Aeroportul Tuzla așteaptă de un deceniu să primească aviz pentru traficul internațional de călători și de mărfuri

2952

Articole de la același autor

Aeroportul Tuzla nu se află sub lumina reflectoarelor și de aceea este prea puțin cunoscut publicului. În schimb, în lumea aeronauticii românești și-a câștigat un binemeritat prestigiu prin performanțele sale de invidiat.

Înființat în 1967, a servit ca bază pentru flota de zbor a Aviasan, pentru zborurile în serviciul agriculturii și pentru elicoptere. În 1999, a fost preluat de firma Regional Air Services, înființată cu un an înainte.

Performanțe spectaculoase

În anii care au trecut de la trecerea sub administrare privată, de pe acest aeroport au fost efectuate operațiuni aeriene de transport public, aviație generală și lucru aerian, precum și zboruri cu elicoptere deasupra mării. Regional Air Services are în operare elicoptere capabile să participe la operațiuni de căutare - salvare deasupra Mării Negre, precum și la transportul personalului la platforme petroliere poziționate în afara apelor teritoriale ale României. Prin poziția sa geografică, Aeroportul Tuzla asigură operarea în condiții optime (încărcătură maximă și consum minim de combustibil) a aeronavelor angajate în operațiunile aeriene deasupra Mării Negre.

În ultimele două decenii, aeroportul a avut o evoluție constantă și chiar spectaculoasă. În anul 2010, înregistra, deja, un trafic de 15.062 pasageri. Conform datelor oficiale ale Asociației Aeroporturilor din România, în 2016 și 2017, Aeroportul Tuzla a reușit să se claseze pe locul 2, după Aeroportul Otopeni în topul național al mișcărilor de aeronave, fiind considerat cel mai dinamic aeroport. Potrivit Ministerului Transporturilor, aeroportul a înregistrat, în anul 2019, un număr de 20.338 mișcări de aeronave, și 11.818 de zboruri.

În plus, datele de bilanț financiar-contabil publicate de Ministerul Finanțelor arată că Regional Air Services este o companie sigură din punct de vedere financiar și profitabilă. În intervalul 2014 – 2019 a obținut în medie, pe an, venituri totale de peste 44,389 milioane de lei, și un profit brut de peste 1,346 milioane de lei.

Proiecte înmormântate

Regional Air Services dorește să extindă gama serviciilor oferite de Aeroportul Tuzla, deschizându-l traficului aerian internațional de călători și de mărfuri. În urmă cu un deceniu, compania a adresat Ministerului Transporturilor solicitarea de a demara procedura pentru certificarea ca aeroport deschis traficului aerian internațional, astfel încât să se poată executa transportul cu elicopterele al personalului spre și dinspre platformele petroliere și navele de foraj maritim poziționate în afara apelor teritoriale românești.

În octombrie 2012, pe timpul Guvernului Ponta I, Ministerul Transporturilor condus de Ovidiu Silaghi a pus în dezbatere un proiect de hotărâre de guvern, care prevedea că Aeroportul Tuzla va fi deschis traficului internațional de călători și de mărfuri. În acest scop, pe aeroport urma să se înființeze un punct de trecere a frontierei de stat și un punct vamal. Dar guvernanții aveau probleme „mai serioase” de rezolvat la acea vreme, astfel că proiectul a fost îngropat.

La începutul lunii iunie 2013, Relu Fenechiu - ministrul Transporturilor în Guvernul Ponta II – a repus pe tapet solicitarea Aeroportului Tuzla, venind cu un nou proiect de act normativ. Pus în dezbatere publică, nici acesta n-a apucat să fie discutat și aprobat.

S-a reaprins soarele speranței

Au trecut opt ani de la acea ultimă tentativă și iată că pe cerul Aeroportului Tuzla a răsărit, din nou, soarele speranței. Pe data de 16 martie 2021, Ministerul Transporturilor condus de Cătălin Drulă a lansat în dezbatere publică proiectul de hotărâre de guvern pentru aprobarea deschiderii punctului de trecere a frontierei de stat și a biroului vamal de frontieră pe Aeroportul Tuzla. Actul normativ prevede că spațiile și utilitățile necesare pentru desfășurarea activităților de control la trecerea frontierei de stat, pentru activitatea vamală și pentru desfășurarea activităților de control sanitar-uman și fitosanitar se asigură, cu titlu gratuit, de către compania Regional Air Services. Eu sper că noua tentativă de introducere a Aeroportului Tuzla în circuitul internațional nu va eșua, altfel devin superstițios și voi crede că la mijloc e vreun blestem. 



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.5043 secunde