CFR cumpără sisteme de trenuri de lucru pentru a reface infrastructura feroviară
496
Articole de la același autor
Drama unui marinar român, care a muncit 11 ani pe navele unei companii olandeze și a fost concediat
03 Aprilie 2021
Noul salariu minim din flota mondială este negociat la Geneva
28 Aprilie 2021
Fiscul din Medgidia vinde terenuri și autoturisme
26 Martie 2021
Fiscul constănțean vinde case, apartamente, terenuri și autoturisme la prețuri de chilipir
09 Aprilie 2021
Statul român își bate joc de lupii de mare
23 Martie 2021
CFR Infrastructură va achiziționa „sisteme de trenuri de lucru pentru dezvoltarea și modernizarea infrastructurii feroviare”. Finanțarea va fi asigurată prin fonduri europene, în cadrul Programului Operațional Infrastructură Mare.
În prezent, din cauza lipsei de-a lungul ultimilor ani a unei finanțări constante pentru execuția lucrărilor de întreținere și de reparație capitală a infrastructurii feroviare, peste 70% din liniile curente și directe au nevoie de reparații capitale. Viteza medie tehnică de circulație actuală pe rețeaua CFR este 69,04 km/h care reprezintă circa 80% din viteza proiectată a rețelei.
Ritmul anual actual de execuție a lucrărilor de refacere reprezintă cumulat 1% din lungimea rețelei scadente de refacție (9.829 km).
Ritmul anual actual de execuție a lucrărilor de refacere reprezintă cumulat 1% din lungimea rețelei scadente de refacție (9.829 km).
Prin achiziția componentelor sistemelor de trenuri de lucru va fi sprijinit programul de modernizare a infrastructurii feroviare cu accent pe reînnoirea liniilor curente și directe (refacție), având beneficii imediate în ceea ce privește creșterea performanțelor infrastructurii feroviare, a competitivității serviciilor de transport feroviar de călători și marfă.
Astfel, prin efectuarea lucrărilor de reparație a suprastructurii căii ferate cu refacerea substratului acesteia, viteza de circulație poate crește la peste 140 km/h, iar în cazul lucrărilor de reînnoire fără refacerea substratului căii se poate circula cu o viteză de până la 140 km/h, care este și viteza proiectată a liniilor.
Astfel, prin efectuarea lucrărilor de reparație a suprastructurii căii ferate cu refacerea substratului acesteia, viteza de circulație poate crește la peste 140 km/h, iar în cazul lucrărilor de reînnoire fără refacerea substratului căii se poate circula cu o viteză de până la 140 km/h, care este și viteza proiectată a liniilor.
Derularea procedurii de achiziție publică și desemnarea câștigătorului sunt prevăzute în perioada august 2021 – ianuarie 2022, iar semnarea contractului de livrare în februarie 2022. Valoarea totală estimată este de 200 milioane de euro.
Sistemele complete de trenuri de lucru ar urma să fie livrate în maxim 36 luni de la contractare. CFR Infrastructură estimează că va realiza anual:
- 150 km de reparații a suprastructurii căii cu refacerea substratului căii ferate;
- 450 km reparații la suprastructura căii fără refacerea substratului căii ferate.
Astfel, lungimea totală de rețea care se va reabilita și reface anual poate fi de circa 600 km linie simplă.
- 150 km de reparații a suprastructurii căii cu refacerea substratului căii ferate;
- 450 km reparații la suprastructura căii fără refacerea substratului căii ferate.
Astfel, lungimea totală de rețea care se va reabilita și reface anual poate fi de circa 600 km linie simplă.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Luni, 03 Mai 2021
Joi, 08 Aprilie 2021
Joi, 01 Aprilie 2021
Marţi, 30 Martie 2021
Duminică, 02 Mai 2021
Joi, 29 Aprilie 2021
Joi, 29 Aprilie 2021
Joi, 29 Aprilie 2021
Luni, 12 Aprilie 2021