Cât de greu este să fii pilot maritim
Articole de la același autor
Compania Socep va fi condusă după modelul multinaționalelor
04 August 2014
Cum pot obține fermierii credite pentru activitatea curentă
06 August 2014
Nivelul radiațiilor la Cernavodă
31 Iulie 2014
"Vreme de șase ani, Asociația Piloților Maritimi din România «Euxin Pilot» a solicitat autorităților ca selecția piloților maritimi să fie făcută din rândul comandanților de cursă lungă, cel puțin pentru porturile maritime de la Marea Neagră" - a declarat, pentru cotidianul "Cuget Liber", Sergiu Floca, președintele organizației. "Demersurile noastre au dat rezultate. Începând din 2014, aceasta a devenit condiție pentru selecția și obținerea brevetului de pilot aspirant, în regulamentele în vigoare. Pentru Dunărea maritimă, selecția se face din rândul ofițerilor de cursă lungă. Considerăm că este un câștig pentru profesia de pilot, întrucât se res-pectă recomandările Asociației Europene a Piloților Maritimi."
De ce nu mai pot aspira la funcția de pilot ofițerii de pe navele portuare (remorchere, pilotine, drăgi) și de pescuit, așa cum era permis până de curând?
"Activitatea de pilot impune un număr mare de competențe, pe care ofițerii de pe navele de pescuit și portuare nu le dețin. Este vorba de cunoașterea navelor maritime, a modului în care reacționează acestea în funcție de lungime, construcție, destinație. Trebuie luate în calcul și competențele de comunicare cu echipajele internaționale, pe care ofițerii de pe na-vele portuare nu au avut cum să le dobândească. Chiar și între comandanții de cursă lungă sunt diferențe. Pentru meseria de pilot trebuie să ai anumite aptitudini, talent și o atracție deosebită. Dacă nu ai cunoștințele la nivelul unui comandant, care știe ce se poate întâmpla cu nava lui în timpul manevrelor, este greu să faci pilotaj" - spune Sergiu Floca.
Deși a ajuns pilot din rândul ofițerilor de pe pescadoare, președintele asociației a fost susținătorul ridicării ștachetei, înțelegând mai bine decât alții diferențele dintre categoriile de navigatori care bat la poarta pilotajului maritim.
De ce nu mai pot aspira la funcția de pilot ofițerii de pe navele portuare (remorchere, pilotine, drăgi) și de pescuit, așa cum era permis până de curând?
"Activitatea de pilot impune un număr mare de competențe, pe care ofițerii de pe navele de pescuit și portuare nu le dețin. Este vorba de cunoașterea navelor maritime, a modului în care reacționează acestea în funcție de lungime, construcție, destinație. Trebuie luate în calcul și competențele de comunicare cu echipajele internaționale, pe care ofițerii de pe na-vele portuare nu au avut cum să le dobândească. Chiar și între comandanții de cursă lungă sunt diferențe. Pentru meseria de pilot trebuie să ai anumite aptitudini, talent și o atracție deosebită. Dacă nu ai cunoștințele la nivelul unui comandant, care știe ce se poate întâmpla cu nava lui în timpul manevrelor, este greu să faci pilotaj" - spune Sergiu Floca.
Deși a ajuns pilot din rândul ofițerilor de pe pescadoare, președintele asociației a fost susținătorul ridicării ștachetei, înțelegând mai bine decât alții diferențele dintre categoriile de navigatori care bat la poarta pilotajului maritim.
Comentează știrea
Coco
4 iulie 2016
Flocea
Dl. pilot Floca te știu un pilot curajos cu experiența,cre faci manevre frumoase,dar mai abțibild tu crezi ca dacă nu am brevet de CLC,sunt mai prost(fie vorba nici tu nu ai),tu crezi ca dacă sunt cpt de remorcher nu cunosc navigație,nave,efecte,timp,scări etc,te înșeli schilodule nu te mai da mare si aduna toți piloți din port nu numai clc,hahalera
Articole pe aceeași temă
Vineri, 18 Octombrie 2013
Luni, 28 Iulie 2014
Luni, 31 Martie 2014
Luni, 30 Decembrie 2013
Miercuri, 06 Noiembrie 2013
Sâmbătă, 27 Octombrie 2012
Luni, 27 August 2012