Ce sumă pretinde statul român sud-coreenilor pentru majorarea capitalului Daewoo Mangalia

488
Ce sumă pretinde statul român sud-coreenilor  pentru majorarea capitalului Daewoo Mangalia - 130065santiernavalmangalia-1317554422.jpg

Conducerea Șantierului Naval 2 Mai a inițiat negocierile cu partenerii sud-coreeni pentru majorarea capitalului la Daewoo Mangalia Heavy Industries, obiectivul Guvernului fiind să obțină minim 70 milioane dolari din partea investitorului străin, chiar și cu reducerea cotei de acțiuni a statului.

Finanțarea totală necesară la societatea mixtă este însă estimată la peste 100 milioane dolari, modalitatea concretă de asigurare a acesteia, prin vărsare directă la capital sau și prin comenzi, urmând să fie stabilită în negocierile cu investitorul străin, Daewoo Shipbuliding & Marine Engineering din Coreea de Sud.

Negocierile au fost inițiate la începutul acestei săptămâni și vor continua pe parcursul următoarelor zile.

"Conducerea Șantierului Naval 2 Mai Mangalia a inițiat negocierile cu partenerii sud-coreeni pentru analizarea condițiilor de realizare a unei majorări a capitalului societății mixte Daewoo Mangalia Heavy Industries, obiectivul statului fiind să obțină viabilizarea pe termen lung a societatii mixte, cu sprijinul substanțial al investitorului străin. În măsura în care acest obiectiv se va concretiza, Șantierul Naval 2 Mai Mangalia este dispus să își asume reducerea cotei de acțiuni la societatea mixtă", au declarat surse guvernamentale, citate de Mediafax.

Partea română dorește ca investitorul sud-coreean să participe la mărirea capitalului social al societății mixte Daewoo Mangalia Heavy Industries (DMHI) cu raport în numerar, pentru a asigura lichiditățile necesare DMHI, caz în care va lua în considerare posibilitatea de a participa la mărirea capitalului Daewoo Mangalia cu terenul pe care se află șantierul naval, neinclus în prezent în capitalul social.

Potrivit surselor, statul român urmărește să obțină din partea investitorului sud-coreean o finanțare minimă de circa 70 milioane dolari pentru majorarea capitalului social la Daewoo Mangalia, dar și asigurarea unui portofoliu cert de comenzi pentru DMHI, care să conducă la redresarea pe termen lung a societății.

"În total, este însă nevoie de o finanțare de peste 100 milioane dolari, chiar dacă aceasta poate presupune o scădere a numărului de acțiuni deținute de statul român la Șantierul Naval Daewoo Mangalia", au declarat sursele citate.



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Miercuri, 28 Septembrie 2011
Stire din Economie : Industria navală schimbă macazul
Vineri, 30 Septembrie 2011
Stire din Eveniment : Tânără dispărută de acasă
Sâmbătă, 24 Septembrie 2011
Stire din Eveniment : Și-a pus ștreangul de gât
Pagina a fost generata in 2.1639 secunde