Creștere spectaculoasă a traficului de mărfuri în porturile maritime românești
150
Articole de la același autor
Marinari, mai doriți o flotă maritimă comercială sub pavilion românesc? Puneți presiune pe Parlament și Guvern!
10 Iulie 2019
Navigatorii europeni vor avea o mai mare libertate de circulație pe piața shipping-ului comunitar
10 Iunie 2019
"Fiind marinar și ambasador maritim IMO, îmi doresc o flotă maritimă comercială sub pavilion românesc!"
17 Iulie 2019
Evoluția porturilor maritime românești în primele șase luni ale anului 2019 a întrecut așteptările. Traficul general de mărfuri a crescut cu 13,92% comparativ cu aceeași perioadă din 2018. Împreună, porturile Constanța, Midia și Mangalia a derulat 30.744.219 tone.
Cum se explică acest salt? În primul rând, prin creșterea cu 27,95%, față de perioada ianuarie - iunie 2018, a cantităților de cereale derulate. A contribuit, de asemenea, saltul înregistrat și de alte grupe de mărfuri cu pondere ridicată în traficul total: minereurile și deșeuri metalice (+25,29%), îngrășămintele (+26,09%), petrolul brut (+11,35%) și cărbunii (+12,38%).
Traficul maritim a fost de 23.646.773 tone (în creștere cu 9,33% față de aceeași perioadă din 2018), iar cel fluvial, de 7.097.446 tone (mai mare de 32,46%).
x x x
Constanța - cel mai mare port românesc - a manipulat 26.429.843 tone de mărfuri, mai mult cu 16,92% față de ianuarie – iunie 2018. Saltul s-a datorat creșterii exportului de: cereale provenite din România, Serbia și Ungaria (+27,79%), produse petroliere (+20,88%), minereuri și deșeuri metalice (+25,32%), combustibili solizi (+12,38%) și îngrășăminte (+26,93%).
În structura fluxurilor de mărfuri s-au produs ușoare schimbări. Dacă în primele șase luni din 2018, cerealele și semințele uleioase au avut o pondere de 32,37%, în ianuarie - iunie 2019 au reprezentat 33,80% din volumul total de mărfuri manipulate. Ponderi importante au înregistrat: minereurile și deșeurile metalice (18,21%), mărfurile containerizate (12,43%), hidrocarburile (11,26%), îngrășămintele și produsele chimice (8,25%), combustibilii solizi (7,80%) și produsele metalice (4,64%).
În perioada de referință, traficul de containere din portul Constanța a totalizat 3.284.252 tone, respectiv 333.643 TEU (containere standard), fiind mai mic cu 0,46%, în tone, și cu 2,49%, în TEU.
x x x
În lunile ianuarie – iunie 2019, portul petrolier Midia a derulat un trafic total de 4.197.001 tone de mărfuri, mai mic cu 3,26% față de aceeași perioadă din 2018. Cantitățile de hidrocarburi, care dețin o pondere de 93,45% în totalul mărfurilor manipulate la Midia, s-au diminuat cu 3,84%.
x x x
Surpriza o reprezintă micuțul portul Mangalia, care a manipulat 114.167 tone de mărfuri, cu 153,91% mai mult decât în ianuarie – iunie 2018. În structură, cimentul reprezintă 56,66% din traficul total, iar produsele petroliere 29,88%.
x x x
Pe malul opus al Mării Negre, porturile rusești au raportat un trafic de 118,89 milioane de tone de mărfuri, în primele șase luni ale anului 2019, în scădere cu 10,8% față de perioada de referință din 2018.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Marţi, 18 Iunie 2019
Vineri, 14 Iunie 2019
Vineri, 22 Martie 2019
Joi, 22 Noiembrie 2018
Joi, 22 Noiembrie 2018
Marţi, 23 Octombrie 2018
Marţi, 23 Octombrie 2018
Joi, 10 Septembrie 2015
Miercuri, 01 Martie 2017