Au fost răscumpăraţi! Pirații i-au eliberat pe cei patru navigatori răpiți de pe nava „Agisilaos”

3115

Articole de la același autor

Cei patru navigatori de pe tancul petrolier „Agisilaos” au fost eliberați de pirați. Marinarii – un român, doi filipinezi și un rus – fuseseră răpiți pe data de 29 noiembrie 2020, în timp ce vasul se afla în Golful Guineea, la 22 de mile marine la vest de Togo. În prezent, aceștia sunt internați într-un spital din zonă, pentru evaluarea stării de sănătate, urmând a fi repatriați, se arată într-un mesaj al Sindicatului Liber al Navigatorilor.

Golful Guineea rămâne cel mai fierbinte focar de pe harta pirateriei pe mare, cumulând în 2020 aproximativ 95% din incidențele globale. Majoritatea răpirilor s-au petrecut în această zonă. Anul trecut, 80 de marinari au fost luați ostatici, în 14 atacuri piraterești care au avut loc în apele Nigeriei, Beninului, Gabonului, Guineei Ecuatoriale și Ghanei.

Până în prezent, strategiile de combatere a pirateriei și jafurilor pe mare inițiate de Nigeria și celelalte state din regiune nu au dat rezultate. Dimpotrivă, anul 2020, a fost marcat de o creștere cu 40% a numărului de răpiri în Golful Guineea, față de anul 2019. Luarea de ostatici în vederea obținerii unor mari răscumpărări s-a transformat într-o adevărată industrie.

Proprietarii de nave și companiile de asigurări au adoptat, în urmă cu mai mulți ani, politica de a nu dezvălui sumele pe care sunt obligați să le plătească piraților pentru eliberarea ostaticilor. Se speră ca prin secretizarea acestor informații să nu se ajungă la o escaladare a pretențiilor răpitorilor. Personal am serioase dubii că această tactică dă roade. Sunt convins că în Golful Guineea există, deja, un mercurial al răscumpărărilor cunoscut de toată lumea.

Evoluția explozivă a fenomenului pirateriei demonstrează că autoritățile statelor din regiune nu sunt capabile să îl țină sub control. Dimpotrivă, unii dintre cei ce dețin puterea în zona de coastă a golfului sunt mână în mână cu pirații. Faptul că bandiții dețin ambarcațiuni de mare viteză, că pleacă din porturi când vor, înarmați până în dinți, că revin de pe mare cu ostatici și pradă, nu se poate întâmpla fără complicitatea autorităților statale.

Dacă ar dori, cu adevărat, să pună capăt fenomenului pirateriei, autoritățile ar putea recurge la o măsură foarte simplă: rechiziționarea tuturor ambarcațiunilor rapide sau cel puțin a motoarelor acestora.



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Sâmbătă, 12 Decembrie 2020
Stire din Economie : Alegeri la Sindicatul Liber al Navigatorilor
Duminică, 15 Noiembrie 2020
Stire din Economie : Incidente și accidente pe mări și oceane
Pagina a fost generata in 1.5652 secunde