Chioșcurile moderne mușcă din felia magazinelor de cartier

1379
Chioșcurile moderne mușcă din felia magazinelor de cartier - 2d8422ca9edb9be946193eb5b159d7ff.jpg
Încet dar sigur, micile chioșcuri de cartier vor face loc magazinelor moderne de proximitate, cu o suprafață de 70 - 100 metri, un concept similar cu shop-urile din benzinării, însă destinate publicului larg și nu doar șoferilor.

În Constanța, grupul finlandez Rautakirja, cu afaceri în Finlanda, Letonia, Estonia și Lituania, a deschis deja două astfel de magazine, numite R-Kiosk, mizând pe colaborarea cu branduri de renume, ca Pepsi și Jacobs.
Și retailerii mari, care au investit în hypermarketuri, sunt interesați de acest segment al pieței, atât pentru extinderea în orașele mari, cât și pentru intrarea pe piețele din localitățile mici, cu 8.000 – 20.000 de locuitori.
"În străinătate, magazinele de proximitate au succes pentru că oamenii sunt obișnuiți cu imaginea modernă și au putere de cumpărare mult mai mare decât a românilor. Aici, cumpărătorii asociază modernul cu prețurile mari, au experiența benzinăriilor, în care adaosul comercial este extrem de mare. Tocmai de aceea, magazinele de cartier vor mai rezista pe piață, cel puțin 2 - 3 ani", a declarat, pentru Cuget Liber, Anișoara Mardare, managerul unui magazin din cartierul constănțean Faleză Nord.
Potrivit datelor Institutului Național de Statistică (INS), segmentul de retail din cartiere a avut o cotă de piață de peste 30%, în 2009, puțin mai mare chiar decât cea din 2008, în ciuda recesiunii. Totuși, anul 2009 a marcat și un număr important de falimente, în viață rămânând doar comercianții care au avut resurse să investească și să-și modernizeze unitățile, atrăgând astfel clienții rămași "liberi".
Chioșcurile moderne se bucură însă de un succes tot mai mare. Finlandezii de la Rautakirja au înregistrat anul trecut o creștere de 10% a cifrei de afaceri, până la circa 38,5 milioane euro, și de peste 20% la numărul de clienți, potrivit unui raport oficial al companiei. Pentru anul în curs, estimările indică o creștere de 10 – 15%, grupul având în plan deschiderea a 50 de magazine noi, cu o investiție de circa patru milioane euro.
"Noi am fi de acord să intrăm într-o astfel de franciză, cu spațiul nostru, pe care îl vom reface, ca să corespundă standardelor impuse de investitori. Probabil că ne vom menține aceiași clienți, întrucât ideea principală este discount-ul, însă, datorită aspectului modern, vom putea atrage și clienți noi, care poate mergeau în mod normal la hypermarketuri", a declarat Geanina Petre, administratorul unui magazin alimentar din zona Tomis III.
Jucătorii din piață estimează că România va avea, în 2015, peste 1.000 de magazine de proximitate, segmentul urmând să fie dominat de investitori străini, care au resursele financiare necesare pentru punerea pe picioare a unei rețele mari. Desigur, magazinele vor fi date în franciză, urmând să fie administrate, cel mai probabil, de către cei care își vor fi vândut spațiile comerciale, ca să facă loc brandurilor străine.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 2.0524 secunde