ANAF actualizează documentația tehnică SAF-T

283
ANAF actualizează documentația tehnică SAF-T - anaf-1628704653.jpg

Articole de la același autor

Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a publicat un nou set de documente ce detaliază elementele obligatorii și opționale încorporabile la nivelul noului model declarativ SAF-T (Fişierul Standard de Control Fiscal), potrivit unui comunicat al instituţiei.

„La începutul lunii august, aceste documente au fost actualizate și completate cu programul de validare și un fișier de test, menite să faciliteze implementarea funcționalităților necesare de către dezvoltatorii de soft”, se arată în document. De asemenea, au fost puse instrucţiuni de utilizare pentru contribuabili a Modulului Validator (DUKValidator) - asistenţă contribuabili pentru pregătirea Declaraţiilor Informative D406 şi D406T - Fişierul Standard de Control Fiscal (SAF-T) şi Ghidul Contribuabilului pentru pregătirea şi depunerea Declaraţiei Informative D406, versiunea din 6 august 2021. Din prisma aspectelor legislative aferente SAF-T, ANAF menţionează că, la momentul actual, draftul „Ghidul contribuabilului pentru pregătirea şi depunerea declaraţiei SAF-T” include aspecte legate de cadrul legal, obligaţii şi contravenţii, ce se intenţionează a fi preluate la nivelul legislaţiei. „Subliniem faptul că informările cu privire la specificațiile tehnice au fost realizate succesiv, în funcție de etapele proiectului și de eventualele actualizări ale acestora, astfel încât contribuabilii să fie permanent la curent cu cele mai recente versiuni ale documentației tehnice. Asigurăm, și pe această cale, toate părțile interesate de întreaga noastră implicare pentru o implementare eficientă a SAF-T, precum și de faptul că toate aspectele legislative le vor fi comunicate în timp util”, se mai spune în document. Reamintim că sistemul informatic SAF-T este un standard internaţional cu ajutorul căruia se realizează schimbul electronic de date contabile între companii/organizaţii şi autorităţile fiscale sau auditorii externi ce va permite ca oamenii Fiscului să nu mai vină la firme pentru a solicita informaţii.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.3762 secunde