Capitalul românesc din portul Constanța e "condamnat" să investească și să fie performant

Marţi, 16 August 2016, 17:09
599
Primul semestru al anului 2016 s-a încheiat cu o diminuare semnificativă, de 5,22%, a cantităților de mărfuri derulate prin portul Constanța, fapt ce a condus la ascuțirea competiției între operatorii portuari. Lupta s-a înăsprit și mai mult ca urmare a preluării unor companii portuare de către grupuri multinaționale care controlează importante fluxuri de mărfuri, îndeosebi cereale și semințe uleioase.

Pentru a rezista în piață, operatorii portuari cu capital românesc sunt "condamnați" să fie și mai inventivi, să caute soluții pentru atragerea de noi fluxuri de mărfuri, să crească eficiența economică și să facă investiții.

Socep: salt spectaculos

În aceste condiții deloc prielnice, în primul semestru al anului 2016, compania Socep a reușit să-și sporească volumul de activitate și să obțină venituri de 34,803 milioane de lei din exploatare, cu aproape 24% mai mari decât în același interval de timp din 2015. Remarcabil este faptul că eficiența economică a înregistrat un ritm mult mai înalt de creștere decât cel al cantităților de mărfuri derulate. Potrivit informațiilor puse la dispoziția investitorilor de pe piața de capital, compania a obținut un profit brut de 9,420 milioane de lei, din exploatare, mai mare cu 74,5% decât cel din primul semestru al anului precedent.

Traficul realizat de compania Socep și eficiența economică vor crește odată cu finalizarea investiției aflate în curs de realizare în terminalul de containere. În prezent, se execută lucrările de montare a unei macarale de 65 tf și a două RTG-uri (macarale portal mobile).

Oil Terminal: continuă seria performanțelor

La rândul său, operatorul Oil Terminal continuă seria performanțelor din anii precedenți. Potrivit rezultatelor financiare puse la dispoziția investitorilor de pe piața de capital, compania a înregistrat, în primul semestru al acestui an, venituri de 78,022 milioane de lei din exploatare, în creștere cu 22,1% față de perioada de referință din 2015. Compania a prestat servicii pentru zece parteneri din Elveția, opt din România, doi din Germania, câte unul din Cipru, Bulgaria și Polonia. Operatorul portuar a încheiat semestrul cu un profit brut de 17,589 milioane de lei, mai mare cu 37,32% față de perioada de referință din 2015.

Comvex: investiție de 52 milioane de euro

Vești bune avem și de la compania Comvex. Operatorul portuar a decis să-și diversifice activitatea, pentru a nu mai depinde de evoluțiile nefavorabile de pe piața siderurgiei. În consecință, va investi în construcția unui terminal de cereale cu capacitatea de stocare de 200.000 de tone, în dana 80. Valoarea totală a acestuia se ridică la circa 52 milioane de euro, fără TVA. Proiectul a fost aprobat de către acționariat la mijlocul lunii iulie 2016, societatea urmând să obțină un credit în vederea realizării lui.

Cu sprijinul acestei investiții, portul Constanța va avea acces pe un nou segment din piața transportului de grâne, cel al navelor de 120.000 - 140.000 tdw. Viitorul siloz va avea conexiune la șoseaua de centură și autostradă, la noul dispozitiv feroviar al portului Constanța și la Canalul Dunăre - Marea Neagră.

Pagina a fost generata in 0.245 secunde