Black Sea Campaign 2014

Cargoul "Al Mortada", prins în ofsaid de ITF România

1687
13

Articole de la același autor

r Echipajul nu are contract colectiv de muncă, iar salariile nu sunt plătite cu lunile

Nava "Al Mortada" sub pavilion Comore a acostat în dana nr. 8 a portului Con-stanța, pentru a încărca 8.100 tone de cherestea. Este un cargou de mărfuri generale de mici dimensiuni, cu lungimea de 127,40 metri, lățimea de 18 metri, pescajul de 8,7 metri și capacitatea de 8.380 tdw.

A fost construită în 1979, într-un șantier naval din Brazilia. În cei 35 de ani de existență, a trecut prin destule încercări. Semnele mai multor coliziuni încrustate în bordaj par a fi blazoanele unei existențe aventuroase.

Nava a fugit mereu de numele ei, schimbându-și-l de vreo șapte ori. A fost "Chant", "Merchant Patriot", "Chiaia Di Luna", "Ibn Khaldoun", "Blue Lagoon", "Guney Em", iar acum s-a oprit la "Al Mortada". Instabilitatea sa onomastică are explicații ce țin de o anumită practică, de care shipping-ul internațional se străduiește să scape de jumătate de secol.

Bătrânului cargou i-a revenit "onoarea" de a fi prima navă, din portul Constanța, inspectată în cadrul Black Sea Campaign 2014 (campania împotriva navelor sub standard).

Acțiunea, organizată de ITF (Fe-derația Internațională a Transportatorilor) și sindicatele afiliate, se desfășoară în intervalul 26 - 30 mai, în porturile Bulgariei, Georgiei, României, Rusiei, Turciei și Ucrainei.

Ieri, la bordul lui "Al Mortada" a urcat o echipă formată din Adrian Mihălcioiu - șeful Inspectoratului ITF România, Costică Stici - vice-președintele Sindicatului Liber al Navigatorilor, Aurel Stoica - se-cretarul general al SLN, Dan Moșteanu - președintele Sindicatului "Arca", din cadrul Autorității Navale Române și secretar general al Federației Naționale a Sindicatelor Portuare, Petrică Gheorghe - prim-vicepreședintele Sindicatului "Frial", Florin Lazăr - căpitan portuar II, în cadrul Căpităniei Zonale Constanța și Silviu Mihălcioiu - navigator.

Echipa de inspecție a constatat că, deși este înmatriculată sub pavilion Comore, stat ce a ratificat Convenția internațională privind munca și viața pe mare MLC - 2006, nava nu deține un certificat de conformitate cu prevederile acesteia și nu le respectă. Mai mult, pe "Al Mortada" ar fi trebuit să existe un contract colectiv de muncă tip ITF. În realitate, cei 20 de navigatori sirieni și libanezi de la bord au doar contracte individuale de muncă, care nu respectă MLC - 2006 și în care nu există nicio obligație din partea angajatorului.

"Contractele individuale de muncă sunt sărace în ceea ce privește drepturile navigatorilor. Nu există polițe de asigurare pentru echipaj, deși acest lucru este obligatoriu. Salariul timonierului este de 500 dolari, iar ofițerii III sunt plătiți cu 1.200-1.300 dolari. Lefurile nu au fost achitate de trei - patru luni. Marinarii au primit niște avansuri de 20-50 de dolari, iar o anumită sumă a fost trimisă acasă. Abia la terminarea contractului, oamenii primesc toți banii. Am explicat echipajului că salariile sunt un drept și că pentru a le primi nu-i normal să facă cerere" - a relatat Adrian Mihălcioiu.

Condițiile de muncă, de odihnă și de recreere la bord au fost apreciate ca fiind satisfăcătoare. În schimb, cele de servire a mesei nu sunt conforme standardelor impuse de convenția MLC - 2006.

În urma controlului, Inspectoratul ITF România a dat un avertisment scris navei, atenționând armatorul libanez să îndrepte cât mai repede neregulile constatate.

"Începând din luna august, când România va ratifica Convenția internațională MLC - 2006, cargoul «Al Mortada» nu va mai putea opera în porturile românești, dacă nu respectă standardele acesteia. ANR va putea reține astfel de nave, până la rezolvarea problemelor de la bord. Pe viitor, navele sub standard vor evita porturile românești" - a afirmat inspectorul ITF.

Vestea că a început Black Sea Campaign s-a răspândit ca fulgerul pe piața Mării Negre. De teama inspecțiilor ITF, "coșciugele plutitoare" și-au amânat voiajurile în porturile permisive pentru navele sub standard, care fac concurență neloială și dumping social, care încalcă grosolan drepturile echipajelor. 

Comentează știrea

13 comentarii. Pagina 1 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 
unu
27 mai 2014
oare...

cumva silviu mihalcioiu, e fiul lui adrian mihalcioiu ? adica isi pregateste TUTA de baiat pt un post caldut, de birou ? copchilu asta nu e in stare de nimic, a facut degeaba o facultate la bucuresti, acum face alata spalatura educativa in Cta, degeaba... nici lui tasu nu i-a placut marinaria,deci ce pretentii sa ai la fiu...

Invata Engleza
27 mai 2014
INVATA ENGLEZA

Invata ENGLEZA in 21 de zile FARA PROFESOR " este cu siguranta cel mai eficient sistem de invatare a limbii engleze din Romania. Afli mai multe detalii pe site-ul: Inveti Engleza Ro ./.,.,.....,..............................

Nae Kst
27 mai 2014
ITF Cta

vai mama voastra de spagari hamesiti

Nemo
27 mai 2014
Campanie ITF

Ei, incet incet se strange latul. Astfel de controale ii cam pune pe ganduri pe cei ce nu vor sa respecte standardele. Pana la urma astfel de cosciuge plutitoare, ca sa il parafrazez pe maestrul Tita, pe care marinarii (multumim Domnului ca nu prea sunt romanasi) isi pun viata in pericol pentru 3-400 de dolari pe luna, isi vor lua talpasita de aici. Bravo domnilor ca aveti asemenea initiative.

Abdulah
27 mai 2014
Bravo la ITF

Suntem si noi omeni, Syria este casa nosta da acol razboi este. Nu avem unde ajunje, traim pe vampor, ce sa facem? Dar bani putini de tot, contarct una este si alta plateste. Avem si noi famil si copil. Vrem mai mult ban . Hai ajuta ITF si cel Allah ajuta la voi.

Navigator
27 mai 2014
controale

Pe cand si controale la crewingarii aia deocheati? Sa ii oprim sa mai ne ia spaga pentru angajare cu o lege dura, ceva. Si Ceronavul ne usuca de bani . Vrem taxe mai mici. Nu toti avem mii de dolari pe luna.

un membru sln
27 mai 2014
pentru unu

Macar oamenii astia se zbat sa ajute niste amarati de marinari. Tu ce faci ? Orice prost stie doar sa denigreze. Inteleg ca actiunile domnului Mihalcioiu te irita dar asta e! Esti un circotas fara minte.

visit link
4 iunie 2014
visit link

e-cig charger Stiri Economie : Cargoul "Al Mortada", prins în ofsaid de ITF România | Ziarul Cuget Liber de Constanta Online visit link http://sellingwacohomes.com/e-lichid-hangsen/v2-cigs-are-the-most-popular-e-cigarette-starter-kit-brand.asp

please click the following internet site
5 iunie 2014
please click the following internet site

e liquid-usa Stiri Economie : Cargoul "Al Mortada", prins în ofsaid de ITF România | Ziarul Cuget Liber de Constanta Online please click the following internet site http://membership.highscope.org/hangsen-e-liquid/dse901-cigarette-901-vaporizers-coupon-codes-mini-dse-901.asp

just click the up coming page
6 iunie 2014
just click the up coming page

e-juice uk Stiri Economie : Cargoul "Al Mortada", prins în ofsaid de ITF România | Ziarul Cuget Liber de Constanta Online just click the up coming page http://megaelitegroup.com/dekang-e-liquid-30ml/e-cigarette-flavors-refills-for-reusable-cigarettes.asp

13 comentarii. Pagina 1 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 6.3751 secunde