Coronavirusul agită "apele" în industria navală

1033
Coronavirusul agită

Articole de la același autor

Epidemia de coronavirus strică multe socoteli în construcțiile navale. Cea mai afectată este industria navală a Chinei, care în ultimul deceniu și-a disputat cu Coreea de Sud poziția de lider pe piața mondială. Asociația Chineză a Constructorilor Navali a anunțat, în luna februarie 2020, că finalizarea lucrărilor de reparații și modernizări la peste 200 de nave va fi întârziată. 


Șantierele navale chineze au serioase probleme în îndeplinirea contractelor la termen, deficitul de lucrători crescând după declanșarea epidemiei. Mai mult, lucrătorii din trei unități de construcții de nave din Wuhan, regiunea de unde a izbucnit epidemia, au fost trimiși, în luna februarie, de statul chinez, pe șantierele de construcție a spitalelor. 


Întârzierea livrărilor afectează bugetele constructorilor de nave. Compania China State Shipbuilding Corp, cel mai mare șantier naval din această țară, a fost nevoită să emită așa-numitele "obligațiuni coronavirus", pentru a strânge capitalul de lucru necesar continuării activității, din vânzarea lor reușind să obțină 5 miliarde de yuani (718,2 milioane de dolari).


În schimb, primii trei mari constructori de nave sud-coreeni - Hyundai Heavy Industries, Samsung Heavy Industries și Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering se așteaptă să beneficieze de pe urma necazului ce i-a lovit pe rivalii chinezi, arată publicația "Pulse". Dar internaționalizarea coronavirusului ar putea să dejoace planurile celor ce se gândesc să profite de necazul altora. 


Potrivit BIMCO (cea mai mare asociație internațională din shipping, cu peste 1.900 de membri din 120 de țări): "Șantierele navale se confruntă cu perturbări ale proiectelor de construcții noi, reparații și conversii din cauza impactului virusului asupra forței de muncă și a capacității subcontractanților lor de a-și îndeplini angajamentele de furnizare a materialelor și echipamentelor necesare finalizării acestor proiecte.


Drept urmare, șantierele navale din China și din alte părți au căutat să invoce dispozițiile de forță majoră din contractele lor cu armatorii din cauza COVID-19 pentru a obține prelungiri <fără penalizări> ale termenelor de livrare în cadrul acestor contracte."
Din cauza întârzierii livrării navelor, armatorii au la rândul lor probleme, întrucât nu își pot asuma angajamentele luate, deja, în piață. Industria maritimă din Cipru a fost afectată negativ de răspândirea la nivel mondial a coronavirusului, a declarat miercuri, 4 martie, ministrul adjunct pentru transport maritim, Natsasa Pilides., 


"Virusul a avut un impact economic mare asupra industriei, nu numai în Cipru, ci în toată lumea (…) Achizițiile și reparațiile mai multor nave au încetat ca urmare a izbucnirii epidemiei", a afirmat ministrul, citat de Cyprus Mail.


În aceste condiții, proprietarii și operatorii de nave caută soluții alternative pentru executarea lucrărilor de reparații și conversii, îndreptându-și atenția spre șantierele navale din zonele mai sigure. În prezent, se remarcă o oarecare creștere a interesului față de șantierele navale din România, ca soluție alternativă.


Transporturile maritime internaționale sunt, probabil, sectorul economic cel mai afectat. În Coreea de Sud, statul a decis să vină în sprijinul  transportatorilor cu o serie de măsuri. Potrivit publicației "Yonhap", termenul limită pentru instalarea obligatorie a echipamentelor ecologice pe nave, stabilit inițial pentru sfârșitul lunii martie, va fi amânat cu până la trei luni după încetarea completă a epidemiei. În plus, operatorii liniilor de pasageri vor fi scutiți de plata taxelor portuare, pentru a putea supraviețui. Cei patru operatori ai liniilor de ferry-boat din țară au înregistrat o reducere dramatică, de peste 80 la sută, a numărului de pasageri, în perioada 1 - 26 februarie 2020, pe fondul răspândirii noului virus.


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.4205 secunde