Cine e de vină că marinarii și cadeții europeni își pierd locurile de muncă din flota UE?
Articole de la același autor
Comentează știrea
Anul trecut cotizatia sln era 100 dolari pe an. Anul asta inca nu am ajuns dar o sa platesc si va spun. Mi se pare ultra ok. Nu sunt pe contractele lor si vreau doar protectie in caz de probleme. Am avut ajutor mare de la sln cand mi-a ars buza si am invatat lectia. Sfatuiesc pe toti navigatorii sa isi faca aceasata extraordinara acoperire.
Omul asta a facut si face foarte multe pentru navigatorii romani. Imi amintesc ca l-am votat in anul 1992, si apoi in anii urmatori cand am avut posibilitatea sa o fac. Am fost primul beneficiar al contractului ITF semnat de SLN inca din anul 1995 la Petroklav si mai apoi la Ermis. Mii de navigatori au apelat la ajutorul lui de-a lungul anilor. Eu il respect foarte mult. Este singurul om care nu si-a schimbat opinia si devotamentul in toti acesti ani iar SLN-ul a rezistat, uitati-va, din 89 si pana acum, aproape 30 de ani. O viata de om. Si inca face foarte multe.Succes SLN si echipei !
Se aude prin targ ca sunt vreo 2-3 care s-au laudat la un moment dat ca ar fi vrut sa ii ia locul lui mihalcioiu. apoi au trecut pe politica. Nu au facut purici nici acolo dar au ramas cu un dinte impotriva sln-ului. Cu siguranta voi de care vorbesc, cititi aceste randuri. Eram si eu prin preajma cand se vorbea in acel grup. Chiar ma prinsesem si eu un pic dar mai pe urma cand mi-am dat seama de motivul real mi-am vazut de treaba mea. Sunt tot prin preajma si mai aud cate ceva. Eu am tot respectul pentru ce face sindicatul navigatorilor. Dupa opinia mea, si nu este una de neglijat, este singurul sindicat autentic din tara noastra. Nici un altul nu mai face atata risipa de efort pentru breasla lui. Merita respect !
Un om sanatos la cap nu pleaca la alta firma pt 100-200$ dupa ce are cativa ani continuitate la actualul armator. Muncesc pt un armator european de 12 ani si poate pt 10% in plus la salariu(apropos nu da nimeni) as pleca. E greu sa o iei de la 0 cu paper work si sa castigi increderea superintendentilor.
SLN si ITF tot o mizerie. Ceo face si astia pentru noi? VApoare sa faca nu vorbe
Cotizatie cu JAPCA !!! de ce opriti *cotizatia* sln prin unele companii de crewing??? in fiecare luna...25 euro??? Nu am semnat nici o hartie ca vreau sa fiu membru SLN - (hotia din Romania!) La firma cand am intrebat DE CE??? au raspuns....**asa e protocolul....nu vreti ... nu semnati contractul...** la o socoteala de clasa 1.....25 euro x20 navig. x 6 luni.... parca se aduna ceva ...de la o singura nava !!!! aaaa .... va trebuie bani de la prosti luati cu JAPCA pt plimbarile pe afara ??? RUSINE SLN ROMANIA !!!
Scrie corect amice mai intai. Navigatorii sunt oameni educati. Ne faci de ras
Cine te pune sa mergi pe contractul SLN? Daca esti nemultumit pleaca pe un contract gasit de tine. Eu mi-am gasit singur la o companie olandeza dar si palesc 50 euro /luna 12 luni/an. Oricum 25 x6 =150 fata de 600 ? Ti se pare mult?
Sa crezi tu ca te mai ajuta inca odata. La toti pe care ii ajuta ITF -ul le spune sa se faca membrii, numai ca si-au vazut sacii in caruta si gata-tipic roman. Ulciorul nu merge de multe ori la apa amice. ITF este o federatie a sindicatelor si firesc ca se intretine cu bani de la sindicate. Eu doar ce am coborat de la un off-shore unde un marinar filipinez a scris o plangere (de fapt eu i-am scris-o. Un formular tip) si acolo era intrebat daca e membru de sindicat. Crezi ca intreaba doar pentru statistica? Omul era si a si fost imediat contactat. Aici la GSP sunt adunate si foarte multe scursuri(rog sa ma ierte cei care sunt ok) oameni angajati pe pile, neamuri, si alte interventii si nu vor niciodata sa faca o plingere. 1. Erau pe o nava in Scotia si nu erau navigatori scotieini 2. Au chemat ITF -ul si nu s-a autosesizat ITF-ul. Despre ce vorbim? Aceeasi treaba. Noi nu facem olangere, nu ne luptam cu nimeni, Comanescu este tatucul nostru, ITF -ul sa faca si daca se poate ITF-ul este de vina ca ne-a platit . Ce mentaliate.....
Daca aveti vreo problema salariala sau de alta natura intr-o tara africana sau care nu are reprezentanta ITF ce faceti baieti?Atunci ajungeti la concluzia ca degeaba platiti cotizatie.Mai bine deschideti ochii cind semnati contractul si nu mai aveti nevoie nici de ITF nici de nimeni.Mihalcioiu in afara de contract ITF pe care oricum nu ti-l arata daca vrei sa vezi formatul nu stie altceva.Si ca sa stiti are puterea de a obliga agentiile de recrutare ca nu sint de crewing cum gresit se autointituleaza spagarii nostri sa puna marinarii(gresit navigatorii)sa semneze contracte ITF si atunci nu ar mai fi nici o problema.Si cu filipinezii e gresit ca si ei migreaza numai ca sint ieftini si de aia ii tin companiile,pentru ca sint si armatorii constientii ca un ofiter europen este net superior unuia filipinez.De cadeti nu mai vorbim ca atit timp cit cadetia se face pe pile si spagi noi romanii vom pierde din ce in ce mai mult,pentru ca putini vor fi cei care nu se vor face de ris..si uite asa mai scadem in ochii strainilor....Eu am vazut la o testare la noi cum un baietas care dadea si el testare cu mine in paralel era ajutat de tatal lui care era sef de echipaj plecat prin agentia unde se dadea testarea si proaspat absolvent de UMC si il ajuta(dar prost ca si el era pe dinafara cu materia) pe fiu-sau care mai folosea si smart phone-ul pe deasupra,in conditiile in care in incapere erau camere de luat vederi si fusesem avertizati de domnisoara secretara sa nu cumva sa copiem.Am luat testarea dar mi s-a facut asa de scirba ca nu am mai trecut pe la agentia respectiva.Pentru circotasi sint comandant si schimb si eu companiile pentru salarii mai bune si o fac pentru ca am un background foarte bun si nu imi face salariul o agentie de spagari din Romania.Si apropo multi armatori spun ca daca lucrezi multi ani la aceeasi companie te plafonezi.