Scandalul ArcelorMittal a trecut Dunărea

Bulgarii susțin că portul Burgas dă clasă portului Constanța

4240
Bulgarii susțin că portul Burgas dă clasă portului Constanța - 1fba3f59cc32935ea56d3ed84872085e.jpg

Articole de la același autor

Criza provocată de ArcelorMittal Galați în România face valuri în presa din Bulgaria. Gazetarii vecini prezintă decizia grupului industrial multinațional de a schimba ruta de transport a materiilor prime, din portul Constanța prin portul Burgas, drept un succes al economiei bulgărești, care ar fi mai competitivă.

Într-un articol apărut sub titlul "România: dezacord portuar", publicația de limbă engleză "The Sofia Echo" face următorul comentariu: "Chiar pe vremea când România pășea în spatele Bulgariei în negocierile de primire în Uniunea Europeană și se punea problema decuplării celor două țări, din cauza eforturilor scăzute pentru reformă ale Bucureștiului, firmele românești pierdeau deseori contracte în competiția directă cu vecinii lor de la sud de Dunăre.
Bulgaria a mai marcat un punct în această competiție, după ce portul Burgas a câștigat un mare contract privind operarea tranzitului de materii prime destinate celor patru combinate siderurgice, pe care liderul industrial mondial ArcelorMittal le deține în România."
Publicația îl citează pe Argir Boyadjiev, directorul executiv al portului Burgas, care a declarat, pentru cotidianul bulgăresc "Dnevnik", următoarele: "Conform prevederilor contractului, care are durata de doi ani, materia primă pentru oțelăriile lui ArcelorMittal va fi adusă la Burgas cu nave de mare tonaj și, apoi, transportată cu vase mici, care vor naviga pe Canalul Bâstroe spre portul românesc Galați."
"Decizia i-a scos din sărite pe operatorii portuari din România, care au reclamat că ei oferă prețuri competitive și facilități mai bune decât Burgasul, acuzând ArcelorMittal că subminează economia românească" – comentează "The Sofia Echo".
Presa bulgărească a urmărit modul în care scandalul a fost reflectat în publicațiile din România și a preluat schimbul de replici și de acuzați dintre Comvex, Compania Națională Administrația Porturilor Maritime Constanța, Compania Națională Administrația Canalelor Navigabile, pe de o parte, și Thierry le Gall, directorul executiv al lui ArcelorMittal Galați, pe de altă parte.
Publicațiile bulgărești susțin: "Argir Boyadjiev nu a vrut să dezvăluie care sunt tarifele plătite de Arcelor Mittal pentru serviciile prestate de portul Burgas".
Lipsa de transparență a oficialului bulgar este mai curând o confirmare, decât o infirmare, a dezvăluirilor făcute de companiile românești, care au probe că ruta de aprovizionare prin portul Burgas este de două ori mai scumpă decât cea prin portul Constanța. Dacă portul bulgăresc ar fi avut tarifele de operare mai mici decât cele din portul Constanța, Thierry le Gall și Argir Boyadjiev n-ar fi avut niciun motiv să facă din ele un "secret de stat". Dimpotrivă, există motive ca tarifele negociate să fie ascunse de ochii publicului doar atunci când sunt mai mari decât cele din portul Constanța.
Astfel stând lucrurile, se dovedește falsitatea tezei susținute de presa bulgărească, conform căreia portul Burgas ar fi câștigat contractul ArcelorMittal Galați, în dauna României, grație competitivității sale mai înalte.
Contractul cu ArcelorMittal Galați este un balon de oxigen pentru portul bulgăresc. "The Sofia Echo" afirmă: "De la noul client al portului Burgas se așteaptă să compenseze pierderile de trafic, pe care acesta le-a suferit după ce combinatul siderurgic Kremikovtzi a fost nevoit să-și reducă producția la un nivel minim, din cauza numeroaselor datorii."

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.4033 secunde