Ce i-a cerut comunitatea portuară șefei Transporturilor românești

883
3
Ce i-a cerut comunitatea portuară șefei Transporturilor românești - ramonamanescu2-1381663040.jpg

Articole de la același autor

Speranțele portuarilor constănțeni n-au fost mai ațâțate în ultimul deceniu decât în ultimele zece zile. În acest scurt interval de timp, Ramona Mănescu, noul ministru al Transporturilor, s-a întâlnit de două ori cu reprezentanții patronatelor și sindicatelor portuare, dându-le motive să creadă în virtuțile dialogului social.

Întâlnirea de la Mamaia, din seara zilei de 11 octombrie 2013, care a durat circa 40 de minute, i-a permis șefei transporturilor românești să afle ce doresc și ce propun portuarii și să-și facă cunoscută poziția față de portul Constanța și cerințele comunității portuare.

Viorel Panait, președintele Organizației Patronale "Operatorul Portuar", a relatat, pentru cotidianul "Cuget Liber", că discuțiile au vizat problemele majore ale industriei portuare, care așteaptă de multă vreme să fie rezolvate. S-au făcut referiri la triplul statut al portului Constanța: de agent economic cu capital majoritar de stat, interesat să obțină profit, administrator, în numele statului, al domeniului public portuar primit în concesiune, și autoritate portuară. Patronatul portuar a semnalat faptul că între aceste trei poziții există un conflict, care ajunge să afecteze interesele agenților economici portuari în ansamblu, dezvoltarea portului Constanța, creșterea poziției sale pe piață, într-un cuvânt, interesul național.

Cum ar putea fi armonizate piesele acestui uriaș mecanism economic și instituțional de care depinde viitorul industriei portuare românești? Soluția este instituirea unui mecanism de dialog social, al cărui rol să nu se reducă la unul consultativ, ci să aibă și forța de decizie în problemele de strategie și tactică a economiei portuare. Un astfel de organism ar trebui să includă administrația portului Constanța și pe cea a canalelor navigabile, patronatele din acti-vitatea de operare portuară, construcții și reparații de nave, agenturare, brokeraj, pilotaj și remorcaj, precum și organizațiile sindicale.

Trecerea de la existența de facto a comunității portuare la instituționalizarea ei, ca organism cu statut clar și atribuțiuni precise, are un fundament economic puternic. Patronatul portuar reprezintă operatori economici a căror cifră de afaceri este de 16 ori mai mare decât cea a Companiei Naționale Administrația Portului Constanța. Este normal ca, activând pe aceeași platformă aparținând statului român, să existe un mecanism care să contribuie la armonizarea, în cadrul unei strategii generale a portului Constanța, a strategiilor și proiectelor individuale ale administrației portuare și agenților economici.

Transferul acțiunilor administrației portului Constanța la municipalitate și listarea unui pachet de 5% din acțiuni pe bursă n-ar face decât să complice și mai mult lucrurile, să acutizeze conflictele de interese și să blocheze dezvoltarea industriei portuare.

La acest punct, șefa Transporturilor a declarat că nu este de acord cu transferul și că, în plus, va solicita Consiliului Superior de Apărare a Țării să se pronunțe asupra acestei probleme cu adânci implicații privind interesele strategice ale României.

La finalul discuțiilor, Ramona Mănescu a anunțat că va iniția întâlniri tehnice, pe fiecare dintre problemele ridicate de portuarii constănțeni, pentru ca, împreună cu reprezentanții ministerului, să se găsească soluții. 

Comentează știrea

Aura
14 octombrie 2013
Posibilitate

Solutie: Administratia sa ramana sa administreze, în numele statului, doar domeniul public portuar primit în concesiune. Restul chestiunilor - sa fie in totalitate privatizate. Statutul de autoritate portuara nu isi mai are sensul - deoarece exista deja o autoritate care se ocupa cu siguranta navigatiei si a traficului. Serviciile conexe pot fi preluate de operatori privati.

FONDURI UE
14 octombrie 2013
FONDURI UE

Acum este momentul: In 2013 Fondurile Europene NERAMBURSABILE se Acorda si la noi la fel de Usor ca in statele membre ale Uniunii Europene! Iata cum obtii fonduri europene pentru afacerea ta in doar 2 luni si 17 zile. Aflii mai multe detalii pe site-ul:www.fondurieuropenenerambursabile.ro

AFACEREA TA
14 octombrie 2013
GHIDUL PENTRU AFACEREA TA

Cum poti castiga 3000 de euro lunar crescand prepelite intr-un spatiu de numai 20mp? Iata cum Afacerea ta cu Prepelite devine profitabila in doar 60 de zile si iti aduce 1100 lei,la fiecare 125 lei investiti in productie. Detalii pe:crestereaprepelitelor. ro

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.5466 secunde