Cantitățile de mărfuri manipulate în portul Constanța au crescut cu peste 3%, în ianuarie 2019
323
Articole de la același autor
Loviți în Oil Terminal? Atentați la securitatea energetică a României!
06 Februarie 2019
Ce le datorează România agențiilor de crewing?
26 Ianuarie 2019
Porturile maritime românești au încheiat prima lună a anului 2019, cu un trafic general de mărfuri cu doar 0,11% sub nivelul atins în ianuarie 2018. Împreună, porturile Constanța, Midia și Mangalia a derulat 4.791.671 tone.
Ce anume a determinat această ușoară scădere? Iarna a fost blândă, rețelele feroviare și rutiere care leagă porturile cu țara și Europa n-au mai fost blocate de zăpezi, iar navigația pe Dunăre nu a mai fost afectată de secetă ori îngheț. Cauza principală o reprezintă scăderea importurilor de petrol brut, cu 38,39%, de cărbune, cu 14,89%, de minereuri și deșeuri neferoase, cu 33,35%.
Traficul maritim a fost de 3.973.413 tone (în creștere cu 24,70% față de aceeași perioadă din 2017), iar cel fluvial, de 823.585 tone (mai mare de 2,72 ori).
x x x
Constanța - cel mai mare port românesc - a manipulat 4.144.887 tone de mărfuri, în creștere cu 3,15% față de ianuarie 2018. Saltul s-a datorat creșterii exportului de cereale și semințe uleioase provenite din România, Serbia și Ungaria, cu 10,84%, a traficului de produse petroliere, cu 43,82%, și a celui de minereuri de fier, cu 67,47%.
În structura fluxurilor de mărfuri s-au produs schimbări semnificative. Dacă în prima lună din 2018, cerealele și semințele uleioase au avut o pondere de 29,11%, în ianuarie 2019 au reprezentat 31,29% din fluxul total de mărfuri. Ponderi importante au înregistrat: minereurile și deșeurile metalice (20,40%), mărfurile containerizate (11,79%), hidrocarburile (15,10%), combustibilii solizi (6,37%), îngrășămintele și produsele chimice (8,32%), precum și produsele metalice (4,39%).
În perioada de referință, traficul de containere din portul Constanța a totalizat 488.641 tone, respectiv 48.277 TEU (containere standard), fiind cu 3,00% mai mic, în tone, și cu 10,12%, în TEU.
x x x
În luna ianuarie, portul petrolier Midia a derulat un trafic total de 636.540 tone de mărfuri, cu 18,03% mai mare mic decât în 2017. Hidrocarburile, care dețin o pondere de 94,77% în totalul mărfurilor manipulate la Midia, s-au remarcat printr-o scădere de 18,45%.
x x x
Surpriza o reprezintă micuțul port Mangalia, care a manipulat 10.244 tone de mărfuri, de 5,1 ori mai mult decât în ianuarie 2018. În structură, cimentul reprezintă 68,33% din traficul total, iar produsele petroliere 31,67%.
x x x
Pe malul opus al Mării Negre, porturile rusești au raportat un trafic de 21 milioane de tone de mărfuri, în scădere cu 5,0%. Novorossiysk - cel mai mare port al Federației Ruse - a manipulat 13,2 milioane tone de mărfuri, cu 8,3% mai mult decât în ianuarie 2018. În celelalte porturi rusești, situația a fost următoarea: Tuapse - 2,4 milioane de tone (+12,0%), Kavkaz – 0,8 milioane de tone (-42,7%), Taman – 1,3 milioane de tone (+29,8%), Rostov pe Don – 1,3 milioane de tone (+27,6%), Kerch - 0,2 milioane de tone (cantitate de 2,6 ori mai mică), Azov – 0,6 milioane de tone (+6,2%).
Porturile din Ucraina au manipulat 11,9 milioane de tone de mărfuri, în creștere cu 3,4% față de ianuarie 2018. Cantitățile de cereale și minereuri au crescut cu peste 21%, ajungând la 665.000 tone, respectiv 406.000 tone. Traficul de containere a totalizat circa 20.000 TEU, în creștere cu 34%.
Ce anume a determinat această ușoară scădere? Iarna a fost blândă, rețelele feroviare și rutiere care leagă porturile cu țara și Europa n-au mai fost blocate de zăpezi, iar navigația pe Dunăre nu a mai fost afectată de secetă ori îngheț. Cauza principală o reprezintă scăderea importurilor de petrol brut, cu 38,39%, de cărbune, cu 14,89%, de minereuri și deșeuri neferoase, cu 33,35%.
Traficul maritim a fost de 3.973.413 tone (în creștere cu 24,70% față de aceeași perioadă din 2017), iar cel fluvial, de 823.585 tone (mai mare de 2,72 ori).
x x x
Constanța - cel mai mare port românesc - a manipulat 4.144.887 tone de mărfuri, în creștere cu 3,15% față de ianuarie 2018. Saltul s-a datorat creșterii exportului de cereale și semințe uleioase provenite din România, Serbia și Ungaria, cu 10,84%, a traficului de produse petroliere, cu 43,82%, și a celui de minereuri de fier, cu 67,47%.
În structura fluxurilor de mărfuri s-au produs schimbări semnificative. Dacă în prima lună din 2018, cerealele și semințele uleioase au avut o pondere de 29,11%, în ianuarie 2019 au reprezentat 31,29% din fluxul total de mărfuri. Ponderi importante au înregistrat: minereurile și deșeurile metalice (20,40%), mărfurile containerizate (11,79%), hidrocarburile (15,10%), combustibilii solizi (6,37%), îngrășămintele și produsele chimice (8,32%), precum și produsele metalice (4,39%).
În perioada de referință, traficul de containere din portul Constanța a totalizat 488.641 tone, respectiv 48.277 TEU (containere standard), fiind cu 3,00% mai mic, în tone, și cu 10,12%, în TEU.
x x x
În luna ianuarie, portul petrolier Midia a derulat un trafic total de 636.540 tone de mărfuri, cu 18,03% mai mare mic decât în 2017. Hidrocarburile, care dețin o pondere de 94,77% în totalul mărfurilor manipulate la Midia, s-au remarcat printr-o scădere de 18,45%.
x x x
Surpriza o reprezintă micuțul port Mangalia, care a manipulat 10.244 tone de mărfuri, de 5,1 ori mai mult decât în ianuarie 2018. În structură, cimentul reprezintă 68,33% din traficul total, iar produsele petroliere 31,67%.
x x x
Pe malul opus al Mării Negre, porturile rusești au raportat un trafic de 21 milioane de tone de mărfuri, în scădere cu 5,0%. Novorossiysk - cel mai mare port al Federației Ruse - a manipulat 13,2 milioane tone de mărfuri, cu 8,3% mai mult decât în ianuarie 2018. În celelalte porturi rusești, situația a fost următoarea: Tuapse - 2,4 milioane de tone (+12,0%), Kavkaz – 0,8 milioane de tone (-42,7%), Taman – 1,3 milioane de tone (+29,8%), Rostov pe Don – 1,3 milioane de tone (+27,6%), Kerch - 0,2 milioane de tone (cantitate de 2,6 ori mai mică), Azov – 0,6 milioane de tone (+6,2%).
Porturile din Ucraina au manipulat 11,9 milioane de tone de mărfuri, în creștere cu 3,4% față de ianuarie 2018. Cantitățile de cereale și minereuri au crescut cu peste 21%, ajungând la 665.000 tone, respectiv 406.000 tone. Traficul de containere a totalizat circa 20.000 TEU, în creștere cu 34%.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole din aceeași secțiune
Sâmbătă, 16 Februarie 2019
Sâmbătă, 16 Februarie 2019
Sâmbătă, 16 Februarie 2019
Sâmbătă, 16 Februarie 2019
Sâmbătă, 16 Februarie 2019
Vineri, 15 Februarie 2019
Vineri, 15 Februarie 2019
Vineri, 15 Februarie 2019
Vineri, 15 Februarie 2019
Vineri, 15 Februarie 2019
Vineri, 15 Februarie 2019