Ce trebuie să facă Europa pentru a câștiga competiția de pe piața turismului

154
Ce trebuie să facă Europa pentru a câștiga competiția de pe piața turismului - cetrebuiesafacaeuropa-1506617022.jpg

Articole de la același autor

Parlamentul European a găzduit miercuri, 27 septembrie, de Ziua Internațională a Turismului, o conferință la nivel înalt, cu tema "O strategie europeană pentru creșterea completivității industriei turismului"


Cu acest prilej, președintele Antonio Tajani a declarat: "Turismul este un sector-cheie pentru toate statele membre, contribuind la 10% din PIB-ul și locurile de muncă din Uniunea Europeană. Este o industrie de sine stătătoare și o parte componentă esențială din industria europeană.


În următorii 10 ani, se așteaptă o dublare a numărului de turiști internaționali, datorită dezvoltării clasei mijlocii cu o putere mare de cumpărare, în special în Asia. De acum și până în anul 2025, s-ar putea dubla și numărul turiștilor care vin în Europa, depășind astfel un miliard și contribuind la crearea a peste 5 milioane de noi locuri de muncă. Dacă vrem să transformăm această posibilitate în realitate, trebuie să ne creștem competitivitatea, într-un mediu internațional din ce în ce mai concurențial, colaborând mai mult la nivel european."


Antonio Tajani a schițat câteva direcții pentru dezvoltarea turismului:
- atragerea mai multor investiții, prin intermediul unui plan strategic care să permită folosirea mai eficientă a fondurilor europene;
- îmbunătățirea mediului de afaceri; 
- promovarea unei formări profesionale adaptată la nevoile industriei; - gestionarea revoluției digitale; 
- exploatarea sinergiilor în vederea promovării pe piețele internaționale a Europei ca destinație.


"Formarea profesională este un factor-cheie, întrucât firmele din domeniul turismului au dificultăți mai mari decât altele în găsirea persoanelor cu abilități necesare acestei industrii. Investind mai mult, putem, de asemenea, să creăm oportunității în acele zone din Europa în care șomajul în rândul tinerilor este foarte ridicat, pană la 50%. Industria turismului, deși va fi puternic afectată de revoluția digitală, va continua să se bazeze pe un număr mare de angajați, 20% dintre aceștia fiind tineri sub 25 de ani", a afirmat președintele Tajani.


Referindu-se la competiția de pe piața turismului, el a subliniat că aceasta nu este între statele membre, ci cu Asia, America, zona Caraibelor și Pacific. "Dacă vrem să atragem mai mulți turiști internaționali, trebuie să ne unim forțele ca să promovăm Europa ca destinație, la fel cum SUA, Canada sau Australia se promovează. Platforma comună de promovare propusă de către Comisia Europeană, în colaborare cu European Travel Commission și regiunile din rețeaua Necstour, constituie un pas în direcția potrivită. Dar, trebuie să facem eforturi mai mari, asigurând un buget adecvat pentru această platformă ", a adăugat președintele.


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.2855 secunde