Criza alimentară face ravagii în silozurile portului Constanța

785
Criza alimentară face ravagii în silozurile portului Constanța - 12a6b31534819f646bd9bf5e8a99756d.jpg

Articole de la același autor

Anul 2011 începuse spectaculos pentru porturile românești de la Marea Neagră. Traficul de mărfuri din ianuarie înregistrase un salt de 24,83% față de aceeași lună a anului precedent. A fost doar un foc de paie, pentru că, în februarie, situația s-a schimbat la 180 de grade. Flu-xurile de mărfuri s-au diminuat cu 16,7% față de luna precedentă, în special din cauza cerealelor și semin-țelor uleioase. Față de ianuarie, canti-tatea manipulată în februarie 2011 a fost cu 27,23% mai mică, pe fondul crizei agro-alimentare mondiale.
În ciuda acestei involuții, pe ansamblul lunilor ianuarie și februarie, traficul din porturile Constanța, Midia și Mangalia este superior celui din același interval al anului 2010. Au fost manipulate 6.577.170 tone de mărfuri, în creștere cu 6,46%.
Dintre cele trei porturi, Constanța, dependent în proporție de circa 30% de piața cerealelor, a fost singurul afectat de criza alimentelor. În perioada ianuarie - februarie 2011, prin danele sale au fost derulate 5.658.230 tone, în creștere cu doar 5,03%.
Traficul a fost dominat în proporție de 92,32% de șase grupe de mărfuri: cereale - 29,66%; minereuri și deșeuri metalice - 16,99%; articole diverse - 15,35%; petrol brut și produse petroliere - 10,76%; cărbune - 10,70%; produse chimice și îngră-șăminte - 8,86%.
În cele două luni au fost derulate: 1.678.265 tone de cereale și semințe uleioase (+24,52%); 961.426 tone de minereuri și deșeuri metalice (+33,72%); 867.713 tone articole diverse (-2,65%), 608.825 tone petrol brut și produse petroliere (-26,62%); 605.507 tone cărbune (+7,89%); 501.492 tone de produse chimice și îngrășăminte (+5,02%) și altele.
Traficul de containere continuă tendința de redresare, dar evoluția sa este extrem de lentă. În ianuarie și februarie 2011, a totalizat 867.713 tone (-2,62%), respectiv 87.226 TEU (+4,59%).
Portul Midia a derulat 881.457 tone de mărfuri, în creștere cu 15,01%. Petrolul brut și produsele petroliere au contribuit cu 864.674 tone, respectiv 98,10% din trafic. La această categorie de mărfuri, creșterea consemnată în primele două luni a fost de 17,16%.
Se remarcă, de asemenea, activitatea din terminalul animalier, unde cantitatea de animale vii a fost mai mare cu 78,66%, ajungând la 4.227 tone.
După un an 2010 prost, micuțul port Mangalia s-a trezit la viață. În primele două luni ale lui 2011, prin danele sale au trecut 37.483 tone, în creștere cu 52,59%.
Datele pe care le deținem la această oră arată că pe piața Mării Negre lucrurile sunt destul de încurcate. Dacă portul Yuzhny, din Ucraina, a anunțat o creștere de 18,2% și un trafic de 3.544.900 tone în primele două luni ale anului, un alt port ucrainean, Illichevsk, raportează un declin de 24% și un trafic de doar 2.317.000 tone.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Sâmbătă, 12 Martie 2011
Stire din Economie : Constanța prinde rădăcini
Sâmbătă, 12 Martie 2011
Stire din Economie : Compania COMCM a fost decapitată
Pagina a fost generata in 1.8683 secunde