinăria și ceea ce oferă pe lângă munca grea. Chiar să ne lăsăm de o carieră promițătoare pentru că așa e la noi? Avem datoria să ne batem! Uite, cineva vine cu o idee; noi trebuie să facem presiune ca ea să nu moară, ba chiar să prindă contur. Trebuie să facem și noi cadeții ceva! Nu știu, o adunare, o manifestație, că suntem cu miile. Ce ziceți?" - propune un comenta-tor care semnează "student".
Să fim bine înțeleși, înființarea Fundației "Cadetul Român" nu este unica soluție și nici nu poate rezolva în totalitate criza stagiilor de practică pe mare. Ea urmează să furnizeze, într-o primă fază, 100 de locuri pentru cadeții cu cele mai mari medii la absolvire.
În continuare, companiilor de crewing le revine responsabilitatea să promoveze cât mai mulți cadeți români în flota mondială. Unele dintre ele chiar au reușit să obțină o suplimentare a locurilor pentru acest an.


La sfârșitul lui 2013, clc. Romeo Stavăr - Vergea, directorul executiv al agenției de crewing CMA Ships, din Constanța, anunța că, în 2014, numărul cadeților români îmbarcați în flota CMA CGM va urca de la 100 la 150. 
La rândul său, Florin Urziceanu, directorul agenției "AB Crewing", declara că, în 2014, numărul cadeților români recrutați pentru flota Japoniei și cea britanică va crește cu 20 - 30%, față de 40 de cadeți, în 2013.  
Cu certitudine că și alte companii de crewing active pe piața românească vor reuși în 2014 și în anii viitori să organizeze stagii de practică pentru cadeții români. 
În shipping-ul românesc se vehiculează și ideea achiziționării unei nave școală. Sunt câteva entități care au puterea financiară să o facă. Nu are rost să le po-menim numele câtă vreme nu și-au clarificat intențiile și nu au decis să le facă publice. Ceea ce le reține să ia o hotărâre sunt cos-turile mari de exploatare a unei asemenea nave. 




Potrivit calculelor unor specialiști din shipping, cheltuielile minime cu combustibilul, pentru o navă de 10.000 tdw, se ridică la circa 300.000 de euro pe lună, iar cheltuielile totale la 1.000.000 de euro. Cine le poate susține? Se angajează vreun armator la un atât de mare efort financiar? E greu de crezut. Dacă ar fi fost atât de simplu, mările și oceanele lumii ar fi pline de nave școală și n-ar mai exista o criză a cadeților. 
Pe de altă parte, practica pe o navă școală acoperă doar o mică parte din stagiul de cadet. Pregă-tirea propriu-zisă trebuie realizată tot pe navele comerciale. 
Comparând soluția navei școală cu proiectul Fundației "Cadetul Român", de departe acesta din urmă este cel mai puțin costisitor. Potrivit calculelor SLN, cu un buget anual de circa 540.000 de dolari se poate asigura pregătirea a 50 de cadeți de la punte și 50 din sectorul mecanic și electric.
Ne oprim aici cu prezentarea soluțiilor privind criza locurilor de practică pentru cadeți. În edițiile viitoare ale ziarului vom prezenta poziția reprezentanților shipping-ului românesc față de proiectul propus de SLN și evoluția acestei inițiative. 


Comentează știrea

CLC
13 februarie 2014
Care minoritate?

Ca absolvent ANMB, am navigat cu absolventi tineri de la ANMB si UMC (cei mai multi). Dupa anul 2005 au venit cadeti si absolventi din ce in ce mai slab pregatiti. Dar in ultimii 4 ani e jale! Nu le-a cerut nimeni sa fie foarte bine pregatiti, dar un minim de cunostinte tot sunt necesare ca sa incepi de undeva. Acum nu mai e nicio diferenta intre ai nostri si filipo. Mai buni mi se par indienii, culmea! Finantarea cadetiei de catre min. transporturilor sau invatamantului, ori cu fonduri UE, ar putea fi o solutie. Dar primul pas e scoala de calitate, fara ea restul e vax. Apropo, eu am invatat bine...

c/o
13 februarie 2014
ai nostri

Mai fratilor! Dupa mine toata flota mondiala maritima civila,ar fi bine sa fie de nationalitate romana dar nu suntem numai noi pe pamant! O singura institutie de invatamant de marina e maxim ce poate oferi tara noastra si aceea e fostul Institut de Marina actuala Academie , are toate mijloacele neceare :nave, cladiri si la profesori poate e ceva probleme dar pot lua de la IMC valorile si cu un bun plan de dezvoltare putem face fata concurentei mondiale....privind personalul maritim si fluvial! Vad ca si autorii articolului au ca imagini dotari(nave) si studenti de la ACADEMIA NAVALA"MIRCEA CEL BATRAN"!!! PS: Avem nave scoala, avem cladiri(logistica), avem personal.....deci sa fim uniti si sa cucerim lumea..!!!...chiar putem dar nu divizati...(stiu ,sunt atatea interese......sa existe n +1 institutii de marina..DAR CU CE FOLOS..?????)

T.B.Junior
13 februarie 2014
Dar...Romania a avut flota ?...

Ea : - Dar...Romania a avut flota ?... El : - Nu stiu Maria....zic si eu asa.... a avut si ce-a pierdut ?...

hermes handbags keywords
18 mai 2014
hermes handbags keywords

hermes shop schwerin Stiri Economie : Criza locurilor de practică pentru cadeți are soluții! (III) | Ziarul Cuget Liber de Constanta Online hermes handbags keywords http://www.richborn.com/hermes-purple-hermes-handbags-keywords3-1383.asp

hermes purse price
9 iunie 2014
hermes purse price

hermes belt amazon uk Stiri Economie : Criza locurilor de practică pentru cadeți are soluții! (III) | Ziarul Cuget Liber de Constanta Online hermes purse price http://sungyhama.com/hermes-purse-for-sale-hermes-purse-price-1261.asp

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.5695 secunde