Ce îi lipsește portului Constanța pentru a atrage fluxurile de mărfuri

433
5

Articole de la același autor

Elita industriei portuare, reprezentanți ai mediului academic, universitar și ai Baroului constănțean, ai Ministerului Transporturilor, Autorității Navale Române și municipalității au luat parte ieri, 25 aprilie 2018, la conferința cu tema "Dreptul portuar. Drept intern și dreptul UE. Politica integrată a UE privind dezvoltarea și modernizarea porturilor", găzduită de Gara Maritimă.

În cuvântul de deschidere, Nicolae Dan Tivilichi - directorul general al Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime Constanța, a subliniat faptul că: "Această conferință vine după adoptarea Legii porturilor nr. 235 din 2017, o lege stimulativă pentru investițiile portuare, pentru modernizarea infrastructurii portului Constanța".

Nelipsit de la evenimentele majore din portul Constanța, Ionel Minea - secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a precizat că Guvernul României "urmărește și susține pro-activ dezvoltarea porturilor maritime și fluviale în ansamblul lor, a căilor navigabile și a infrastructurii de transport naval ce aparține domeniului public".

Prezența la conferință a primarului Decebal Făgădău a confirmat, încă o dată, legătura strânsă dintre municipalitate și portuari. "Dacă astăzi avem probleme în România, nu le avem din cauza banilor, ci din cauza incapacității noastre de a scrie, a naște și a implementa proiecte. Iar asta ne arată că, prea multă vreme, specialiștii au stat deoparte și nu li s-a dat credit. Tocmai de aceea mă bucur că un astfel de eveniment aduce specialiștii la locul potrivit, cu audiența potrivită, cu o temă extrem de generoasă. Ușor-ușor, specialiștii trebuie să iasă în față. Structurile profesionale au devenit o parte activă a portului", a afirmat edilul.

Viorel Panait, președintele organizației patronale Constanța Port Business Association, a prezentat o amplă analiză a poziției portului Constanța pe harta transporturilor din Europa. Expunerea sa a făcut referire la: oportunitățile deschise, pentru portul Constanța, de fluxurile de mărfuri ce vin din Orient, pe străvechiul "drum al mătăsii" și prin Canalul Suez; concurența în creștere, din partea porturilor bulgărești, grecești și sârbești; legăturile feroviare dezastruoase ale portului Constanța cu Europa (viteza medie a trenurilor de marfă este de 17 km pe oră); problemele grave cu care se confruntă navigația pe Dunăre - neasigurarea adâncimilor minime de navigație pe tot parcursul anului, vârsta înaintată a flotei fluviale românești. Panait a subliniat rolul jucat de Constanța Port Business Association în promovarea unor acte normative favorabile dezvoltării industriei portuare, printre care și Legea nr. 235 din 2017, precum și în semnalarea și dezbaterea unor probleme majore, precum cea a dragajului pe Dunăre.

Profesorul universitar dr. Marin Voicu - președintele Secției de drept internațional și de drept comparat a Academiei de Științe Juridice, fost judecător CEDO și inițiator al reuniunii, a declarat: "Necesitatea acestei conferințe a plecat de la faptul că, din luna februarie 2018, a intrat în vigoare Regulamentul nr. 352 al Uniunii Europene, privind infrastructura, serviciile și transparența financiară în porturi. Regulamentele UE fac parte din categoria actelor juridice secundare, după tratate, care se aplică direct, imediat și au caracter imperativ pentru statele membre, nefiind necesare măsuri legislative de transpunere. Pericolul este ca, atunci când acest regulament se va aplica din luna martie 2019, să nu ne găsească nepregătiți, în sensul existenței unei distanțe majore între stadiul de dezvoltare și modernizare a portului Constanța și cerințele politicii integrate de dezvoltare a porturilor maritime din Europa. Regulamentul vizează cele 319 de porturi intrate în perimetrul proiectului strategic major al Comisiei Europene de dezvoltare și alocare de fonduri pe anumite trasee, între care se află și portul Constanța. O primă întâlnire cu acest generic este o întâlnire de punere în temă, de atenționare și mai ales de determinare pentru aprofundare".

Lista vorbitorilor și a problemelor abordate fiind lungă, ne vom opri aici, amintind că, în cadrul reuniunii, a fost lansat volumul: "Porturile maritime și fluviale. Drept intern și dreptul Uniunii Europene" (Editura Universul Juridic, 2018), semnat de profesorul univ. dr. Marin Voicu. Totodată, a fost prezentat studiul UNCTAD - 2017 privind: "Transporturile maritime și porturile în 2016".

Comentează știrea

Bodi
26 aprilie 2018
Performanta!!!!!??????

Alooo, care profesionisti? Totul este oe culori ( politic), spagi dlsi cumetrie!!! Cand vreodata s a tinut cont de pregatirea profesionalava unui individ, niciodata, dragilor!!!

un cititor
26 aprilie 2018
vorbește al nostru

...ci din cauza incapacității noastre de a scrie, a naște și a implementa proiecte... zice Făgădău. Adică nu e prost, e doar puturos?!

@Bodi
26 aprilie 2018
Fagadau a pronuntat "specialisti"

Cand a spus "specialist" s-a gandit la el,bineinteles....Asta se vede si in versetul urmator: "Ușor-ușor, specialiștii trebuie să iasă în față"....Ce frumos suna.Specialistii,adica el si slugile partidului unic.In rest,sedintomanii au vorbit de "drumul matasii",adica de transportul cu camila.Ce romantic.

Răspuns la: Performanta!!!!!??????
Adăugat de : Bodi, 26 aprilie 2018
Alooo, care profesionisti? Totul este oe culori ( politic), spagi dlsi cumetrie!!! Cand vreodata s a tinut cont de pregatirea profesionalava unui...
portuar
26 aprilie 2018
drumuri

Nu sunt in stare sa asfalteze niste gropi imense , nu vad drumurile din port cum sunt, si mai vor flux de marfuri ......RUSINE.......Administratia portului de cacao.....

Mishu
26 aprilie 2018
haida de,cu toti prostii vreti flux de marfuri...?!?

Vai de capul lor... Fagadau despre port...!?! El nu stie decat cum sa traga tunuri - vezi banii pentru cafeaua pensionarilor (suma cat pentru un oras) , cele mai scumpe ornamente de anul nou din tara , ochiul atintiti spre terenurile liceului agricol Palas , etc... Cat despre sudorul ala obez (sudor a fost in santierul naval din Galati , dar a facut la batranete o facultate dupa ce a strans niste bani proveniti din niste terenuri primite prin Galati cu ajutorul PSD-ului unde este membru si vandute apoi) - omul este o nulitate...

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 2.3055 secunde