ANCOM / Un nou ghid pentru clarificarea tuturor aspectelor din contracte. Vezi ce drepturi ai

224
ANCOM / Un nou ghid pentru clarificarea tuturor aspectelor din contracte. Vezi ce drepturi ai - ancomorganizeazaluniadoualicitat-1350992257.jpg

Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) a finalizat Ghidul privind încheierea și conținutul minim al contractelor ce au ca obiect furnizarea de servicii de comunicații electronice destinate publicului.
Potrivit reprezentanților ANCOM, scopul acestui ghid este de a clarifica modul de interpretare și de punere în practică a cerințelor legale specifice domeniului comunicațiilor electronice ce trebuie respectate de furnizori în cazul contractelor încheiate cu utilizatorii finali, inclusiv cu privire la informațiile pe care aceștia trebuie să le includă în aceste contracte.

Autoritatea a considerat necesară clarificarea acestor aspecte pentru că, în urma experienței acumulate în domeniul protecției utilizatorilor de servicii de comunicații electronice, a observat că furnizorii au interpretări diferite privind termenii utilizați în lege și, nu în ultimul rând, privind obligațiile pe care le au la momentul încheierii unui contract.


Ghidul clarifică obligațiile furnizorilor legate de încheierea contractelor cu utilizatorii finali. Una dintre aceste obligații se referă la includerea unor clauze minime în contracte cu privire, de exemplu, la: serviciile oferite de furnizori, tarifele acestora, durata contractului, condițiile de reînnoire a contractului, condițiile de încetare a furnizării serviciilor și a contractului, precum și despăgubirile pe care orice utilizator le poate primi în cazul în care furnizorul nu respectă nivelurile de calitate și celelalte clauze asumate prin contract.


Furnizorii trebuie să includă în contracte și informații privind modul de măsurare și gestionare a traficului pentru evitarea congestionării rețelei și cum afectează acest lucru calitatea serviciului, precum și informații referitoare la restricțiile privind utilizarea echipamentului terminal și la accesarea anumitor servicii sau aplicații.


De asemenea, potrivit noului cadru legal, durata maximă inițială a contractelor încheiate cu utilizatorii persoane fizice nu mai poate depăși 24 de luni. În același timp, furnizorii au obligația de a le oferi consumatorilor și posibilitatea de a beneficia de servicii pentru o durată contractuală de cel mult 12 luni, astfel încât aceștia să poată alege oferta care se potrivește cel mai bine nevoilor lor. Totodată, în cazul în care persoanele juridice doresc să beneficieze de servicii de comunicații electronice în condițiile oferite persoanelor fizice, furnizorii au obligația de a da curs acestei solicitări.


În același timp, Autoritatea atrage atenția asupra faptului că furnizorii au dreptul să modifice în mod unilateral anumite clauze din contract (servicii oferite, tarife, mod de taxare etc.) cu condiția de a-i informa pe abonați cu privire la aceste modificări, cu cel puțin 30 de zile înainte de producerea acestora. În acest interval de 30 de zile, abonatul poate renunța la contract fără a plăti despăgubiri în cazul în care nu este de acord cu modificările impuse de furnizor.


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Sâmbătă, 06 Octombrie 2012
Stire din Monden : Ghid de bună-purtare pentru iubite
Luni, 16 Iulie 2012
Stire din Cetățenești : "Eu v-am făcut, eu vă omor!"
Pagina a fost generata in 0.7327 secunde