Atenție! Autoritatea Navală Română este mai exigentă cu navele, dar și cu navigatorii

4872
Atenție! Autoritatea Navală Română este mai exigentă cu navele, dar și cu navigatorii - atentieanr-1553700199.jpg

Articole de la același autor

În anul 2018, în porturile românești au intrat un număr de 3.541 de nave, din care 1.724 nave individuale. Din total, 533 nave au fost inspectate de serviciul Port State Control (depășindu-se obiectivul de 333 inspecții PSC), se arată în raportul de activitate al Autorității Navale Române pe anul 2018.

Instituția depune eforturi susținute pentru creșterea gradului de siguranță a navigației, prin reducerea drastică a numărului navelor sub standard care fac escală în apele naționale și în porturile românești.

349 nave din cele 533 nave inspectate au prezentat 2.140 de deficiențe în total. Din cauza gravității acestora, a pericolului pentru siguranța navigației, 29 nave, reprezentând 5,43% din numărul total de inspecții, au fost reținute, iar comandanții lor au primit o amendă de 1.000 de lei pentru fiecare deficiență de reținere constatată. Navele au fost obligate să remedieze deficiențele și au fost reinspectate.

87 de epave în apele României

Potrivit raportului ANR, în zona maritimă a României sunt înregistrate 6 epave. Pe Dunăre și canalele secundare sunt în evidență alte 81 epave, din care: 4 în zona de jurisdicție a Căpităniei Portului Cernavodă, 14 în zona Căpităniei Zonale Tulcea, 34 epave în zona Căpităniei Zonale Galați, 12 epave în zona Căpităniei Zonale Giurgiu și 17 epave în zona Căpităniei Zonale Drobeta Turnu Severin.

Evenimente cu urmări grave

În anul 2018 au fost raportate 195 evenimente de navigație pe căile navigabile interioare, în porturi și rade, în care au fost implicate 261 nave, din care 43 nave maritime, 193 nave de navigație interioară și 25 ambarcațiuni.

Din totalul evenimentelor de navigație, doar 50 au avut urmări grave și mai puțin grave, precum: 6 decese, găuri de apă și o scufundare. Restul s-au soldat cu avarii sau eșuări. Ambarcațiunile de agrement au fost implicate în evenimente de navigație pe fondul conducerii fără certificat corespunzător, din cauza neechipării cu vesta de salvare, coliziunii cu corpuri imerse sau unor defecțiuni tehnice.

În 2018, la cele 48 de dosare de cercetare a evenimentelor de navigație rămase din anul precedent s-au adăugat încă 189 de dosare de cercetare. Din totalul de 206 dosare în lucru, au fost finalizate 140 dosare. Dintre acestea: 11 dosare au fost trimise la Parchet, 2 dosare au fost preluate de organele de poliție și în 15 dosare au fost aplicate amenzi contravenționale. Pentru anul 2019 au rămas în lucru 66 dosare de cercetare a evenimentelor de navigație.

Poluările maritime detectate prin satelit

Pe parcursul anului 2018, ANR a primit 102 informări privind monitorizarea și detectarea prin satelit a poluărilor de pe Marea Neagră, în zona de responsabilitate a României. Dintre acestea, 28 informări au indicat presupuse poluări. Un număr de 6 informări au fost verificate la fața locului, dar nu s-a confirmat existența vreunei poluări.

Examene mai exigente

În anul 2018, Direcția personal-navigant din cadrul ANR a efectuat, printre altele, următoarele operațiuni: a eliberat 836 carnete de marinar, 1.267 brevete, 1.666 certificate de capacitate și 2.950 de certificate de conducător de ambarcațiune de agrement.

Exigența în activitatea de examinare și certificare a personalului navigant român a crescut. Astfel, la examenele de brevet organizate în 2018, din cele 2.172 de persoane înscrise au promovat doar 64,23%, respectiv 1.417 persoane. La examenele de nebrevetați, promovabilitatea a fost de numai 59,96%; din totalul de 984 înscriși au luat examenul doar 592 persoane. La examenele de conducători ai ambarcațiunilor de agrement s-au înscris 413 persoane și au promovat 330 persoane, reprezentând 79,9%.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.0979 secunde