Criză de containere pe piața transporturilor. Prețurile mărfurilor din China ar putea crește
Articole recomandate
Investiție majoră în Portul Constanța, printr-un parteneriat public privat cu investitori din Emiratele Arabe Unite
18 Aprilie 2024
CECCAR: Ediţia a doua a Concursului de cultură şi educaţie financiar-contabilă, la Liceul „Virgil Madgearu”
18 Aprilie 2024
Țițeiul kazah KEBCO, în topul cererii europene
18 Aprilie 2024
„Portul Constanţa a devenit cel mai important hub de distribuţie la Marea Neagră pentru Europa Centrală şi de Est”
18 Aprilie 2024
Comisarul Majestăţii Sale pentru Comerţ şi Ambasadorul Marii Britanii la Bucureşti, vizită în Portul Constanţa
17 Aprilie 2024
Ministrul Transporturilor anunță schimbări majore la TAROM
17 Aprilie 2024
Pandemia a dus la o creștere bruscă a cererii de echipamente de protecție - măști, mănuși și alte materiale, multe produse în China.
Exporturile țării asiatice au urcat la cote uriașe, ceea ce a generat un nou fenomen pe piața transporturilor: criza de containere goale. Ca urmare, costurile pentru transportatori au crescut semnificativ.
Acest lucru se va vedea și în prețul produselor pentru consumatorul final, spun experții.
Nevoia de echipamente de protecţie a generat, în întreaga lumea, importuri masive din China. Adică o cerere mult mai mare decât de obicei. În plus, a generat și nevoia de a transporta aceste produse. Specialiştii din domeniu spun că rezultatul a fost o penurie de containere goale.
Cosmin Cârstea, director general al Terminalului Containere Portul Constanța: „În terminalul nostru constatăm că stocurile de containere goale sunt la un nivel redus, containerele pe care liniile de transport maritim le depozitează în terminal. Dacă acest trend continuă, se poate ajunge în situaţia în care se crează un dezechilibru, în sensul că o lipsă de containere goale, care va avea ca efect imediat în special asupra exporturilor de mărfuri”.
Această lipsă de containere a generat, la nivel mondial, o creştere substanţială de preţuri. Uneori, de 3-4 ori.
Florin Goidea, director general APC Constanța: „Exporturile din China, datorită pandemiei, tot ce a fost măşti, până la calculatoare care plecau de acolo, au generat exporturi extraordinar de mari. Ne găsim la nivel global, mai ales pe linia de China, la o lipsă a containerelor pentru încărcare. Asta vă daţi seama că a aruncat în aer preţurile la containere. S-a mers de la 2.500, cât era înainte, de dolari pe un container și ajung la 7-9.000 de dolari un container”.
În Portul Constanța, autorităţile vorbesc despre o scădere a traficului de containere de aproximativ 4,5%. S-au operat peste 6 milioane de tone de mărfuri.
Conform datelor furnizate de principalul terminal de containere din Portul Constanța, 36% din traficul cu containere se redirecţionează către Orientul Mijlociu. Către ţările asiatice anual sunt trimise 26% din numărul total de containere, însă cea mai mare parte ajunge în China - 20%. În total, containerele din Constanța ajung în 15 destinaţii din întreaga lume.
Autorităţile susţin că nu se aşteaptă prea curând la o redresare a situaţiei, iar experţii spun este posibil că preţurile ridicate de transport să fie reflectate şi în preţul mărfurilor care ajung la fiecare dintre noi.
Florin Goidea, director general APC Constanța: „Ce e cert e că nu văd în următoarele luni rezolvarea, mai ales că se apropie anul nou chinezesc şi întotdeauna în perioada asta exporturile din China au fost la cote mari”.
În anul 2020, peste 650.000 de containere au fost operate în Portul Constanța.
Sursa: Pro TV
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Vineri, 27 Noiembrie 2020
Marţi, 13 Octombrie 2020
Vineri, 02 Octombrie 2020
Joi, 27 August 2020
Luni, 24 August 2020
Luni, 20 Iulie 2020
Vineri, 05 Iunie 2020
Marţi, 24 Martie 2020
Miercuri, 18 Martie 2020