Amenzi de peste 87,7 milioane de lei pentru șapte mari comercianți de alimente

231
Amenzi de peste 87,7 milioane de lei pentru șapte mari comercianți de alimente - amenzidepeste877milioanedelei-1548947977.jpg

Articole de la același autor

Consiliul Concurenței a sancționat șapte companii active pe piața comercializării produselor alimentare din România (trei retaileri și patru furnizori ai acestora) cu amenzi în valoare totală de 87.713.336 lei (aproximativ 18,8 milioane euro), se arată într-un comunicat de presă. 


Sancțiunile au fost aplicate în cadrul investigației privind fixarea prețurilor între retailerii Auchan, Cora și Carrefour și furnizorii acestora, în perioada 2010 - 2016. În urma investigației a fost sancționată atât încălcarea regulilor naționale, cât și a regulilor europene de concurență, pentru fixarea prețurilor de revânzare (de raft) în cadrul promoțiilor desfășurate de retaileri.


Consiliul Concurenței a constatat că în anumite cazuri prețurile de vânzare la raft nu se stabileau conform regulilor de piață prin raportul dintre cerere și ofertă, ci furnizorul și retailerul stabileau un preț fix sau minim pentru revânzarea produselor către consumatorul final.


Această practică conduce la prețuri mai mari pentru consumatorul final, retailerul neputând să scadă prețul sub limita stabilită cu furnizorul.

Companiile sancționate sunt:

1. Auchan Romania SA 36.563.004 lei (7,84 milioane euro);

2. Carrefour România SA 26.995.645 lei (5,79 milioane euro);

3. Romania Hypermarche (Cora) SA 12.410.834 lei (2,66 milioane euro);

4. Quadrant-Amroq Beverages SRL 5.984.053 lei (1,28 milioane euro);

5. Star Foods EM SRL 3.930.920 lei (843.599 euro);

6. Strauss România SRL 1.785.767 lei (383.236 euro);

7. Nelson Prod SRL 43.113 lei (9.252 euro).

Carrefour România SA a recunoscut fapta, beneficiind astfel de o reducere a amenzii.


Amenzile aplicate de Consiliul Concurenței se virează integral către bugetul de stat. Companiile sancționate pot ataca decizia autorității de concurență la Curtea de Apel București, în termen de 30 de zile de la publicarea deciziei.

Aceasta este a doua investigație derulată de autoritatea de concurență, finalizată cu sancțiuni, pe piața comercializării de produse alimentare. În anul 2015, autoritatea de concurență a sancționat retailerii Metro, Real, Selgros, Mega Image și furnizorii acestora cu amenzi în valoare totală de aproximativ 35 milioane de euro pentru fixarea prețurilor, în perioada 2005-2009. Amenzile au fost încasate de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Unele companii sancționate au contestat sancțiunile Autorității de Concurență, procesele aflându-se pe rolul instanțelor.


Consiliul Concurenței încurajează companiile implicate în înțelegeri anticoncurențiale să contacteze autoritatea de concurență, să își recunoască participarea la încălcare și să furnizeze dovezi privind înțelegerea respectivă. Procedând astfel, companiile pot beneficia de reduceri substanțiale ale amenzilor sau chiar de imunitate totală.



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Miercuri, 30 Ianuarie 2019
Stire din Economie : Seminar pentru contabilii constănțeni
Pagina a fost generata in 2.0921 secunde