Compania CELCO a atins cea mai înaltă rată de vaccinare din industrie - 91%

3823
• Un exemplu de reușită ce ar trebui urmat de cât mai multe firme românești

De la debutul pandemiei Covid-19 și până pe data de 15 noiembrie 2021, în România au fost raportate 1.744.440 de cazuri de infectare cu noul coronavirus, reprezentând 9,09% din populația rezidentă, de 19,186 milioane de persoane la 1 ianuarie 2021. Și dacă ținem cont de faptul că, circa 5 milioane rezidenți români muncesc și trăiesc, de fapt, în străinătate, înseamnă că ponderea cazurilor de infectare în rândul celor care au rămas în țară se ridică la 12,30%.



Dintre cei infectați, grație eforturilor cadrelor sanitare și cu costuri uriașe pentru bugetele statului, au fost vindecați 1.587.856 de pacienți, respectiv 91,02%. În schimb, 53.264 de persoane, respectiv 3,05% dintre cei infectați, au pierdut lupta cu boala.



Cea mai eficientă armă și…


Până în prezent, cea mai eficientă armă împotriva răspândirii virusului s-a dovedit a fi vaccinarea. Dar în ciuda îndemnurilor venite din partea cadrelor medicale, a specialiștilor din domeniul virusologiei, a autorităților, a mass-media și a celor ce au trecut prin coșmarul terapiei intensive, în ciuda restricțiilor de deplasare și interdicțiilor, numărul românilor vaccinați este, în continuare, mult prea mic.

La data de 16 noiembrie 2021, rata de vaccinare a populației cu vârsta de peste 12 ani ajunsese la 44,3% din populația eligibilă pentru imunizare și la 39% din populația totală rezidentă a României.

Spre comparație, rata de vaccinare deplină a ajuns la: 67,1% în Germania, 68,2% în Suedia, 80,0% în Spania, 83,5% în Malta și 87,4% în Portugalia.



Cea mai bună motivație

Metodele utilizate de autorități pentru a-i motiva pe cei nevaccinați să se imunizeze n-au dat rezultatele dorite. Întrucât rata scăzută de vaccinare reprezintă un pericol pentru afacerile lor, o serie de companii străine au decis să se implice în campania pro-vaccinare, recurgând la stimulentul clasic care determină întotdeauna comportamentul dorit: banul.

În august 2021, gigantul american Amazon a lansat loteria „Max Your Vax” pentru a-i determina pe angajați să se vaccineze, oferind mașini, bonusuri în numerar și pachete de vacanță. Compania a acordat premii constând în mașini și în sume de 100.000 de dolari și 500.000 de dolari unor salariați vaccinați.

Și alte companii americane și-au încurajat personalul să se vaccineze, oferind avantaje materiale. Compania californiană Bolthouse Farms, care vinde morcovi și sucuri de fructe, organizează în fiecare săptămână sesiuni de imunizare în sediul ei general și plătește 500 de dolari tuturor angajaților cu normă întreagă care acceptă să se vaccineze. JBS - un gigant din industria cărnii - le-a oferit prime de 100 de dolari angajaților vaccinați.

Exemplul companiilor americane a fost preluat de o serie de companii din Europa de Vest. Recent, Danilo Frasiak - membru al bordului director al companiei germane Boettcher AG a făcut următorul anunț: „Toată lumea care poate să ofere dovada vaccinării complete până la începutul noului an va primi un bonus de 5.000 de euro. Chiar și cei care sunt deja vaccinați în acest moment pot să primească cei 5.000 de euro.”





Exemplu românesc unic

În țara noastră, statul a preluat ideea, instituind Loteria vaccinării și tichetul de masă pentru cei ce se vaccinează. Dar cum forța motivațională a acestor recompense se dovedește a fi mult prea mică, este tot mai evidentă necesitatea mobilizării resurselor de care dispun agenții economici.

După știința mea, CELCO SA din Constanța, este singura companie din România care își stimulează financiar angajații pentru a se vaccina. La mijlocul lunii octombrie 2021, Niculae Dușu - președintele consiliului de administrație al companiei CELCO declara pentru cotidianul „Cuget Liber”: „Am decis să le acordăm salariaților care se vaccinează cu a doua doză, cu doză unică, dar și celor care își vor prelungi imunitatea cu a treia doză, o primă în valoare de 1.000 lei, la atingerea ratei de vaccinare de 90% în cadrul companiei CELCO. Este în responsabilitatea noastră să ne asigurăm că salariații sunt sănătoși și că ne putem continua activitățile în condiții normale. Doar prin implicare putem să rămânem un sprijin pentru angajați, societatea civilă și economia românească.”



Și tot atunci, mai exact pe 21 octombrie 2021, chiar în sediul fabricii de BCA din Constanța a fost deschis un centru mobil de vaccinare.



Un dar de sărbători


A trecut mai puțin de o lună de la lansarea acestor inițiative. Oare au avut efect? Ce rezultate s-au obținut? „La debutul campaniei de vaccinare, când a fost oferită prima de 1.000 de lei celor ce se imunizează, rata de vaccinare din fabrică era de numai 40%. În prezent, s-a ajuns la o pondere de 91%. În această lună, conducătorii locurilor de muncă s-au implicat foarte mult. Au discutat cu subordonații despre avantajele vaccinării pentru ei, familiile lor și întreaga comunitate, fiind ei însuși exemple de urmat. Dar ceea ce a contat foarte mult în această reușită colectivă a fost motivația pecuniară. În prezent, compania noastră are cea mai înaltă rată de vaccinare din cadrul industriei materialelor de construcții, iar această reușită ne conferă garanția că vom putea onora contractele încheiate și cererile clienților noștri. Celco a demonstrat că și firmele românești, nu doar cele occidentale, se pot implica în combaterea pandemiei, în creșterea gradului de vaccinare a propriilor angajați și a populației. Lansez un apel către comunitatea de afaceri, către toți agenții economici: motivați-vă propriii angajați să se vaccineze! Sunt convinsă că mulți dintre voi aveți mijloacele financiare pentru a face acest lucru, mai ales acum când se apropie sărbătorile de iarnă. Haideți să intrăm în noul an cu toți angajații vaccinați! Va fi cel mai frumos dar pe care ni-l putem face nouă, tuturor, de Anul Nou! ”, a declarat directorul comercial Irina Odor.





Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.0127 secunde