Cadeții români își fac "stagiul de sclavi" pe coșciugele plutitoare
Articole de la același autor
Comentează știrea
Din 2014 cand am absolvit ANMB vad ca nu s-a schimbat nimic....Cand am vazut cum sta treaba mi-am indreptat privirea spre domeniul fluvial, e adevarat ca salariul nu se compara cu cel al unui capitan sau comandant, dar sunt alte conditii de munca si beneficii. P.S. eu cand am terminat Academia am fost contactat de o firma de crewing sa ma duc 2 luni pe un tanc chimic, dar nu ca si cadet....jobul meu, impreuna cu alti 2 colegi, era sa spalam tancurile. Eu unul am refuzat si nu regret nici azi decizia...asa ca fiecare are de ales
Eu stiu ca in orice domeniu facultatea de stat asigura stagiatura dar la marina nu mai este la fel....de ce? Navigatorii aduc niste bani in tara, cred ca obligatia statului ar fi sa ii ajute sa ajunga ofiteri, ca mai apoi sa aduca salariile alea frase in tara. Nu?
Si cam ce poate un ofiter sa invete la bordul unui remorcher? Nici macar la punte nu acumuleaza prea multe cunostinte, nu mai zic de cei de la masina/electrici, cadetia la bordul unui remorcher ar fi fix zero. Plus ... cate remorchere avem noi?
Da, este adevarat, exista companii ce-si bat joc de oameni. Dar haideti sa luam in considerare si alt aspect, al atitudinii unora din cadeti, atitudine ce a determinat unele companii serioase sa renunte la programele lor. Stiu din proprie experienta o companie din UE, cu nave sub pavilion UE, cu contracte UE, care aveau un program de cadeti finantat UE. Selectia se facea dupa niste criterij ce nu includeau pregatirea, nici teoretica nici practica, ci se baza pe comunicatea in engleza si pe criterii psihologice. Din 25-30 de pretendenti, treceau de tezte cam 10, in medie. Grosul pica la limba engleza. Din cei care treceau testul, dupa terminarea cadetiei, din acei 10 maxim 2-3 ramaneau in firma. "Salarii mici si de ce sa platesc taxe", erau argumentele celor care plecau. Asa ca nu doar companiile sunt vinovate. Vina este impartita egal.
Bravo domnule Titza. Informatii utile oricui ar dori sa deschida ochii. Numai ca degeaba deschid bietii stagiari ochii daca statul nu ii ajuta . De ce ? Nu mai avem flota, nu mai avem nimic. Statul ar trebui sa aiba o nava scoala care sa mearga 12 luni din 12 asa cum era Neptunul. Felicitari domnului Mihalcioiu care are curajul sa atraga atentia public asupra acestor probleme. Sigur, nu poate face cunoscute numele navelor, armatorii . Le-ar face rau oamenilor iar in locul lor ar veni cu siguranta altii. Visati domnilor cand sustineti ca daca s-ar sti numele nu s-ar mai duce lumea acolo, dar sunt sigur ca sunteti doar carcotasi, hahalere batrane. Ha ha ha
Scriind nu am vazut comentariul tau. Da, nu se discuta despre abilitati de comunicare, cum nu se poate discuta despre nivelul de cunostinte. Acestea trebuiesc sa fie bune spre foarte bune. Dar ar interesa pe cineva ca ar fi respinsi candidati care nu sunt pregatiti? Exista companii acum care ar dori sa recruteze cadeti romani si nu gasesc in conditiile expuse mai sus? Nu . Si de aceea nu e cazul sa ne gandim la vina studentului. Nu toti care termina o scoala sunt buni, dar cei ce sunt buni trebuie sa aiba o posibilitate.
Citesc si ma minunez cum unii cer studentilor sa fie bine pregatiti ptr a putea prinde un loc pe o nava. Domnii mei crescuti in comunism ca si mine, s-a nascut cineva invatat, practica unde este facuta prin SNC 2 ore? Ce ar trebuii sa stie un cadet teorie si la practica nu stie sa stranga un surub il da peste cap.Cei care vorbesc prostii au avut norocul sa plece cadeti cand inca mai exista flota.Rusine statului si celor care cred ca romanii trebuiesc tratati ca niste sclavi, pana si un indonezian are mai multa importanta.
Vinovati sunt cei care au acreditat cele mai dubioase agentii de crewing! Ar fi trebuit,ca la prima abatere sa le fie retrasa licenta altfel marinarii romani sunt tratati ca niste sclavi. Din pacate,s-a reintors si spaga printre ei...
Nicule, ca bine ai spus-o. Cine a autorizat tot felul de panakotzi (sa citez pe cineva din memorie) sa faca crewing in Romania? Daca ai curajul sa iti ceri un salariu neplatit deja ai o problema. Daca ceri sa te repatrieze la terminarea contractului deja ai o problema...mama lor de hoti. Daca te imbolnavesti sau ai un accident ai pus cruce la firma respectiva, de parca s-a intamplat asta nu cand munceai pentru ei. Eu am patit-o dar m-a ajutat sindicatul sa ma reabilitez. Si pentru asta le multumesc dar sunt multi care nu beneficiaza de serviciile SLN-ului , nefiind membri. Nu cred ca trebuie sa fie lasati asa oamenii. Asta nu e treaba de sindicat ci de autoritati care au putere de a investiga si de a lua masuri, poate si de a nu mai autoriza anumite agentii care se dedau la astfel de practici.