Ce rol a avut "Cuget Liber" în clasarea dosarului "Flota"
Articole de la același autor
Cu șapte ani înainte, pe 14 decembrie 2007, Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție - Secția de Combatere a Corupției scosese de sub urmărirea penală 81 de persoane învinuite în acest dosar, iar pentru 46 de făptuitori dispusese neînceperea urmăririi penale.
În istoria justiției române, dosarul "Flota" va rămâne printre cele mai rușinoase capitole. El constituie proba aservirii organelor de cercetare penală față de cei aflați la guvernare în timpul regimurilor Iliescu și Constantinescu, a faptului că instituțiile statului au fost folosite în lupta pentru putere și au făcut poliție politică, că libertățile cetățenești au fost grosolan încălcate și că mecanismele statului de drept au fost scoase din funcțiune. Doar reforma petrecută sub presiunea integrării europene, a ferit justiția să persiste în greșeală și să ducă abuzul până la capăt.
Recunoașterea de către Justiția română a faptului că nu a existat niciun prejudiciu în derularea contractului "Petromin - Klaveness" și decizia de scoatere a celor 128 de oameni de sub incidența Codului penal este un alt mod de a spune: "V-am chinuit degeaba!".
Cotidianul "Cuget Liber" a avut un rol major în rezolvarea corectă a acestei cauze. Ancheta realizată în anul 2005 și prezentată în 11 episoade a demonstrat că expertiza tehnico-maritimă și financiar contabilă, care stătea la baza dosarului "Flota", fusese fabricată în "laboratoarele" fostului Parchet Național Anticorupție și doar semnată de așa-zișii experți, simpli pioni în acest dosar politic.
Probele aduse de "Cuget Liber" i-au ajutat pe învinuiți să obțină, din parte instanței de judecată, decizia de efectuare a unei a doua expertize. Aceasta a fost comandată chiar de Direcția Națională Anticorupție și efectuată la sediul ei, în 2007.
Noua expertiză a restabilit adevărul, demonstrând că, din vânzarea celor 16 nave avute în vedere în dosar, a rezultat un venit de 51.564.200 dolari, mai mare decât valoarea rămasă neamortizată și înregistrată în contabilitatea CNM "Petromin", de 10.978.665 dolari. Concluzia finală a expertizei este că nu s-a înregistrat niciun prejudiciu din contractul de management cu grupul de firme "Klaveness" ori din vânzarea navelor. În plus, documentele aflate în dosar probează că vânzarea s-a făcut în baza aprobărilor date de FPS, acționarul majoritar al CNM "Petromin", în cadrul procesului de privatizare inițiat de Guvernul și Parlamentul României.
Despre suferințele celor implicați în acest dosar și ale familiilor lor nu se vorbește în niciun raport, în nicio dare de seamă a Justiției române. Trei oameni au decedat înainte de a afla că au fost scoși de sub urmărire penală: inginerul Vasile Pistolea, fost directorul general al Administrației Portului Constanța, între 1992 - 1996. De numele său sunt legate dezvoltarea celui mai mare port de la Marea Neagră, mari proiecte de investiții; inginerul Gheorghe Catrinescu, fostul director executiv al Asociației Naționale a Constructorilor de Nave și una dintre personalitățile de prim rang ale industriei navale din România; clc. Mihail Serescu, fost director comercial la CNM "Romline" și subsecretar de stat la Agenția Zonelor Libere. El era cunoscut în lumea shipping-ului românesc drept "tatăl experților". Acești oameni au murit cu conștiința că patria îi pedepsește pe nedrept.
Cât privește întrebarea "Cine a distrus flota?", eu cred că am reușit să răspund la ea, în parte, de-a lungul anilor. Acestui subiect i-am dedicat zeci de articole de analiză, dintre care reamintesc doar câteva titluri: "Flota, încotro?" "Criza unui «dinozaur» național" ("Cuget Liber", nr. 2088, 6 iunie 1997), "Shipping-ul românesc e bolnav de moarte" ("Cuget Liber", nr. 2264, 5 ianuarie 1998), "Zece tendințe în evoluția crizei flotei naționale" ("Cuget Liber", nr. 2451, 14 august 1998), serialul "Flota națională s-a scufun-dat cu pavilionul țărănist la catarg" ("Cuget Liber", numerele din 12, 14 și 15 august 2000).
Comentează știrea
Clar ca Base a folosit serviciile din subordine intereselor lui. Chiar sa nu se stie minarerile familiare, atacurile la advrsarii politici ( dealtfel meritate ) a trebuit sa demareze si sa ne trimeata americanii dosarul MicroSoft,sau nemtii pe cel al retrocedarilor si al asigurarii frontierelor, ca sa fim nevoiti a le continua.De citi ani se fac matrapaslicuri si serviciile ,,habar nu aveau,,A trebuit sa apara filmuletul lui Voiculescu ca sa iasa la iveala cumetriile prezidentiale ,,dezinteresate,,ca sa nu ne mai amintim de implicarea in comertul cu arme, de care chipurile King Base ,, nu stia ,,si de care nu s-a mai pomenit nimic.Dar Ghita,Ponta ,Dragnea si citi altii, de nu incap in memoria calculatorului au lucrat in liniste ! Totul este o mascarada ,praf in ochi. Dovada ?- pedepsele simbolice pe care le primesc, conditiile preferentiale din zbirna, mijloacele de comunicare la dispozitie si mai nou ( dar vad ca nu se reactioneaza la asta ) RENUNTAREA STATULUI LA RECUPERAREA A CEEA CE S-A FURAT INAINTE DE 2012 !!! Increngatura mafiota este mult prea puternica.Problema este cit mai putem noi sa-i imbuibam !
Un articol care provoaca o mare scarba si greata.sunteti de vina pt dezinformare cu buna stinta.slugoii satanei pana unde ati coborat?
mama cugetule ce vrajeala mai ai in tine si citi ii pun botul asta-i mai nasol!Nu cumva Amza Perudim e comandant la voi la Bosinceanu la Histria si nu cumva A,za Perudin este finul lui basescu nu au navigat cumva si o gramda de ani impreuna?Si Bosinceanu cu toate hotiile lui credeti ca rezista daca nu se dadea cu Base? Uite ca mai sint si oameni care cunoasteeeee care e treburile si spun adevarul adevarat ca sa vada tot poporul ca tot ce spuneti voi sint numai minciunele RUSINIIIICCAAAA
Tot sictirul din lume,pentru acest articol!!! din Dobrogea Noua( boita in C.Liber)
Nu stiu cine si de ce se face vinovat de instrainarea flotei dar stiu f. bine ca valoare fiecarui vapor la acea vreme era la cea de scrap sau f. putin peste pt ca: Erau doua categorii de vapoare, cele facute in Japonia, RDG, Bulgaria, etc sau la noi si cu furnituri de afara si cele facute la noi incepand din anii 80 si care erau echipate 90% cu echipamente Romanesti. Primele au fost neglijate aproape complet in ultimii 10 ani iar ultimele au fost de la inceput incredibil de proaste (de altfel cand au fost cumparate de straini primul lucru au schimbat echipamentele), asa ca aproape toate erau intr-o stare dezastruasa si la corp si la masina, iar punerea lor pe picioare ar fi insemnat o cheltuiala imensa... mai departe nu ma pricep!
În ce stare se aflau navele după revoluție și cum au "dispărut" e treaba experților adevărați și justiției. Cum se face că nu l-a deranjat nimeni pe Văcăroiu Cinzeacă de disparația flotei ! ??. În acea perioadă flota se afla în subordinea lui , el a fost boss-ul. Băsescu a amintit de câteva ori de el, dar nimic mai mul și ciocu' mic !
EscorteDinRomania.ro - Escorte Constanta, Escorte Cluj, Escorte Bucuresti, Escorte Iasi... www.EscorteDinRomania.ro -Escorte Constanta, Escorte Bucuresti, Escorte Brasov, Escorte Cluj, Escorte Iasi, Escorte Timisoara, Escorte Arad, Escorte Craiova, Escorte Targu Mures, Escorte Mures, Escorte Oradea, Escorte Satu Mare, Escorte Tulcea, Escorte Buzau, Escorte Pitesti... Lista detaliata pe judete pentru servicile de escorte din Romania si saloane de masaje erotice din Romania pe: www.EscorteDinRomania.ro escorte unice...