CFR - Călători va avea un buget găurit de pierderi și datorii în 2021

189
Au trecut aproape șapte luni din acest an și abia acum Ministerul Transporturilor a pus în dezbatere publică proiectul bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2021 al Societății Naționale de Transport Feroviar de Călători „CFR - Călători"- SA. Firesc era ca acesta să fie aprobat la începutul anului 2021, pentru societatea feroviară să își poată organiza activitatea în funcție de bugetul alocat. Aceasta este o nouă dovadă a modului defectuos în care Ministerul Transporturilor și cei numiți de el în adunarea generală a acționarilor și consiliul de administrație coordonează și administrează această societate.

Potrivit proiectului de act normativ, CFR – Călători a raportat, la 31 decembrie 2020, o pierdere brută de 376,488 milioane de lei și datorii de 254,768 milioane de lei. Se propune ca anul 2021 să se încheie tot pe minus, cu o pierdere brută de 360,102 milioane de lei și datorii de 250 milioane de lei.

Cheltuielile totale din anul 2021 ar urma să crească cu 6,37% față de anul precedent, în timp ce veniturile totale vor face un salt ceva mai mare, respectiv 8,36%.

Cheltuielile salariale se vor reduce cu 3,98%, respectiv cu 40,847 milioane de lei. Numărul de personal programat la finele anului 2021 va fi mai mic față de cel programat și aprobat la finele anului 2020, cu 1.000 de salariați. La finele anului 2021, societatea va avea 12.014 salariați, față de 13.014 salariați, la 31 decembrie 2020.

În anul 2021, câștigul mediu pe salariat va fi de 6.772,64 lei, mai mare cu 8,52% față de cel realizat la data de 31 decembrie 2020. Productivitatea muncii pe total personal mediu estimată pentru anul 2021 va fi mai mare cu 52,55%.

Cheltuielile pentru investiții au fost estimate în scădere cu 20,22% față de cele programate pentru anul 2020, dar în creștere cu 14,72% față de cele realizate la data de 31 decembrie 2020.



Pagina a fost generata in 0.3493 secunde