Nu este nimic pierdut! Trei idei pentru salvarea Ligii Militarilor ProfesioniștiNu este nimic pierdut! Trei idei pentru salvarea Ligii Militarilor Profesioniști

Am aflat cu stupoare că Liga Militarilor Profesioniști este în pericol de desființare. O organizație extrem de activă și apreciată, care apără interesele soldatului român, riscă să se dezintegreze, motivul fiind, ca în multe situații, cel de natură financiară. Dar, să ...

Campania "Cuget Liber": "O zi de aventură pentru copiii necăjiți"Campania "Cuget Liber": "O zi de aventură pentru copiii necăjiți"

Cu siguranță cunoașteți fericirea sufletească după ce ați făcut o mare bucurie copiilor dumneavoastră. Vă spun, totuși, că poate exista o bucurie și mai mare în momentul în care poți aduce fericirea pe chipurile unor copii cu care soarta nu a fost prea prietenoasă. Este ...

Sufocați de rahați! Cine adună maidanezii de pe străzile din ConstanțaSufocați de rahați! Cine adună maidanezii de pe străzile din Constanța

Aproape că nu există zi în care să nu vedem cel puțin doi-trei câini fără stăpâni făcându-și veacul prin stațiile de autobuz, în parcuri sau pe lângă blocurile din cartiere. Tot mai mulți constănțeni se plâng că patrupedele s-au înmulțit și că unele dintre ele sunt periculoase ...

ÎNTORSĂTURĂ DE SITUAȚIE în cazul microbuzelor maxi-taxi. Decizie de ultimă oră a GMSÎNTORSĂTURĂ DE SITUAȚIE în cazul microbuzelor maxi-taxi. Decizie de ultimă oră a GMS

După ce, în cursul săptămânii trecute, microbuzele care circulă pe mai multe linii ce aparțin Grup Media Sud nu au ieșit pe traseu sau au circulat cu greutate, compania încearcă să se revanșeze față de călători. Mai exact, SC Grup Media Sud Călători SA anunță că microbuzele își ...

MINER MORT ÎN SPITAL, după o explozie în mină / Control la Spitalul de Arși: "A murit din cauza infecției cu klebsiella"MINER MORT ÎN SPITAL, după o explozie în mină / Control la Spitalul de Arși: "A murit din cauza infecției cu klebsiella"

Ministrul Sănătății, Florian Bodog, a dispus Inspecției Sanitare de Stat să efectueze un control la Spitalul Clinic de Urgență de Chirurgie Plastică, Reparatorie și Arsuri din Capitală.Decizia vine după ce în presă au apărut informații că minerul care a ...

TÂNĂR DE 24 DE ANI, LĂSAT FĂRĂ MAȘINA DE 10000 EURO, DE POLIȚIȘTII DIN CONSTANȚA. Ce spun oamenii legiiTÂNĂR DE 24 DE ANI, LĂSAT FĂRĂ MAȘINA DE 10000 EURO, DE POLIȚIȘTII DIN CONSTANȚA. Ce spun oamenii legii

Polițiștii de frontieră din cadrul Gărzii de Coastă, în cooperare cu polițiști din cadrul I.P.J. Constanța, au descoperit, pe raza județului Constanța, un autoturism marca Audi, model A5, semnalat ca fiind furat din Italia.În urma verificărilor s-a stabilit că autoturismul este ...

ATENȚIE CE CUMPĂRAȚI! Prezervative găurite pe piața din Constanța! "Pur și simplu erau înțepate"ATENȚIE CE CUMPĂRAȚI! Prezervative găurite pe piața din Constanța! "Pur și simplu erau înțepate"

Comisarul șef al Protecției Consumatorilor Constanța, Horia Constantinescu, a declarat, astăzi, în cadrul unei conferințe de presă, că ar fi fost depistate pe piața din Constanța prezervative găurite.„Prezervativele erau chinezești, dar sigilate și puse în cutii ce semănau ...

O femeie a murit după ce mașina în care se afla a fost lovită de trenO femeie a murit după ce mașina în care se afla a fost lovită de tren

Grav accident luni după-amiază, în Oșorhei, la câțiva kilometri de Oradea. O femeie de 67 de ani a murit, iar un bărbat a ajuns în stare gravă la spital, după ce mașina în care se aflau a fost lovită de un tren care circula între Cluj-Napoca și Oradea.Accidentul s-a petrecut în ...

Stirile zilei de Marţi, 23 Ianuarie 2018 - Cuget Liber Online

Mai multe ştiri online:

Constructorii de nave de la Daewoo-Mangalia trăiesc cu spaima zilei de mâine

Ştire online publicată Sâmbătă, 13 Ianuarie 2018. Autor: Ion TIȚA-CĂLIN
După cum am relatat în ediția de ieri a cotidianului „Cuget Liber”, Guvernul Tudose a luat o decizie fără precedent în istoria post-decembristă a României. În ședința din 10 ianuarie 2018, a aprobat memorandumul prin care statul român își exercită dreptul de preemțiune privind achiziționarea pachetului de acțiuni de 51% din capitalul social, deținut de partenerul sud-coreean la Daewoo-Mangalia Heavy Industries (DMHI). Diferența de 49% este proprietatea statului român, prin intermediul Șantierului Naval 2 Mai Mangalia.

Trebuie precizat faptul că, pe vremea când situația financiară a Daewoo-Mangalia nu era chiar atât de grea, DSME s-a oferit, în multe rânduri, să-i vândă statului român pachetul său de acțiuni, dar de fiecare dată a fost refuzat.

În ședința din 19 octombrie 2017, acționarii din SN 2 Mai Mangalia au votat împotriva exercitării dreptului de preempțiune și pentru prelungirea termenului privind acordarea unui răspuns.

Ulterior, DSME a încheiat negocierile cu cumpărătorul Damen Shipyards Group, pentru circa 26 milioane de dolari și alte avantaje.

Apoi, pe 19 decembrie, acționarii SN 2 Mai Mangalia au votat, din nou, împotriva exercitării dreptului de preemțiune, pe motiv că n-au primit aprobarea Guvernului.

Acum, după ce Executivul a aprobat memorandumul, urmează ca acționarii să ia decizia și să-i comunice partenerului sud-coreean, Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME), că dorește să-i cumpere acțiunile.

Achiziția va fi extrem de complicată, întrucât Șantierul Naval 2 Mai Mangalia nu prea are cum să achite prețul cerut de DSME. Potrivit datelor prezentate de Ministerul Finanțelor Publice, în anul 2016, compania avea un capital total de 27.694.884 lei (respectiv 6.822.744 dolari), din care capitalul social se ridica la 16.681.613 lei, obținuse un profit brut de 298.641 lei (respectiv 73.571 dolari), iar creanțele sale erau cu 6.685.532 de lei (respectiv 1.647.007 dolari) mai mari decât datoriile. Într-un cuvânt, avea o situație extrem de modestă.

Astfel stând lucrurile, se pune întrebarea cu ce va plăti SN 2 Mangalia pachetul de acțiuni? Statul nu îi poate da banii direct, pentru că un asemenea gest ar fi considerat ajutor de stat. Va trebui să recurgă la o manoperă prin care să înșele vigilența Uniunii Europene. Ar putea să majoreze capitalul social al SN 2 Mai, exact cu suma necesară achiziției, sau să-i acorde un împrumut garantat de stat (care ar fi considerat tot o formă de ajutor de stat).

Dar problema cea mai grea nu este cumpărarea pachetului de acțiuni, ci transformarea Daewoo-Mangalia Heavy Industries dintr-o companie păguboasă într-una profitabilă.

În 2016, societatea înregistrase o pierdere de 483.916.110 de lei (respectiv 119.411.748 dolari) și avea datorii de 5.350.084.563 lei (respectiv 1.320.193.599 dolari), mai toate halele și platformele de producție fiind ipotecate. Din aceste motive, capitalul total al companiei, în valoare de 2.938.058.296 lei (respectiv 724.998.962 dolari), este înregistrat cu minus în contabilitate.

Oare ce șanse de supraviețuire are un șantier naval de stat, cu o situație falimentară? Piața mondială a construcțiilor navale este puternic concurențială și în grea suferință din cauza crizei prelungite din shipping-ul internațional. Se știe că, din 2009 și până în prezent, s-au închis sute de șantiere navale din Asia, Europa și de pe continentul american. Multe dintre cele rămase în viață se confruntă cu grave probleme financiare și cu lipsa comenzilor. Iar șantierele navale din Coreea de Sud și China, care domină piața, supraviețuiesc grație subvențiilor primite de la stat - practică criticată, în repetate rânduri, de Uniunea Europeană.

Este greu de crezut că un șantier naval românesc, cu capital de stat, aflat într-o situație financiară disperată, va obține comenzi și va face suficient profit pentru a-și achita datoriile și a nu fi executat silit.

Laurențiu Ilie Gobeajă, care a preluat, începând de ieri, 12 ianuarie 2018, funcția de președinte interimar al Sindicatului „Navalistul”, a declarat, pentru cotidianul „Cuget Liber” că Daewoo-Mangalia mai are în lucru o singură navă, ce urmează să plece în probe de mare pe 16 ianuarie 2018 și va fi livrată în luna februarie.

În prezent, conducerea companiei poartă discuții și negocieri privind construcția unor bloc-secții pentru Șantierul Naval Vard Tulcea, a unei prove de navă pentru un șantier din Germania și a 12 barje pentru Ucraina. Dar cine știe cum se vor finaliza acestea și dacă va fi asigurat suficient front de lucru pentru toți cei 1.700 de angajați rămași în unitate.

„Pe angajați nu îi interesează cine va fi viitorul acționar majoritar. Îi preocupă doar siguranța locurilor de muncă. Oamenii sunt foarte îngrijorați când văd halele, platformele de montaj și docurile uscate goale”, afirmă liderul de sindicat.

Articole de la acelaşi autor

Părerea ta contează !
1
nae
13 ianuarie
+3
comert

o nava desi are un pret mare i-si scoate pretul in doua,trei navluri,daca romanica si-ar exporta macar cerealele proprii cu nave in proprietate ar face multi bani,grecoteii cica sunt in buda dar anghelicos,tzacos sunt printre cei mai bogati oameni ai lumii

2
Liviu Chilian
14 ianuarie
Mintefili dementiali! Kklin si Pergaitza

De la "pedofil" sa creăm neologismul mintofil, adica, un nebun ce se excita sexual cand terorizează mental o fiinta umană. Kklin si Pergaitza sunt mintofili. Periculoși! Au inceput sa semneze împreună atacuri mintofile despre antiindustria năvală rromarlaneasca. Acesti doi mintofili urăsc tot ce e romanesc. Vedeti din atacul mintofil al kklinului, cat de smintit e ceausistu'asta-inveterat-trecut-la-kkpIUDAlismul ultracleptomaniac - urla ca industria navala a rezistat in cateva bantustane, inclusiv cel chinez, prin interventia...staulului. Dar, daca staulul padurnebunesc vrea sa recastige PROPRIETATEA poporului fost Roman, in "mintea" mintofililor Kklin si Pergaitza, e rau. Acesti...jewrnalisti deont-ologi sunt pt kkpIUDAlism, jewnvestitori streini, munkitori koMuisti din Vietnam etc. Moarte Romanilor muncitori! Moarte Statului fost Roman! Asta vor mintofilii! --- La Telegraf, pana cand narco-narcisistul-nebun Mazăre le'a arătat popoul babeto-mosnegetului si s'a karat în Madagaskkr, erau doi nebuni ce făceau propaganda dementiala zsidano-jigano-pesedismului: Cretian Sarin si Nenciuma. Au disparut acum...

3
Navalistul
14 ianuarie
+3 : -2
Santierul Mangalia

Dar santierul din Constanta , cu patron roman , cum de rezista ? Din reparatii . Asta facea si santierul din Mangalia , inainte de a veni coreenii . Tot statul roman , s-a implicat si atunci cand au plecat coreenii de la Craiova . Au adus un investitor serios : Ford. Credeti ca daca santierul Mangalia va fi cedat fabricatilor de vaporase si barcute : Damen , va avea sanse de supravetuire ? Ei nu sunt in stare sa dea de lucru la tot santierul din Galati . Iar cand nu mai au nevoie de tine ,te arunca ca pe o masea stricata .

4
Pentru
14 ianuarie
+2
Lungu Dinu

Tocmai cine comenteaza un pupincurist al celor din coreea de sud ,ati capusat santierul cu firme private si acum ati ajuns la apogeu ,da veti face barcute cum a specificat si premierul ,atat cat timp sa retras licenta R.N.R. romania nu are dreptul sa construiasca nave decat in registru srain ex DNV-GL ,globalizarea inseamna monopol ,registrul dirijeaza armatorii ( patronii navelor ) unde sa constriasca noile nave ,in aceleasi conditii au fost executati si polonezi (care lafel fac barcute ),concurenta de piata nu este alceva decat sa dobori competitorul ,noi suntem competitori pentru Germania ,asa ca voi astia care va plangeti facetiva bagajele si lucrati in Germania dar pe salariu mult mai mic decat cei de bastina ,scopul este falimentu dar nu rapid ,moarte lenta dar sigura ...

Top ştiri din ultimele 7 zile

ziare & stiri Revista presei
Inchide
Pagina a fost generata in 0.256 secunde