Cerealele au dominat traficul de mărfuri pe canalele navigabile, în 2017

257
Cerealele au dominat traficul de mărfuri pe canalele navigabile, în 2017 - cerealeleaudominat-1516203970.jpg

Articole de la același autor

r Un număr de 21.699 de unități navale au tranzitat canalele Dunăre - Marea Neagră și Poarta Albă – Năvodari

"Canalele navigabile Dunăre - Marea Neagră și Poarta Albă - Năvodari au încheiat anul 2017 cu un trafic de 31,430 milioane de tone capacitate, cu 4,6% mai mic față de anul precedent. Au fost transportate cu 5,4% mai puține mărfuri decât în 2016, respectiv 13,772 milioane tone", a declarat, pentru cotidianul "Cuget Liber", Lucian Bucuroiu - director exploatare în cadrul Companiei Naționale Administrația Canalelor Navigabile.

Cerealele au avut ponderea cea mare în structura mărfurilor - 44%, fiind urmate de: minereuri și produse de carieră - 33%, produse energetice (cărbuni, petrol și gaze lichefiate) - 12%, produse chimice - 4%, produse din metal - 3%, echipamente - 1% și produse alimentare - 1%.

Traficul intern și cel extern de mărfuri a avut cote egale, de 50%. Din totalul de 13,772 milioane tone dintre mărfuri, au fost transportate în contul României - 50%, pentru Serbia - 21%, Ungaria - 14%, Bulgaria - 8%, Moldova – 2%, Austria, Germania și Croația câte 1%.

În anul 2017, canalele Dunăre - Marea Neagră și Poarta Albă - Năvodari au fost tranzitate de 21.699 de unități navale (barje, șlepuri, remorchere și împingătoare, nave fluvio-maritime și de croazieră), cu 7,42% mai puține decât în anul precedent. Structura pe pavilioane a navelor arată că România domină transportul fluvial, cu o pondere de 68% din total, fiind urmată de: Bulgaria - 6%, Serbia - 3%, Ungaria - 2%.

Dintre armatorii români care asigură transportul fluvial de mărfuri, cel mai important este Compania de Navigație Fluvială Română Navrom, care deține o flotă de 390 de nave, din care: 33 de împingătoare, 254 de barje de diferite tipuri, 93 de șlepuri și 10 ceamuri.

Deși condițiile de navigație sunt bune în acest început de an, traficul de mărfuri, în special de cereale, este slăbuț. Fenomenul se explică, în principal, prin evoluția prețurilor de pe piețele internaționale. Diminuarea acestora i-a determinat pe exportatori să păstreze grânele în silozuri și depozite, în așteptarea unor prețuri mai bune.

Anul 2018 va da un nou impuls navigației fluviale. Economia Uniunii Europene este în creștere, astfel că vor fi mărfuri mai multe la export. Pe de altă parte, condițiile atmosferice de care au beneficiat culturile agricole au fost bune, până în prezent. Este de așteptat ca viitoarele recolte de cereale să fie cel puțin la nivelul celor din 2017.

Mai trebuie adăugat faptul că, în acest an, vor continua lucrările de dragaj pe Dunăre, pentru asigurarea adâncimilor minime de navigație. Ca urmare, importatorii și exportatorii vor fi și mai mult încurajați să folosească transportul pe Dunăre, pe canalele navigabile și prin porturile Constanța și Midia pentru mărfurile lor.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.6169 secunde