Ce vor constructorii de nave de la Guvernul României
169
Articole de la același autor
Nicio speranță pentru cadeții și tinerii ofițeri români
09 Aprilie 2013
De ce sunt obligați navigatorii să dea examene toată viața
24 Aprilie 2013
Reprezentanții industriei navale și ai celei de material rulant s-au întâlnit, la sfârșitul săptămânii trecute, cu ministrul Economiei, Varujan Vosganian. Reuniunea face parte din seria consultărilor pentru elaborarea strategiei de reindustrializare a României. Aceasta are în vedere, printre altele, înființarea "instituției investitorului român în străinătate", care să sprijine exporturile și pe industriașii autohtoni.
Discuțiile au adus în prim plan problemele cu care se confruntă cele două mari industrii. Exponenții lor au cerut ca licitațiile organizate de entitățile statului să fie transparente, ca statul să sprijine domeniul naval și producția de material rulant, legislația să fie clarificată și uniformizată, iar birocrația să fie redusă.
Cum ar putea fi sprijinite, concret, cele două industrii? Prin declararea lor ca fiind de importanță strategică, prin eliminarea unor taxe suplimentare, inoportune și dăunătoare domeniilor respective.
Reprezentanții șantierelor navale au criticat firmele de plasare a forței de muncă în străinătate, pentru că exportă specialiști formați pe aceste șantiere, fără a îndeplini condițiile impuse de lege în privința calificării personalului muncitor. Participanții la discuții au susținut, totodată, că există o discriminare din partea autorităților între investitorul român și cel străin și că Eximbank nu îi sprijină îndeajuns pe oamenii de afaceri autohtoni.
Industriașii au cerut să se constituie un colectiv de lucru care să se întâlnească periodic pentru elaborarea strategiei de reindustrializare.
În aceeași săptămână, a avut loc întâlnirea conducerii ministerului cu reprezentanții industriei producătoare de mașini-utilaje. Aceștia au ridicat problema migrației în străinătate a muncitorilor calificați, a îmbătrânirii forței de muncă rămase acasă și a accesului tot mai dificil la credite. Ei au propus, în schimb, înființarea unei bănci industriale a României.
Discuțiile au adus în prim plan problemele cu care se confruntă cele două mari industrii. Exponenții lor au cerut ca licitațiile organizate de entitățile statului să fie transparente, ca statul să sprijine domeniul naval și producția de material rulant, legislația să fie clarificată și uniformizată, iar birocrația să fie redusă.
Cum ar putea fi sprijinite, concret, cele două industrii? Prin declararea lor ca fiind de importanță strategică, prin eliminarea unor taxe suplimentare, inoportune și dăunătoare domeniilor respective.
Reprezentanții șantierelor navale au criticat firmele de plasare a forței de muncă în străinătate, pentru că exportă specialiști formați pe aceste șantiere, fără a îndeplini condițiile impuse de lege în privința calificării personalului muncitor. Participanții la discuții au susținut, totodată, că există o discriminare din partea autorităților între investitorul român și cel străin și că Eximbank nu îi sprijină îndeajuns pe oamenii de afaceri autohtoni.
Industriașii au cerut să se constituie un colectiv de lucru care să se întâlnească periodic pentru elaborarea strategiei de reindustrializare.
În aceeași săptămână, a avut loc întâlnirea conducerii ministerului cu reprezentanții industriei producătoare de mașini-utilaje. Aceștia au ridicat problema migrației în străinătate a muncitorilor calificați, a îmbătrânirii forței de muncă rămase acasă și a accesului tot mai dificil la credite. Ei au propus, în schimb, înființarea unei bănci industriale a României.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Luni, 15 Aprilie 2013
Miercuri, 10 Aprilie 2013
Marţi, 26 Februarie 2013
Vineri, 01 Februarie 2013
Vineri, 04 Ianuarie 2013
Marţi, 18 Decembrie 2012