Nu este nimic pierdut! Trei idei pentru salvarea Ligii Militarilor ProfesioniștiNu este nimic pierdut! Trei idei pentru salvarea Ligii Militarilor Profesioniști

Am aflat cu stupoare că Liga Militarilor Profesioniști este în pericol de desființare. O organizație extrem de activă și apreciată, care apără interesele soldatului român, riscă să se dezintegreze, motivul fiind, ca în multe situații, cel de natură financiară. Dar, să ...

Campania "Cuget Liber": "O zi de aventură pentru copiii necăjiți"Campania "Cuget Liber": "O zi de aventură pentru copiii necăjiți"

Cu siguranță cunoașteți fericirea sufletească după ce ați făcut o mare bucurie copiilor dumneavoastră. Vă spun, totuși, că poate exista o bucurie și mai mare în momentul în care poți aduce fericirea pe chipurile unor copii cu care soarta nu a fost prea prietenoasă. Este ...

Sufocați de rahați! Cine adună maidanezii de pe străzile din ConstanțaSufocați de rahați! Cine adună maidanezii de pe străzile din Constanța

Aproape că nu există zi în care să nu vedem cel puțin doi-trei câini fără stăpâni făcându-și veacul prin stațiile de autobuz, în parcuri sau pe lângă blocurile din cartiere. Tot mai mulți constănțeni se plâng că patrupedele s-au înmulțit și că unele dintre ele sunt periculoase ...

ÎNTORSĂTURĂ DE SITUAȚIE în cazul microbuzelor maxi-taxi. Decizie de ultimă oră a GMSÎNTORSĂTURĂ DE SITUAȚIE în cazul microbuzelor maxi-taxi. Decizie de ultimă oră a GMS

După ce, în cursul săptămânii trecute, microbuzele care circulă pe mai multe linii ce aparțin Grup Media Sud nu au ieșit pe traseu sau au circulat cu greutate, compania încearcă să se revanșeze față de călători. Mai exact, SC Grup Media Sud Călători SA anunță că microbuzele își ...

MINER MORT ÎN SPITAL, după o explozie în mină / Control la Spitalul de Arși: "A murit din cauza infecției cu klebsiella"MINER MORT ÎN SPITAL, după o explozie în mină / Control la Spitalul de Arși: "A murit din cauza infecției cu klebsiella"

Ministrul Sănătății, Florian Bodog, a dispus Inspecției Sanitare de Stat să efectueze un control la Spitalul Clinic de Urgență de Chirurgie Plastică, Reparatorie și Arsuri din Capitală.Decizia vine după ce în presă au apărut informații că minerul care a ...

TÂNĂR DE 24 DE ANI, LĂSAT FĂRĂ MAȘINA DE 10000 EURO, DE POLIȚIȘTII DIN CONSTANȚA. Ce spun oamenii legiiTÂNĂR DE 24 DE ANI, LĂSAT FĂRĂ MAȘINA DE 10000 EURO, DE POLIȚIȘTII DIN CONSTANȚA. Ce spun oamenii legii

Polițiștii de frontieră din cadrul Gărzii de Coastă, în cooperare cu polițiști din cadrul I.P.J. Constanța, au descoperit, pe raza județului Constanța, un autoturism marca Audi, model A5, semnalat ca fiind furat din Italia.În urma verificărilor s-a stabilit că autoturismul este ...

ATENȚIE CE CUMPĂRAȚI! Prezervative găurite pe piața din Constanța! "Pur și simplu erau înțepate"ATENȚIE CE CUMPĂRAȚI! Prezervative găurite pe piața din Constanța! "Pur și simplu erau înțepate"

Comisarul șef al Protecției Consumatorilor Constanța, Horia Constantinescu, a declarat, astăzi, în cadrul unei conferințe de presă, că ar fi fost depistate pe piața din Constanța prezervative găurite.„Prezervativele erau chinezești, dar sigilate și puse în cutii ce semănau ...

Un adolescent în vârstă de 13 ani a murit după ce mașina în care se afla a ajuns într-un râuUn adolescent în vârstă de 13 ani a murit după ce mașina în care se afla a ajuns într-un râu

Un bărbat a plonjat, sâmbătă, cu mașina în râul Argeș, pe raza comunei Vânătorii Mici din județul Giurgiu, în mașină aflându-se și doi copii, de 13 și 11 ani. Băiatul de 13 ani a murit.Purtătorul de cuvânt al ISU Dâmbovița, Eduard Telea, a declarat că în județul Giurgiu, la ...

Stirile zilei de Sâmbătă, 20 Ianuarie 2018 - Cuget Liber Online

Mai multe ştiri online:

Crește numărul navigatorilor români trași pe sfoară

Ştire online publicată Marţi, 22 Septembrie 2015. Autor: Ion TIȚA-CĂLIN
Aplicarea Convenției MLC 2006 ar trebui să îi protejeze de rechinii din shipping

Apele din shipping-ul internațional sunt tulburi. Chiar dacă s-a mai temperat, criza din flota mondială este departe de final. Victimele competiției foarte dure din piață sunt navigatorii, practicile de dumping social, care contravin Convenției internaționale privind munca și viața pe mare MLC 2006, fiind larg răspândite. 

Se constată o creștere a numărului marinarilor români trași pe sfoară de rechinii din shipping-ul internațional. Săptămâna trecută, Sindicatului Liber al Navigatorilor i-au fost semnalate zece astfel de cazuri, printre ele fiind și cel al unui comandant de navă. 

„De regulă, navigatorii se plâng că au fost debarcați fără să li se plătească toate drepturile salariale. Unii dintre ei nu au contracte de îmbarcare, iar dacă acestea există, nu respectă legislația internațională. Am rămas stupefiat când am citit contractul unui comandant de navă care a fost păcălit și a acceptat să se debarce fără plata la zi a salariului. Documentul este în-tocmit de o firmă de crewing din România. Pe cele zece pagini sunt înșirate numai obligații și penalități pentru navigator, iar la drepturi, doar salariul lunar. Nu se pomenește nimic despre celelal-te drepturi prevăzute în legislația internațională, despre programul de muncă, timp liber, plata muncii peste program, securitatea muncii, prevenirea accidentelor și așa mai departe. În clauza privind protecția socială se afirmă că navigatorul este asigurat, dar nu se precizează pentru ce sumă și care este clubul de asigurări. O astfel de clauză nu are nicio valoare, nu produce niciun efect” - a declarat Adrian Mihălcioiu, liderul Sindicatului Liber al Navigatorilor. 

Potrivit legislației internaționale, rolul de a veghea asupra raporturilor de muncă din shipping revine autorităților navale naționale. Ele trebuie să verifice dacă există contracte colective și individule de muncă, dacă acestea sunt conforme MLC 2006, dacă prevederile lor sunt respectate. Autoritățile navale trebuie să primească sesizările navigatorilor, să le rezolve și să ia măsuri de sancționare a angajatorilor, cu alte cuvinte, trebuie să facă în shipping ceea ce inspectoratele de muncă fac pe uscat.

România a devenit parte a Convenției MLC 2006 pe data de 21 august 2015, când în „Monitorul Oficial” nr. 636 a fost publicată Legea nr. 214/2015 de ratificare a actului normativ internațional. Acest fapt nu este cunoscut de către Organizația Internațională a Muncii, cea care monitorizează implementarea convenției. Pe site-ul acestui organism, țara noastră nu este nominalizată alături de celelalte state care au ratificat-o. Bănuiesc că acest fapt se explică dintr-o deficiență de comunicare. Ministerul Transporturilor ar trebui să informeze OIM despre ratificare.România participă la Paris Memorandum, organizație ce cuprinde 27 de autorități navale din Europa și America de Nord. Potrivit raportului pe anul 2014, serviciile de Port State Control ale statelor care fac parte din această organizație au constatat, în timpul in-specțiilor la bordul navelor, un număr mare de abateri de la prevederile Convenției MLC 2006. 21% dintre acestea erau în legătură cu timpul de muncă și odihnă, 14% erau legate de hrană și catering, iar 37%, de securitatea muncii și prevenirea accidentelor. România nu a avut nicio contribuție la constatarea acestor deficiențe întrucât țara noastră nu ratificase convenția la acea vreme. Ministerul Transporturilor are, acum, obligația să facă următorul pas: să pregătească pachetul de acte normative pentru punerea în practică a Convenției MLC 2006.

Articole de la acelaşi autor

Părerea ta contează !
1
Pejte prajit
22 septembrie 2015
+7 : -2
Sindicatul lui

ce sa faca sindicatul, sa nu fim naivi, Romania nu mai inseamna nimic in shipping, iar navigatorii romani au ajuns sa primeasca lefuri la nivelul ucrainienilor. Vinovati ? Sunt multi, dar nu i-a tras nimeni niciodata la raspundere.

2
spaga mare
22 septembrie 2015
+3 : -2
ce e mai important?

iar pe langa rolul autoritatilor navale romane de a confirma neregulile ce se intampla in aceasta zona, mai este si autoritatea agentiilor de crewing. In capul listei urziceanu &co. care se face ca ploua sau ii place sa ignore lucrurile. Nu l-am auzit sa spuna macar ceva sau sa faca ceva in legatura cu asta. Stiti bine ce trebuie sa faceti, insa jocurile voastre libidinoase sunt mai presus de niste marinari pe care chiar nu dati 2 bani.

3
Ahmed
22 septembrie 2015
+2 : -5
Bun asa

Trasi pe parame nu pe sfoara

4
Murphy
22 septembrie 2015
+3 : -5
De vina e Basescul

Extraordinar, acum vedeti voi ca e rau in navigatie ? Pai cine-o fi furat peste 300 de nave comerciale maritime sub pavilion romanesc ? Ghici ghicitoarea mea, o fi oare Basescul Rechinul ? A inghitit ca pelicanul, tot ce se putea fura, a fost furat,si e liber ca pasarea cerului. Pai o fi bine Doamne Dumnezeul nostru ?

5
2nd
17 noiembrie 2015
+2 : -2
cpt la kre se ref mihalcioiu

Acesta este un excroc de comandant anton a.peovine din familie se greci stie greaca ia promis armatoarea ki da toti bani lui daki trage p cosor pe 9 ukrainieni capitanu nu luase sal d 13 luni la sfirsit ia traso si lui domu nui "rom"

Top ştiri din ultimele 7 zile

Cultură-Educație
ieri, ora 10:08 Foto : DECIZIE DE ULTIM MOMENT A MINISTERULUI EDUCAȚIEI, PRIVIND ÎNCEPEREA NOULUI AN ȘCOLAR 22404 vizite, 0 comentarii DECIZIE DE ULTIM MOMENT A MINISTERULUI EDUCAȚIEI, PRIVIND ÎNCEPEREA NOULUI AN ȘCOLAR
Politică
azi, ora 13:32 Foto : DECES ÎN PNL CONSTANȚA. A murit un fost primar 4607 vizite, 1 comentarii DECES ÎN PNL CONSTANȚA. A murit un fost primar
Economie
luni, 15 ianuarie Foto : Fraierul din afacerea "Daewoo - Mangalia" e statul român 3674 vizite, 6 comentarii Fraierul din afacerea "Daewoo - Mangalia" e statul român
ziare & stiri Revista presei
Inchide
Pagina a fost generata in 0.3244 secunde