Cantitățile de mărfuri manipulate în portul Constanța au crescut cu peste 3%, în ianuarie 2019

323
Cantitățile de mărfuri manipulate în portul Constanța au crescut cu peste 3%, în ianuarie 2019 - cantitatiledemarfurimanipulatein-1550268254.jpg

Articole de la același autor

Porturile maritime românești au încheiat prima lună a anului 2019, cu un trafic general de mărfuri cu doar 0,11% sub nivelul atins în ianuarie 2018. Împreună, porturile Constanța, Midia și Mangalia a derulat 4.791.671 tone.

Ce anume a determinat această ușoară scădere? Iarna a fost blândă, rețelele feroviare și rutiere care leagă porturile cu țara și Europa n-au mai fost blocate de zăpezi, iar navigația pe Dunăre nu a mai fost afectată de secetă ori îngheț. Cauza principală o reprezintă scăderea importurilor de petrol brut, cu 38,39%, de cărbune, cu 14,89%, de minereuri și deșeuri neferoase, cu 33,35%.

Traficul maritim a fost de 3.973.413 tone (în creștere cu 24,70% față de aceeași perioadă din 2017), iar cel fluvial, de 823.585 tone (mai mare de 2,72 ori).

x x x

Constanța - cel mai mare port românesc - a manipulat 4.144.887 tone de mărfuri, în creștere cu 3,15% față de ianuarie 2018. Saltul s-a datorat creșterii exportului de cereale și semințe uleioase provenite din România, Serbia și Ungaria, cu 10,84%, a traficului de produse petroliere, cu 43,82%, și a celui de minereuri de fier, cu 67,47%.

În structura fluxurilor de mărfuri s-au produs schimbări semnificative. Dacă în prima lună din 2018, cerealele și semințele uleioase au avut o pondere de 29,11%, în ianuarie 2019 au reprezentat 31,29% din fluxul total de mărfuri. Ponderi importante au înregistrat: minereurile și deșeurile metalice (20,40%), mărfurile containerizate (11,79%), hidrocarburile (15,10%), combustibilii solizi (6,37%), îngrășămintele și produsele chimice (8,32%), precum și produsele metalice (4,39%).

În perioada de referință, traficul de containere din portul Constanța a totalizat 488.641 tone, respectiv 48.277 TEU (containere standard), fiind cu 3,00% mai mic, în tone, și cu 10,12%, în TEU.

x x x

În luna ianuarie, portul petrolier Midia a derulat un trafic total de 636.540 tone de mărfuri, cu 18,03% mai mare mic decât în 2017. Hidrocarburile, care dețin o pondere de 94,77% în totalul mărfurilor manipulate la Midia, s-au remarcat printr-o scădere de 18,45%.

x x x

Surpriza o reprezintă micuțul port Mangalia, care a manipulat 10.244 tone de mărfuri, de 5,1 ori mai mult decât în ianuarie 2018. În structură, cimentul reprezintă 68,33% din traficul total, iar produsele petroliere 31,67%.

x x x

Pe malul opus al Mării Negre, porturile rusești au raportat un trafic de 21 milioane de tone de mărfuri, în scădere cu 5,0%. Novorossiysk - cel mai mare port al Federației Ruse - a manipulat 13,2 milioane tone de mărfuri, cu 8,3% mai mult decât în ianuarie 2018. În celelalte porturi rusești, situația a fost următoarea: Tuapse - 2,4 milioane de tone (+12,0%), Kavkaz – 0,8 milioane de tone (-42,7%), Taman – 1,3 milioane de tone (+29,8%), Rostov pe Don – 1,3 milioane de tone (+27,6%), Kerch - 0,2 milioane de tone (cantitate de 2,6 ori mai mică), Azov – 0,6 milioane de tone (+6,2%).

Porturile din Ucraina au manipulat 11,9 milioane de tone de mărfuri, în creștere cu 3,4% față de ianuarie 2018. Cantitățile de cereale și minereuri au crescut cu peste 21%, ajungând la 665.000 tone, respectiv 406.000 tone. Traficul de containere a totalizat circa 20.000 TEU, în creștere cu 34%.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Vineri, 15 Februarie 2019
Stire din Economie : Fiscul rade tot ce mișcă prin Vamă
Pagina a fost generata in 1.6256 secunde