Cât de frecvente sunt accidentele și îmbolnăvirile în rândul navigatorilor

354

Articole de la același autor

Condițiile de viață și sănătate la bordul navelor și în porturi a fost tema conferinței internaționale, de la Copen-haga, a organizațiilor care se îngrijesc de protecția navigatorilor. Țara noastră a fost reprezentată de Sindicatul Liber al Navigatorilor și Seamen’s Club.


Prezent la reuniune, Adrian Mihălcioiu, președintele SLN și șef al Inspectoratului ITF România, a declarat următoarele: "S-au discutat problemele specifice navigatorilor și au fost pre-zentate analize și statistici privind bolile și unele riscuri la care sunt supuși marinarii. Sindicatul Liber al Navigatorilor le consideră a fi importante și dorește să le aducă în atenția opiniei publice și a presei din România."


Reprezentanții clubului de asigurări P&I au prezentat o statistică realizată pe un eșantion de 32.053 nave asigurate P&I. Dintre acestea: 
- 30% provin din Europa;
- 25% din Asia de Sud-Est și Orientul Îndepărtat;
- 15% America Centrală și de Sud;
- 30% din restul regiunilor (Orientul Apropiat, India, Australia, Noua Zeelandă, Pacificul de Sud, Africa și America de Nord).
Pe cele 32.053 de nave s-au înregistrat:
- aproximativ 15.000 de navigatori implicați anual în accidente;
- circa 12.000 de incidente pe an care au vizat navigația;
- aproximativ 7.000 de incidente pe an care au vizat marfa.
Costurile asigurărilor P&I cu navigatorii implicați în accidente sunt de aproximativ 3 mili-oane de dolari pe an.
Accidentele petrecute pe nave provin din următoarele zone:
- Asia de Sud-Est și Orientul Îndepărtat - 40%;
- Europa - 25%;
- restul regiunilor - 35%.
Frecvența îmbolnăvirilor pe tipuri este următoarea:
- boli ale inimii - 20%;
- boli ale stomacului - 15%;
- accidente vascular-cerebrale - 11%;
- boli ale spatelui - 9%;
- apendicită - 7%;
- infecții - 7%;
- cancer - 3%;
- alte boli - 28%.
Cercetările arată că, la nivel internațional:
- în jur de 50% dintre navigatori sau persoane care sunt în legătură cu navigatorii au cunoștinte eronate despre modul de trasmitere a virusului HIV;
- femeile navigator se tem cel mai mult de dureri ale spatelui (50%), stres și depresie (43%), alte probleme (7%).
Organizațiile și instrumentele care contribuie la reducerea îmbolnăvirilor la bord sunt:
- Organizația Maritimă Internațională (IMO) și Organizația Internațională a Muncii (ILO) - prin reglementări internaționale;
- Federația Internațională a Transportatorilor (ITF) - prin inspecții și prezența la nave;
- contractele colective de muncă - prin reglementarea condițiilor de muncă și viață la bord.


În legătură cu nutriția la bordul navelor, s-a semnalat faptul că un mod greșit de admi-nistrare a hranei pe mare poate favoriza apariția unor boli, precum: hipertensiunea, diabetul, bolile de inimă și circulație, atacurile cerebrale, probleme ale stomacului, probleme respiratorii, osteoporoză, insomnii și oboseală.


S-au identificat următorii factori care conduc la bolile de mai sus: izolarea, stresul, seden-tarismul, servitul mesei rapid, băuturile bogate în zaharuri procesate, mâncarea înalt procesată și insuficient de variată, lipsa pro-duselor proaspete de la bord (fructe, legume, carne).ITF a descoperit că peste 51% din navele inspectate nu au meniu specific săptămânal.


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Sâmbătă, 12 Noiembrie 2016
Stire din Economie : Incidente și accidente  pe mări și oceane
Pagina a fost generata in 1.3417 secunde