ASF promite îmbunătățirea protecției consumatorilor
208
Articole de la același autor
Navigatorii români riscă să fie scoși de pe piața internațională
03 Decembrie 2016
Șantierul Naval Constanța construiește o nouă generație de tancuri de produse petroliere și chimice de 41.000 tdw
09 Decembrie 2016
Fiscul vinde apartamente, terenuri, autoturisme și mașini agricole la preț de chilipir
12 Decembrie 2016
Hartă interactivă cu starea infrastructurii de transport
09 Ianuarie 2017
Principalele direcții de acțiune pe anul 2017 ale Autorității de Supraveghere Financiară (ASF) vizează funcționarea corectă și dezvoltarea piețelor financiare non-bancare, corelarea legislației autohtone cu cea europeană, precum și cu cele mai bune practici internaționale în domeniu, cu scopul îmbunătățirii încrederii consumatorilor în sectorul financiar non-bancar și asigurării unei protecții adecvate a acestora.
În acest sens, ASF își va concentra activitatea pe asigurarea sustenabilității obiectivelor strategice, stabilite în 2016, iar pe lângă acestea va acționa pentru îndeplinirea noilor obiective aferente acestui an, respectiv:
- îmbunătățirea protecției consumatorilor;
- reglementarea și alinierea la legislația europeană;
- întărirea supravegherii piețelor;
- dezvoltarea piețelor financiare non-bancare;
- întărirea capacității instituționale;
- contribuția la construcția europeană instituțională.
ASF va acționa, în principal, pentru îmbunătățirea gradului de transparență și informare a consumatorilor de servicii financiare non-bancare, precum și pentru creșterea calității asistenței acordate acestora.
De asemenea, Autoritatea va monitoriza în mod activ comportamentului entităților de pe piețele reglementate și supravegheate și va analiza în mod riguros cauzele petițiilor, a dezdăunării și a concluziilor rezultate din proiectele de "mystery shopping".
Totodată, ASF va avea în vedere implementarea unui sistem informatic de management al petițiilor și continuarea dezvoltării programelor naționale de educație financiară care, pe de o parte să asigure un suport pentru sistemul educațional din România, iar pe de altă parte să vină în întâmpinarea nevoilor consumatorilor, astfel încât aceștia să înțeleagă cât mai bine produsele pe care le achiziționează și mecanismele de funcționare a piețelor.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Joi, 19 Ianuarie 2017
Joi, 05 Ianuarie 2017
Joi, 29 Decembrie 2016
Marţi, 27 Decembrie 2016
Joi, 08 Decembrie 2016
Sâmbătă, 03 Decembrie 2016
Luni, 28 Noiembrie 2016
Vineri, 11 Noiembrie 2016
Sâmbătă, 15 Octombrie 2016
Vineri, 16 Septembrie 2016