Cine îi ajută pe marinarii abandonați pe mările și oceanele lumii?
Articole de la același autor
Comentează știrea
Bine domn Tita,in primul articol noi discutam lucruri serioase si in al 2 lea imi ridici osanale SLN-ului?De la " Oda partidului iubit" sarim la "Oda sindicatului iubit"? Nea Ioane, tu nu intelegi ca oamenii, marinarii in speta vor doar legea sa fie lege si sa aiba o viata normala ca-n tarile occidentale din UE, din care si Romania face parte?Este greu sa intelegi?Ce naiba inseamna propaganda asta de genul , nu ma inscriu in SLN sau in partidul care este la putere, mor de foame si de sete? Intr-o tara normala, cu legi facute ptr oameni si cu cap, acei marinari care lucreaza la Promar trebuiau sa fie deja acasa cu toti banii de pe voiaj, fara sa se mai apeleze la "Cuget liber ", SLN , etc.Daca legea cu garantia bancara pe care compania de crewing trebuie sa o aibe ca sa functioneze, era facuta cu cap,si se aplica, oamenii erau acasa.Trebuiau sa apeleze doar la ANR.ANR-ul i-a autorizat,ANR-ul este institutia PUBLICA( sper ca se retine), care trebuie in primul rand sa se ocupe de soarta celor de pe urma cărora isi iau banii. Nea Ioane ,dumneata trebuie sa anchetezi si sa ne explici de ce la noi aceasta institutie PUBLICA , care se ocupa de soarta marinarilor si denumita ANR , NU FUNCTIONEAZA, nu sa-mi faci reclama SLN-ului. PS.1.Maine in partea a 3ala ce sa ma aștept ?O sa ne prezinți si momente din viata "marelui leader" si despre "lupta lui de clasa".Nea Ioane, prima regula a unui ziarist ca sa fie respectat este sa fie INDEPENDENT si OBIECTIV.
Dle Mirea , cereti prea mult de la Titza-Calin , un "ziarist" care in rubica "Economie" publica articole despre incidente navale din locuri de care nimeni nu a auzit , despre noxele evacuate la centrala de la Cernavoda(cu o zi/doua in urma...) , despre pretul barilului de petrol , cursul valutar... , in general informatii pe care le ia repede si simplu de pe net... Asta in cazul in care nu publica vreo oda inchinata lui Cupsa , Mihalcioiu , sau Santierului Naval Cta care castiga cupe la sah sau la alte traznai...(trebuie si el sa pupe mana care-l hraneste...!)... Si inca ceva: el chiar se crede ziarist de valoare pentru ca semianalfabeti au comentarii la articolul ala de rahat , uitand ca-si tzinea gura inchisa atunci cand asa zisii armatori romani au abandonat zeci de nave / echipaje pe timpul afacerii "nave in bare-boat"... Dle Mirea , va bateti gura de pomana , nu mai poti schimba un om la anii sai si care a absolvit / a fost trimis la "Stefan Gheorghiu"...
LA TEL 0241618587 POTI AFLA ACEST LUCRU !
Uitati-va la articolul de ieri si vedeti cate vizualizari a avut. Nici media nationala nu are atatia cititori in 24 de ore. Acu trebuie sa ii dam Cezarului ce e al Cezarului, articolelel sunt bine scrise, educative si in spiritul publicatiei. Cuget Liber nu este un ziar de can can sau de investigatii. Cand se scrie de SLN sau navigatori este audienta si pentru audienta continui. Se pare ca Ion a inteles acest lucru. In rest, sunteti doar rautoaciosi fara curaj
Corect. 70 usd/an nebrevetati si 100 usd/an ofiteri pentru cei ce naviga pe alte contracte decat cele negociate de sln. E de bun simt. In Franta sau Anglia, Germania, etc platesti 1% din salariul brut pe luna /12 luni pe an si nu fac altceva.
Primeste Titza-Calin vreo plata pentru "indemnul" asta de inscriere in SLN ?!? Articolele sale sunt cam la fel cu reclamele de genul "Cu doar 70 de dolari poți deveni mândru de penisul tău" , sau "Acum sunt mult mai sigur pe mine și viața mea s-a schimbat radical! Încearcă și tu!" , sau "Ce-ar fi fost viața mea fără acest tratament? (daca nu-i dadeam bani lui mihalcioiu...)...
1.Voi tot n-ati inteles un lucru, ANR-ul ,cei care autorizeaza si controleaza tot ce misca in domeniul maritim civil al acestei tari, trebuie sa fie direct raspunzatori ptr tot ceea ce ce se intampla cu marinarii romani. Asa cum personalul din ambasade ar trebui sa se zbata ptr cetatenii romani , asa si ei ar fi trebuit sa se zbata ptr marinarii abandonati pe mari si oceane.Oamenii aia, au plecat printr-o firma de crewing autoirizata de catre ANR. ANR= AUTORITATEA NAVALA ROMANA, deci reprezinta statul Roman. Marinarii romani,platesc orice emitere de brevet, carnet etc ANR-ului. Domnilor, eu nu vreau sa apelez nici la ITF si nici la SLN, ci la cei pe care-i platesc prin taxe si impozite ,la statul Roman in speta la ANR ca reprezentant al sau. Ca la noi acest stat nu functioneaza si este o bataie de joc este partea a 2a. In momentul in care SLN ,ITF sau altcineva vor lua locul celor de la ANR ,atunci o sa cotizez la ei.Pana atunci in lege scrie clar cine taie si spanzura in mod legal in domeniul maritim din aceasta tara,iar de la ei am pretentia sa-si faca meseria ptr care sunt platiti. 2.Cat despre comentariile domnilor Stefanescu & Anghel,atat pot spune: mentalitate de Navrom din anii '80-'90.Eu personal nici dusmanilor mei nu le doresc asa ceva:abandon,baut apa din santina etc. 3.Daca exista un ziarist in aceasta tara pe care-l apreciez, acela este Tolontan.Va rog sa cititi anchetele pe care le face impreuna cu echipa lui.
Ai dreptate . Legea e lege si ar trebui respectata. De aia avem si avocatul poporului sau protectia consumatorului. Dar daca eu sunt parte vatamata si pierd ceva, nu imi sunt platite salariile. ANR ar trebui sa intervina si sa dea o corectie, adica o amenda sau sa ii inchida. Ei bine, si pe mine cu ce ma incalzeste? Ca nu se duce in instanta pentru mine sa imi obtina salariile. Nu asta e rolul autoritatii. Cine o va putea face? Credeti ca intamplator exista sindicate in toate statele lumii si mai cu seama in alea dezvoltate? Cine semneaza contractele de munca ? ANR ? Nu este in totalitate corect ce sustineti. Pe langa o lege buna si o autoritate competenta nu poate sa nu existe si o organizatie care sa fie interfata intre angajator si angajat. Altfel armatorul ar da minim pe economie pentru aia care sunt in excedent , adica nebrevetatii. Sindicatele puternice negociaza salariile. Si ITF negociaza an de an, iar aceste negocieri sunt in avantajul nostru. ITF a initiat MLC 2006 si mai toate drepturile navigatorilor, iar ITF este format din sindicatele tarilor care au navigatori. Deci, sindicatele au un alt rol si pot disparea temporar doar in dictatura.