Canalele navigabile Dunăre - Marea Neagră și Poarta Albă – Năvodari sunt aproape de un nou record

284
Canalele navigabile Dunăre - Marea Neagră și Poarta Albă – Năvodari sunt aproape de un nou record - fondtraficulcanalelenavigabile11-1575511656.jpg

Articole de la același autor

În anul 2019, canalele navigabile Dunăre - Marea Neagră și Poarta Albă – Năvodari au avut o evoluție remarcabilă, înregistrând o creștere spectaculoasă a cantităților de mărfuri tranzitate. 


"În primele 11  luni ale acestui an, traficul pe canalele navigabile a fost de 33.086 milioane de tone capacitate, cu 9% mai mare față de aceeași perioadă din 2018. Au fost transportate 15.367 milioane de tone de mărfuri, cu 18% mai mult decât în același interval de timp din 2018", a declarat, pentru cotidianul "Cuget Liber", Lucian Bucuroiu - director exploatare în cadrul Companiei Naționale Administrația Canalelor Navigabile.


Grânele domină traficul
Dacă ritmul de creștere a fluxurilor de mărfuri se va menține neschimbat în luna decembrie, canalele navigabile vor încheia anul cu un trafic de aproape 16.8 milioane tone. Vechiul record datând din 2016 a fost de 14,554 milioane de tone.
În structura mărfurilor, cerealele ocupă primul loc, cu o pondere de 40%. Pe locul al doilea se situează minereurile și produsele de carieră, cu o cotă de 35%. În ianuarie 2018, acestea reprezentau 54,31% din totalul mărfurilor derulate. Celelalte grupe de mărfuri au următoarele ponderi: produse energetice (cărbuni, petrol și gaze lichefiate) - 12%, produse chimice - 6%, metal și produse din metal - 4%, alte produse – 2%, produse alimentare - 1%.


În primele 11  luni ale anului s-a produs un salt semnificativ al traficului de mărfuri derulat în contul altor țări. Dacă în aceeași perioadă din 2018, acesta era de numai 45% din total, în perioada ianuarie – noiembrie 2019 a sărit la 52%. Această dinamică reflectă rolul tot mai mare pe care Dunărea și canalele Dunăre - Marea Neagră și Poarta Albă – Năvodari îl joacă în transportul naval european. 


Din totalul de 15.367 milioane de tone de mărfuri derulate în primele 11  luni ale acestui an, în contul României au fost transportate 48%, pentru Serbia - 28%, Ungaria - 9%, Bulgaria - 10%, Austria – 2%, Germania, Croația și Republica Moldova – câte 1%.


În intervalul ianuarie – noiembrie 2019, canalele Dunăre - Marea Neagră și Poarta Albă - Năvodari au fost tranzitate de 22.883 unități navale, din care: 15.696 barje, 3.223 șlepuri, 63 nave fluvio-maritime, 3.862 remorchere împingătoare și 39 pasagere. 
Armatorii români domină transportul pe apele interioare. Dintre ei, cel mai important este Compania de Navigație Fluvială Română Navrom, care deține o flotă de 390 de nave, din care: 33 de împingătoare, 254 de barje de diferite tipuri, 93 de șlepuri și 10 ceamuri.


Cotele apelor Dunării, în scădere
"În ciuda temerilor exprimate de fermieri la începutul anului, cantitățile de cereale exportate au crescut, susținând traficul de mărfuri pe Dunăre, canalele navigabile și în portul Constanța. La această oră, Compania Națională Administrația Canalelor Navigabile și-a realizat, deja, programul pe anul 2019. Singurul neajuns la această oră îl constituie seceta, care afectează cotele apelor Dunării", a spus Lucian Bucuroiu.


De altfel, Administrația Fluvială a Dunării de Jos R.A. Galați prognozează că nivelul fluviului va continua să scadă în următoarele două zile. Pe de altă parte, AFDJ continuă lucrările de dragaj în punctele critice de pe Dunăre. Compania a trimis un aviz către navigatori, prin care li se aduce la cunoștință faptul că, începând cu data de 4 decembrie 2019, pe Dunărea fluvială, între Km 304 și Km 310 se execută lucrări de dragaj cu navele specializate "Rapide Dredger 2" și "Rapide Dreger 3" pentru asigurarea adâncimilor de navigație recomandate de Comisia Dunării. Activitatea de dragaj se desfășoară non-stop, pe timp de zi și de noapte. 


În urmă cu o lună, AFDJ a solicitat emiterea actului de reglementare pentru proiectul: "Îmbunătățirea condițiilor de navigație pe sectorul comun româno - bulgar al Dunării".


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.1837 secunde