Nu este nimic pierdut! Trei idei pentru salvarea Ligii Militarilor ProfesioniștiNu este nimic pierdut! Trei idei pentru salvarea Ligii Militarilor Profesioniști

Am aflat cu stupoare că Liga Militarilor Profesioniști este în pericol de desființare. O organizație extrem de activă și apreciată, care apără interesele soldatului român, riscă să se dezintegreze, motivul fiind, ca în multe situații, cel de natură financiară. Dar, să ...

Campania "Cuget Liber": "O zi de aventură pentru copiii necăjiți"Campania "Cuget Liber": "O zi de aventură pentru copiii necăjiți"

Cu siguranță cunoașteți fericirea sufletească după ce ați făcut o mare bucurie copiilor dumneavoastră. Vă spun, totuși, că poate exista o bucurie și mai mare în momentul în care poți aduce fericirea pe chipurile unor copii cu care soarta nu a fost prea prietenoasă. Este ...

Sufocați de rahați! Cine adună maidanezii de pe străzile din ConstanțaSufocați de rahați! Cine adună maidanezii de pe străzile din Constanța

Aproape că nu există zi în care să nu vedem cel puțin doi-trei câini fără stăpâni făcându-și veacul prin stațiile de autobuz, în parcuri sau pe lângă blocurile din cartiere. Tot mai mulți constănțeni se plâng că patrupedele s-au înmulțit și că unele dintre ele sunt periculoase ...

ÎNTORSĂTURĂ DE SITUAȚIE în cazul microbuzelor maxi-taxi. Decizie de ultimă oră a GMSÎNTORSĂTURĂ DE SITUAȚIE în cazul microbuzelor maxi-taxi. Decizie de ultimă oră a GMS

După ce, în cursul săptămânii trecute, microbuzele care circulă pe mai multe linii ce aparțin Grup Media Sud nu au ieșit pe traseu sau au circulat cu greutate, compania încearcă să se revanșeze față de călători. Mai exact, SC Grup Media Sud Călători SA anunță că microbuzele își ...

MINER MORT ÎN SPITAL, după o explozie în mină / Control la Spitalul de Arși: "A murit din cauza infecției cu klebsiella"MINER MORT ÎN SPITAL, după o explozie în mină / Control la Spitalul de Arși: "A murit din cauza infecției cu klebsiella"

Ministrul Sănătății, Florian Bodog, a dispus Inspecției Sanitare de Stat să efectueze un control la Spitalul Clinic de Urgență de Chirurgie Plastică, Reparatorie și Arsuri din Capitală.Decizia vine după ce în presă au apărut informații că minerul care a ...

TÂNĂR DE 24 DE ANI, LĂSAT FĂRĂ MAȘINA DE 10000 EURO, DE POLIȚIȘTII DIN CONSTANȚA. Ce spun oamenii legiiTÂNĂR DE 24 DE ANI, LĂSAT FĂRĂ MAȘINA DE 10000 EURO, DE POLIȚIȘTII DIN CONSTANȚA. Ce spun oamenii legii

Polițiștii de frontieră din cadrul Gărzii de Coastă, în cooperare cu polițiști din cadrul I.P.J. Constanța, au descoperit, pe raza județului Constanța, un autoturism marca Audi, model A5, semnalat ca fiind furat din Italia.În urma verificărilor s-a stabilit că autoturismul este ...

ATENȚIE CE CUMPĂRAȚI! Prezervative găurite pe piața din Constanța! "Pur și simplu erau înțepate"ATENȚIE CE CUMPĂRAȚI! Prezervative găurite pe piața din Constanța! "Pur și simplu erau înțepate"

Comisarul șef al Protecției Consumatorilor Constanța, Horia Constantinescu, a declarat, astăzi, în cadrul unei conferințe de presă, că ar fi fost depistate pe piața din Constanța prezervative găurite.„Prezervativele erau chinezești, dar sigilate și puse în cutii ce semănau ...

O femeie a murit după ce mașina în care se afla a fost lovită de trenO femeie a murit după ce mașina în care se afla a fost lovită de tren

Grav accident luni după-amiază, în Oșorhei, la câțiva kilometri de Oradea. O femeie de 67 de ani a murit, iar un bărbat a ajuns în stare gravă la spital, după ce mașina în care se aflau a fost lovită de un tren care circula între Cluj-Napoca și Oradea.Accidentul s-a petrecut în ...

Stirile zilei de Marţi, 23 Ianuarie 2018 - Cuget Liber Online

Mai multe ştiri online:

Cine îi ajută pe marinari când dau de necaz?

Ştire online publicată Vineri, 28 Februarie 2014. Autor: Ion TIȚA-CĂLIN
Întrebarea mi-a fost adresată de un proaspăt absolvent al Universității Maritime din Constanța, care se pregătește să plece pe mare. Citind în ziarul „Cuget Liber” despre întâmplările dramatice prin care au trecut mai mulți marinari români, tânărul ofițer dorește să știe dacă există organisme care îi pot ajuta pe navigatorii ajunși la ananghie.Stimate cititor, teoretic, cei ce au obligația să-i ajute pe marinari (în funcție de dificultățile întâmpinate) sunt: angajatorii (companiile de navigație și de crewing care au intermediat îmbarcarea), societățile de asigurări P&I, fondurile de asigurări naționale, Federația Internațională a Transportatorilor (ITF), sindicatele și autoritățile naționale. În practică, lucrurile sunt ceva mai complicate. Cele mai multe dintre situațiile critice prin care trec marinarii din întreaga lume - stări conflictuale la bord, îmbolnăviri, accidente de muncă, arestarea navelor, abandonarea echipajelor în porturi străine, conflicte cu autoritățile și chiar eșuarea sau scufundarea navelor - sunt cauzate de angajatorii de mare risc. Este vorba, în principal, de „rechinii” shipping-ului internațional, armatori ai flotei de „coșciuge plutitoare” (nave sub standardele tehnice internaționale), înregistrate sub pavilioanele aflate pe „lista neagră” a Paris Memorandum. Mulți dintre ei sunt exponenți ai criminalității economice și corupției, fac concurență neloială și dumping social. În flota lor, echipajele sunt nesindicalizate și, drept urmare, nu sunt protejate prin contracte colective de muncă. Cele individuale sunt sub standardele convențiilor internaționale, nu doar în ceea ce privește salariile, ci și asigurările în caz de accidente, îmbolnăviri și deces. Când ajung în situații critice, marinarii acestei flote constată că nu au cui să ceară ajutor, nici măcar autorităților naționale. Partea „sănătoasă” a shipping-ului mondial este reprezentată de companiile serioase, a căror flotă e la nivelul standardelor tehnice internaționale. Navele lor sunt acoperite de contracte colective de muncă, negociate cu sindicatele naționale sau cu ITF. Acestea cuprind clauze de protecție socială, care au în spate suportul material al asigurărilor P&I, iar în unele cazuri și al fondurilor naționale de asigurări de sănătate și de pensii.În baza contractelor de muncă, navigatorii acestei flote beneficiază de sprijinul angajatorilor, asiguratorilor și sindicatelor, iar prin mijlocirea lor, de cel al autorităților.Tinere ofițer, prevenția este cea mai bună metodă de a scăpa de necazuri! Înainte de plecarea în voiaj, este bine  să contactați Sindicatul Liber al Navigatorilor, pentru a obține informații despre armator și navă, despre contractul de muncă, despre riscurile la care vă expuneți. Consultația este gratuită, fiind acordată și celor ce nu sunt membri de sindicat. Trebuie să știți că nimeni nu vă poate obliga să vă înscrieți în sindicat, dar nefiind membru, nu puteți beneficia de ajutorul SLN și al ITF. Aceste organizații sunt ale membrilor lor, trăiesc din cotizațiile lor și au dreptul statutar și legal să presteze servicii de protecție socială doar pentru ei. Probabil ați aflat că, de-a lungul timpului, respectivele organizații au acordat sprijin umanitar unor navigatori nesindicalizați, dar acesta este excepția de la regulă. Următorul caz demonstrează cât de mult contează să fii membru de sindicat. Din cauza unei boli, un marinar și-a pierdut un picior, la câteva luni după ultimul voiaj. Sistemul de asigurări din țară i-a acordat o pensie de invaliditate de doar 300 de lei și o proteză de 1.000 de lei. Sărmanul om își dorește o proteză biometrică, care costă între 9.000 și 11.000 de euro. Întrucât este peste puterile lui să o cumpere, a solicitat ajutorul SLN.Trebuie precizat că organizația are o schemă de ajutoare sociale, sumele acordate fiind proporționale cu perioada de cotizare a membrilor de sindicat. În cazuri deosebite, cum este cel relatat mai sus, ajutorul poate fi aprobat în afara schemei. Cu mare regret, conducerea SLN nu i-a putut acorda fostului marinar ajutorul solicitat, întrucât nu fusese niciodată membru de sindicat. Tinere ofițer, cred că cele prezentate mai sus sunt lămuritoare. Acum, dum-neavoastră decideți ce riscuri vă asumați. Nouă nu ne rămâne decât să vă urăm vânt bun din pupa și să vă întoarceți sănătos acasă, la cei dragi!

Articole de la acelaşi autor

Părerea ta contează !
26 comentarii. Pagina 3 din 3. Click pe pagina dorită : 1 2 3 
21
Vasilica
1 martie 2014
+1 : -1
SLN ajuta marinarii romani

Da, eu am un baiat care a trecut prin momente teribile. Nu am avut unde sa ma duc. Am umblat pe toti. Nimeni nu mi-a fost de ajutor. Mi-a spus cineva sa ma duc la SLN. S-a rezolvat problema si mi-au adus baiatul acasa. De atunci, cu cine ma intalnesc si aud ca are pe cineva navigator, spun sa se duca la SLN si sa fie membru acolo. E ca o asigurare. Nu ai nevoie mereu de ea, dar cand dai de necaz, are cine te scoate. Am 58 de ani si il am doar pe baiatul meu. Am crezut ca mor dar oamenii astia de la SLN mi-au dat inapoi speranta. FAc lucruri minunate si nu pot sta cu mainile in san cand este vorba de SLN. Cine nu a trecut prin ce am trecut eu, nu da doi bani , dar eu sunt aici sa va spun oameni buni ca sunt singurii care ajuta marinarii. Nicio alta institutie din Romania nu poate face ce fac cei de la SLN sau ITF. Nu exista de fapt altceva la noi in Romania, dar este un caz fericit, ca cei de la sindicat chiar isi fac treaba. Daca toti in tara asta si-ar face treaba ca si mana asta de oameni, am fi departe de tot. Si mai sunt si foarte cinstiti. Pot spune decat "felicitari"

22
PG
1 martie 2014
+1 : -1
sindicate

Eu sunt un ofiter superior. Am lucrat si lucrez numai pe nave acoperite de contracte ITF , chiar si SLN. Am lucrat echipaje mixte dar si full romanesti. Nu am avut probleme in toti acesti ani, multi la numar, dar intotdeauna m-am uitat unde plec. Am intrebat inainte la SLN, mi-am citit contractul si m-am sfatuit cu Cei din SLN, cu presedintele, cu ceilalti, la inceput era si seful mecanic Enachescu. I-am ascultat si acum sunt la o companie foarte buna. Nu mi-am uitat indatorirea. An de an imi achit "asigurarea" stau de vorba cu baietii si aflu ce mai e nou. De vreo doua ori am intampinat niste greutati dar s-au rezolvat fara probleme. Si apoi ma umfla rasul cand aud de bani grei, cotizatii mari care le percepe sindicatul. Eu dau pa an 0,002% din venitul meu si asta doar daca navig, daca nu navig, nu dau nimic. Este nesemnificativ, echivalentul unei sticle de whisky mai rasarite. Hai sa fim seriosi. Si nebrevetatii cotizeaza si mai putin. Nu stiti nimic, nu sunteti in breasla si incercati sa manipulati bietii navigatori care atunci cand dau de necaz isi dau seama ca nu au nici macar pe cine sa injure, pentru ca sub anonimat, mintiti oamenii amarati. Compania singaporeza la care lucrez nu da un ban la SLN. Nu stiu despre ce bani vorbiti. Si mai e ceva. Pana nu ai un contract de munca, cu promisiunea ferma ca pleci in voiaj, SLN-ul nu iti primeste cotizatia, politica sindicala si cea a ITF -ului spune ca iti incaseza cotizatia cand marinarul pleaca in voiaj, ca sa fie siguri ca te protejeaza pe timpul cat lucrezi , si nu sa iti ia banii degeaba. De asta ce mai spuneti?

23
Cdt
1 martie 2014
+1 : -1
Sindicate

Sustin ce spune PG. Este o prostie. Membrii de sindicat platesc cotizatia si nu compania. Eu am platit la Numast UK/Nederland cativa ani, mult mai mult decat la SLN. Acum am revenit la SLN . Totul este OK . Nu am auzit de plati catre sindicate. Da. pe contract se plateste catre ITF un Welfare Fund cand se semneaza contractul, dar sumele sunt modice. Apoi acesti bani se folosesc pentru investitii pentru marinari de tipul Seamens Cluburi in toata lumea prin toate porturile. Restul sunt prostii, Dar se incurca aici taxe catre stat cu cotizatii la sindicat, care nu are nicio legatura. Cotizatia la sindicat nu este fixata prin lege, iar eu chiar am vazut direct activitatea sindicatului la bordul navei mele. Sunt informari pe care le primim acum prin e-mailuri, este si o revista editata pentru noi la care a participat si SLN -ul, avem date de contact sa sunam imediat ce avem probleme, lumea ne respecta si pe noi si pe sindicatul nostru, exista o infrastructura globala pe care navigatorii o pot folosi din orice punct de pe mapamond. Cred ca sindicatul este intr-adevar ca o asigurare pe care si-o poate permite chiar toti cei care lucreaza pe mare fara nicio problema. Articolul de aici este intr-adevar la obiect si exprima realitatea, iar cei ce scriu sunt cunoscuti, pot fi contactati, pe cand carcotasii comentatori raman tot timpul in anonimat.

24
Cdt
1 martie 2014
+1 : -1
Sindicate

Sustin ce spune PG. Este o prostie. Membrii de sindicat platesc cotizatia si nu compania. Eu am platit la Numast UK/Nederland cativa ani, mult mai mult decat la SLN. Acum am revenit la SLN . Totul este OK . Nu am auzit de plati catre sindicate. Da. pe contract se plateste catre ITF un Welfare Fund cand se semneaza contractul, dar sumele sunt modice. Apoi acesti bani se folosesc pentru investitii pentru marinari de tipul Seamens Cluburi in toata lumea prin toate porturile. Restul sunt prostii, Dar se incurca aici taxe catre stat cu cotizatii la sindicat, care nu are nicio legatura. Cotizatia la sindicat nu este fixata prin lege, iar eu chiar am vazut direct activitatea sindicatului la bordul navei mele. Sunt informari pe care le primim acum prin e-mailuri, este si o revista editata pentru noi la care a participat si SLN -ul, avem date de contact sa sunam imediat ce avem probleme, lumea ne respecta si pe noi si pe sindicatul nostru, exista o infrastructura globala pe care navigatorii o pot folosi din orice punct de pe mapamond. Cred ca sindicatul este intr-adevar ca o asigurare pe care si-o poate permite chiar toti cei care lucreaza pe mare fara nicio problema. Articolul de aici este intr-adevar la obiect si exprima realitatea, iar cei ce scriu sunt cunoscuti, pot fi contactati, pe cand carcotasii comentatori raman tot timpul in anonimat.

25
comandant
1 martie 2014
+1 : -1
pentru salariatii din sindicatul navigatorilor

Sa inteleg ca salariatii din sindicat sub protectia anonimatului s-au gandit sa-si aprere functiile si sa comenteze si ei multe, multe minciuni?Va este bine voua acolo, aveti un serviciu bun, dar nu va ganditi ca daca marinarii nu ar fi existat, nici voi ca sindicat nu ati fi avut nici un rol in lumea asta? Trageti de pe carca saracului marinar si cand va cere ajutorul spuneti ca nu il cunoasteti.Nu va e rusine?Nu va mai ajunge nimeni la nas, ca de ....cine mai e ca voi?Dragi oameni din sindicat, daca tineti la functiile si sa salariile voastre implicati-va pentriu marinari, pentru ca datotita lor existati ca organizatie, nu lasati oamenii in voia sortii!Faceti ceva si pentru oameni, nu doar pentru buzunarele voastre.Si nu mai amenintati, ca oricum o schimbare in bine pentru marinari trebuie sa se intample odata si odata.

26
unom
3 martie 2014
+1 : -1
pt toti cei inpotriva sindicatelor

comunistilor...puteti fi mai tolomaci de atit?

Răspuns la: nu vrem sindicate care sa nu faca nimic pentru marinari
Adăugat de : vrem dreptate, 28 februarie 2014
Draga sef mecanic, Imi este tare greu sa cred ca intr-adevar mergi pe mare cu marinarii.Imi este destul de usor sa inteleg ca esti de partea...

26 comentarii. Pagina 3 din 3. Click pe pagina dorită : 1 2 3 

Top ştiri din ultimele 7 zile

ziare & stiri Revista presei
Inchide
Pagina a fost generata in 0.7232 secunde