Consultanța în afaceri intră în era structurală

225

Articole de la același autor

Ultimii doi ani au fost deosebit de profitabili pentru firmele locale de consultanță în afaceri. În 2006, afacerile au înregistrat creșteri impresionante, de peste 50% în unele cazuri, ca urmare a isteriei generale, provocate de integrarea în Uniunea Europeană. Managerii conștiincioși s-au înghesuit să implementeze ISO 9001, să își facă planuri cincinale de afaceri, ca să fie siguri că nu ratează nici un eurocent structural.
Consultanța continuă însă să prospere și în acest an. Euroscepticismul a fost demontat după doar câteva luni de piață unică, în momentul în care 50% din firmele din comerț nu au dispărut, 70% din fabricile de mobilă nu și-au încetat producția și tot așa. Drept urmare, firmele de consultanță au primit în grijă o nouă tranșă de firme, pe care să le ghideze spre banii europeni care vin în 2008.
"În continuare, cei mai mulți manageri caută să implementeze sistemul de management al calității ISO 9001. Costurile variază de la o societate la alta, în funcție de mărime și numărul de angajați. Un preț minim ar fi 1.000 - 1.150 euro, la care se mai adaugă 150 - 300 euro, reprezentând trainingul angajaților în întreținerea sistemului", explică Cristina D., managerul unei firme locale de consultanță.
Alt serviciu solicitat de cele mai multe firme este asistența la întocmirea unui plan de afaceri sau unui proiect de finanțare. Costul consultanței variază în funcție de dimensiunile proiectului și de aspectele legale pe care le implică, pornind de la 30 - 500 lei, pentru un plan de afaceri, și ajungând până la 2.000 lei, pentru un proiect complex. De obicei, tarifele sunt negociate cu clienții, comisioanele consultanților fiind cuprinse între 50 și 300 lei.
Majoritatea firmelor oferă însă și servicii "mici", cu tarife fixe, cum ar fi înmatricularea de societăți noi, obținerea de autorizații, suport la deschiderea punctelor noi de lucru, acte adiționale, asistență la retragerea sau primirea de noi asociați, majorare de capital social sau completare obiect activitate.
Unul dintre cele mai noi servicii oferite de firmele specializate este "benchmarking-ul", adică evaluarea firmei în cele mai mici detalii și calcularea unui index de performanță unic, prin care managerii se pot compara cu alte firme. Sistemul poate fi menținut în stare de monitorizare și orice investiție care schimbă întru mai bine activitatea firmei este înregistrată, îmbunătățind indexul general. Prețurile variază și aici, de la o firmă la altă, pornind de la 1.000 – 2.000 euro.
Ca în orice domeniu însă, concurența duce și la intrarea pe piață a unor consultanți slab pregătiți, care mai rău îi încurcă pe manageri.
"Există multe firme care oferă servicii de o calitate îndoielnică. Mulți nu au competența necesară de a întocmi planuri de afaceri sau proiecte cu finanțare europeană, fapt care îi dezavantajează pe beneficiari. Sunt însă și soluții, cum ar fi serviciile de asistență și training pentru consultanții în afaceri", spune Dumitru Nancu, directorul executiv al Oficiului Teritorial pentru Întreprinderi Mici și Mijlocii și Cooperație (OTIMMC) Constanța.

Ultimii doi ani au fost deosebit de profitabili pentru firmele locale de consultanță în afaceri. În 2006, afacerile au înregistrat creșteri impresionante, de peste 50% în unele cazuri, ca urmare a isteriei generale, provocate de integrarea în Uniunea Europeană. Managerii conștiincioși s-au înghesuit să implementeze ISO 9001, să își facă planuri cincinale de afaceri, ca să fie siguri că nu ratează nici un eurocent structural.
Consultanța continuă însă să prospere și în acest an. Euroscepticismul a fost demontat după doar câteva luni de piață unică, în momentul în care 50% din firmele din comerț nu au dispărut, 70% din fabricile de mobilă nu și-au încetat producția și tot așa. Drept urmare, firmele de consultanță au primit în grijă o nouă tranșă de firme, pe care să le ghideze spre banii europeni care vin în 2008.
"În continuare, cei mai mulți manageri caută să implementeze sistemul de management al calității ISO 9001. Costurile variază de la o societate la alta, în funcție de mărime și numărul de angajați. Un preț minim ar fi 1.000 - 1.150 euro, la care se mai adaugă 150 - 300 euro, reprezentând trainingul angajaților în întreținerea sistemului", explică Cristina D., managerul unei firme locale de consultanță.
Alt serviciu solicitat de cele mai multe firme este asistența la întocmirea unui plan de afaceri sau unui proiect de finanțare. Costul consultanței variază în funcție de dimensiunile proiectului și de aspectele legale pe care le implică, pornind de la 30 - 500 lei, pentru un plan de afaceri, și ajungând până la 2.000 lei, pentru un proiect complex. De obicei, tarifele sunt negociate cu clienții, comisioanele consultanților fiind cuprinse între 50 și 300 lei.
Majoritatea firmelor oferă însă și servicii "mici", cu tarife fixe, cum ar fi înmatricularea de societăți noi, obținerea de autorizații, suport la deschiderea punctelor noi de lucru, acte adiționale, asistență la retragerea sau primirea de noi asociați, majorare de capital social sau completare obiect activitate.
Unul dintre cele mai noi servicii oferite de firmele specializate este "benchmarking-ul", adică evaluarea firmei în cele mai mici detalii și calcularea unui index de performanță unic, prin care managerii se pot compara cu alte firme. Sistemul poate fi menținut în stare de monitorizare și orice investiție care schimbă întru mai bine activitatea firmei este înregistrată, îmbunătățind indexul general. Prețurile variază și aici, de la o firmă la altă, pornind de la 1.000 – 2.000 euro.
Ca în orice domeniu însă, concurența duce și la intrarea pe piață a unor consultanți slab pregătiți, care mai rău îi încurcă pe manageri.
"Există multe firme care oferă servicii de o calitate îndoielnică. Mulți nu au competența necesară de a întocmi planuri de afaceri sau proiecte cu finanțare europeană, fapt care îi dezavantajează pe beneficiari. Sunt însă și soluții, cum ar fi serviciile de asistență și training pentru consultanții în afaceri", spune Dumitru Nancu, directorul executiv al Oficiului Teritorial pentru Întreprinderi Mici și Mijlocii și Cooperație (OTIMMC) Constanța.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 1.9596 secunde