€ 4.734
£ 5.2448
$ 4.2129

Mai multe ştiri online:

Cât mai rezistă gigantul Daewoo?

Ştire online publicată Marţi, 06 Octombrie 2015. Autor: Ion TIȚA-CĂLIN
Constructorii navali de la Daewoo-Mangalia Heavy Industries au serioase motive de îngrijorare. Viitorul companiei româno-sud-coreene este tot mai incert. Oamenii văd că munca lor devine de la o zi la alta tot mai grea, că li se cere să muncească zece ore pe zi, să vină și sâmbăta la lucru pentru a recupera întârzierile față de termenele contractuale, în timp ce situația financiară a șantierului naval s-a înrăutățit amenințător. Angajații au simțit pe pielea lor neîncrederea băncilor comerciale față de DMHI. Pentru o perioadă, instituțiile financiare din Mangalia le-au refuzat solicitările de creditare.

Navaliștii își aduc aminte că, în anii trecuți, în momentele grele, DMHI se baza pe sprijinul companiei mamă din Coreea de Sud. Acum și acționarul majoritar, Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME), este în grea suferință. Știrile ce vin din Extremul Orient sunt dramatice: industria navală sud-coreeană trece printr-o criză de mari proporții, iar DSME o duce cel mai rău.

Potrivit publicației „Korea Bizwire”, problemele financiare ale celui de-al doilea mare constructor de nave al lumii continuă. Analiștii financiari se așteaptă ca DSME să înregistreze pierderi și în trimestrul III al anului. De aceea și-au redus așteptările privind prețul acțiunilor companiei pe piața de capital.

La 30 septembrie, NH Investment & Securities Co., Ltd a coborât ținta de preț pentru acțiunile DSME de la 20.000 la 7.000 won (moneda sud-coreeană), iar riscul să nu se găsească cumpărători este tot mai mare.

Publicația susține că problemele financiare ale constructorului naval au devenit atât de mari încât, cu prilejul sărbătorii Chuseok, nu vor mai fi acordate bonusuri și că, pentru prima dată în ultimele decenii, ar exista riscul apariției unor întârzieri în plata salariilor.

Agenția de știri „Yonhap” a dezvăluit că un grup de 119 acționari minoritari ai DSME au declanșat o acțiune în Justiție împotriva companiei, solicitând suma de 3,47 milioane de dolari drept compensare pentru pierderea suferită de investițiile lor, care s-au bazat pe situațiile financiare falsificate ale companiei. În plângerea depusă la Curtea Centrală din Seul, reclamanții susțin că pârâta ar fi exagerat profiturile în situația financiară din 2014, prin reducerea costurilor de producție și ascunderea pierderilor.

Acuzatori sunt unii dintre investitorii care au cumpărat acțiunile DSME după ce compania a lansat, pe 31 martie 2015, raportul financiar pentru anul 2014. Prețul acțiunilor a scăzut cu 30%, la 8.750 won pe data de 15 iulie, după ce în mass-media locală au apărut informații despre frauda financiară. În acest an, ac-țiunile DSME s-au depreciat cu 66%.

Publicația „Korea Times” afirmă că DSME este suspectată că a ascuns pierderi de 3 trilioane de won, circa 2,581 miliarde de dolari.

Subiectul este abordat și de publicația „Donga”, care vorbește despre implicarea a 60 de consultanți și auditori în presupusa falsificare a datelor financiare. Pentru serviciile lor, aceștia ar fi primit bani, mașini și alte beneficii.

Cu fiecare dezvăluire despre situația sa financiară reală și cu fiecare scandal de corupție în care sunt implicați managerii ei, DSME se afundă tot mai tare în mocirlă. Creditorii încep să o ocolească, clienții își iau măsuri de siguranță că nu își vor pierde banii.

Ceea ce se întâmplă în România, la Daewoo-Mangalia Heavy Industries, este în mare măsură consecința crizei prin care trece acționarul majoritar, DSME. Dar nu trebuie omis nici rolul important pe care îl joacă indiferența statului român, în calitate de acționar minoritar al companiei din Mangalia, căruia nu-i pasă că, de 13 ani, nu a mai încasat dividende din asocierea cu sud-coreenii. 

Distribuie :

Articole de la acelaşi autor

Top ştiri din ultimele 7 zile

ziare & stiri Revista presei
Pagina a fost generata in 0.7056 secunde