Autostrada Cernavodă - Constanța și centura Constanței vor fi date în exploatare până în 2012

3464
Autostrada Cernavodă - Constanța și centura Constanței vor fi date în exploatare până în 2012 - dd9c3090ed48d046d69f44bb3cb5fb34.jpg
În perioada 2010-2012, va avea loc relansarea investițiilor din sectorul transporturilor. Programul de guvernare al Cabinetului Boc cuprinde obiective extrem de ambițioase, care, dacă s-ar realiza doar pe jumătate, ar fi excepțional pentru România.
În domeniul rutier, va fi promovat pactul național pentru autostrăzi, care va fi finanțat cu cel puțin 1% din PIB. În cadrul lui, vor fi stabilite autostrăzile ce vor fi realizate până în 2020.
Pentru ocolirea localităților aglomerate va fi realizat un program național de centuri ocolitoare. Până în 2012, vor fi finalizate tronsoanele de pe coridorul IV pan-european între Nădlac și Sibiu (total 349 km) și între Cernavodă și Constanța, inclusiv centura Constanței (total 74 km) la nivel de autostradă.
În perioada următoare, va fi asigurată finanțarea tronsonului Târgu Mureș - Borș (254 de km), din Autostrada Transilvania (total 415 km), urmând ca pentru porțiunea între Târgu Mureș și Brașov (161 km) să fie identificate alte soluții de finanțare și realizare.
De asemenea, va fi finalizat tronsonul de autostradă București - Comarnic (110 km), urmând ca tronsonul Comarnic - Brașov (56 km) să fie realizat prin concesiune cu finalizare în 2014.
Vor începe lucrările la autostrada Ploiești - Buzău - Focșani (108 km), parte a coridorului IX pan-european, la autostrada Focșani - Săbăoani (140 km), la autostrada Târgu Mureș - Iași (300 km) și la Autostrada Sudului București - Alexandria - Craiova (170 km).
În plus, vor fi executate studiile de fezabilitate și proiectele la autostrada Lugoj - Caransebeș - Orșova - Drobeta Turnu Severin - Craiova - Calafat, parte a coridorului pan-european IV B, precum și la coridorul pan-european IX Focșani - Albița.
Până în 2012, circa 80% din rețeaua de drumuri naționale va fi adusă la un nivel calitativ european. Va fi asigurată capacitatea portantă de 11,5 tone/osie pentru toate drumurile europene. Vor fi finalizate lucrările de lărgire la 4 benzi a centurii existente a Bucureștiului, astfel încât să se poată ocoli atât prin nord, cât și prin sud. 4.000 km de drumuri naționale vor fi refăcute la nivel calitativ european.
Vor începe demersurile pentru realizarea podului peste Dunăre la Turnu Măgurele - Nikopole și conectivitatea cu Autostrada Sudului.
Până la finalul anului 2012 va fi realizat programului național de variante ocolitoare, îndeosebi pentru marile orașe, care va fi finanțat de la bugetul de stat, Fondul European de Dezvoltare Regională, ISPA și credite externe.
Vor fi unificate activitățile de control în trafic ale RAR, ARR, CNADNR, în cadrul Inspectoratului de Control în Transportul Rutier. Va fi înființat Biroului Național de Siguranță Rutieră, care va cuprinde un serviciu Info Trafic.
Toate aceste măsuri vor avea ca efect reducerea constantă a numărului de victime ale accidentelor de circulație rutieră.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 2.3282 secunde