Premieră în România

Absolvenții Facultății de Electronică vor primi brevetul de ofițer

1748
3

Articole de la același autor

Specializarea electronică și telecomunicații a fost dezvoltată de Universitatea Maritimă din Constanța, începând cu anul 2005, ca o secție a Politehnicii din București. Aceasta din urmă elibera diplomele pentru absolvenții din Constanța. 

Întrucât Politehnica nu făcea parte din categoria instituțiilor de învățământ autorizate de Autoritatea Navală Română, absolvenții respectivei secții nu puteau obține brevetul de ofițer.

"Pentru a le deschide drumul spre cariera de navigator, UMC fost nevoită să inoveze, să introducă module de curs suplimentare. Acestea le permiteau absolvenților de la electronică să obțină și o a doua diplomă, cea de inginer electrotehnist, care le dădea dreptul să se prezinte la examenul de brevet" - relatează prof. univ. dr. ing. Cornel Panait, prorector pentru relații internaționale și dezvoltare instituțională.

Între timp, în navigația maritimă comercială s-au produs schimbări majore. În ultimul deceniu, la bordul navelor a avut loc o adevărată revoluție tehnică. Volumul de echipamente electronice și automatizări a crescut și au fost introduse noile tehnologii informatice și de comunicații.

În mod firesc, aceste schimbări au condus la modificarea cerințelor STCW 1978 (Convenția internațională privind standardele de instruire, certificare și efectuare a serviciului de cart pentru navigatori). Noile prevederi adoptate prin Convenția de la Manila, din 2010, au adus clarificări privind statutul ofițerului electrotehnist. Acesta trebuie să aibă competențe sporite în domeniul electronicii și face parte din personalul de siguranță a navei.

"UMC este acreditată din 2012 în domeniul electronicii și telecomunicațiilor și eliberează propriile diplome pentru această specializare. Pe de altă parte, are statutul de unitate de învățământ aprobată de Autoritatea Navală Română, statut care se referă și la specializarea electronică, ceea ce înseamnă că absolvenții pot da examenul de brevet - a declarat prorectorul Cornel Panait. Începând din 2013, când se aplică prevederile Convenției de la Manila, UMC îndeplinește cerințele pentru brevetarea absolvenților Facultății de Electronică și Telecomunicații. De acest avantaj, vor beneficia nu doar tinerii care dau admiterea la UMC în acest an, pentru care există un număr de 50 de locuri. Universitatea intenționează să introducă pachete opționale de cursuri pentru studenții din anii II și III ai Facultății de Electronică și Telecomunicații.

Vom oferi pieții muncii ofițeri electrotehniști. Vor fi foarte calificați pentru navele de orice tip și, cu precădere, pentru cele de croazieră, care sunt tot mai multe și mai active. Astăzi, complexitatea tehnică de la bordul navelor de transport marfă este impresionantă. Întreținerea și depanarea numeroaselor instalații electronice nu pot fi decât în sarcina unui inginer electronist."

Dezvoltarea sistemelor de telecomunicații de pe nave se reflectă în tehnologiile educaționale. "Am început achizițiile pentru modificarea laboratorului de electronică și a simulatorului de tip GMDSS, în conformitate cu reglementările ce se vor aplica în anul viitor. Vom fi prezenți pe un nou segment de piață. Avem autorizarea Agenției Naționale și al omologului său Telenor (Norvegia). Cursul GMDSS va fi recunoscut de ANR" - afirmă prorectorul.

O altă premieră la UMC, este autorizarea masteratului off-shore, care va funcționa începând din 2013, cu 50 de locuri. Tot din acest an, va fi ofertat pe piață cursul DP (dynamic position), pentru care a fost achiziționat 50% din echipamentul de simulare. Investiția va fi finalizată în luna august și tot atunci se va obține autorizarea din partea Nautical Class Institute - Suedia, organismul care autorizează pregătirea ofițerilor off-shore.

"Autorizarea Nautical Class ne va permite să ieșim pe piața națională și internațională cu o nouă specializare. Toată lumea știe că, pe navele off-shore, salariile sunt aproape duble față de cele din navigația comercială. UMC intră pe o piață extrem de dinamică și atractivă, care era monopolul Angliei și Italiei. Deja avem discuții cu armatori interesați în pregătirea personalului. Este vorba de parteneri din Norvegia și Chevron. Înainte de a ne apuca de investiții, am discutat cu reprezentanții acestor companii" - a declarat Panait.

Prorectorul a precizat că valoarea investițiilor se ridică la 1,5 milioane euro în cazul simulatoarelor off-shore și la un milion de euro, în cazul modernizării laboratorului de electronică, finanțarea fiind realizată din fondurile universității.

Comentează știrea

Petru
13 iunie 2013
Academia?

Academia ce face ? Academia cu renumitii ei profesori (monstrii sacri care inca recomanda oprirea radarului din cand in cand, care n-au fost 2 zile adunate pe mare). academia, unde se face scoala (a se citi haivaneala intr-o cladire comunista) si nu se elibereaza diplome pe banda rulanta ca la umc, ce face? Ii invata pe studenti sa li se umple gura cand spun ca ei au terminat la academie nu la umc asta fac..

XX
13 iunie 2013
Praf in ochi

Cursurile de DP sunt praf in ochi, pentru a mai lua niste bani de la fraier. Toata lumea stie ca in offshore se intra foarte greu fara experienta. Muult mai greu decat in comerciala. Iar ca sa devii operator DP e si mai greu chiar decat sa intri in offshore. Raspunderea e foarte mare. Nimeni nu ia cadeti in vederea pregatirii pentru DP. Ca sa devii DP trebuie sa faci ceva ani de experienta ca si ofiter normal, dupa care urmeaza un curs de 4 zile, apoi 6 luni de practica in care esti assistant DP , iar dupa aia iar un curs de 4 zile de advanced DP, plus recomandare de la managerul firmei la care lucrezi. Raspunderea unui operator DP este aproape mai mare decat a unui comandant. In cazul pierderii pozitiei poti sa omori scafandri, sa rupi tevile submarine, sa provoci poluare etc. Nu e pt oricine si oricum nu sunt deloc multe locuri. La ora actuala nici piata de ofiteri nu mai e ce a fost. Va dati seama ca la DP e si mai ingusta nisa. Nu e asa de simplu si oricum romanii au acces f limitat. In zona asta inca mai naviga englezi, italieni, norvegieni, olandezi, danezi etc.

umc....
13 iunie 2013
vai de ei...

am avut cadeti/ absolventi umc la bord... durere...una e sa nu ai experienta,nimeni nu e absurd,insa trebuie sa fii dornic de a invata, ca un burete... cand ii vezi ca sunt "tute" dar cukmea, mai au si nasul pe sus, te ia sila....daca nu iti place o meserie, nu te mai apuca de ea,doar pt bani, ramai un mediocru ( cel mult) ... valabil si pt doctori,exploateaza suferinta umana pt 2 galbeni,de parca ia fortat cineva sa faca medicina....

Articole pe aceeași temă

Marţi, 04 Iunie 2013
Stire din Cultură-Educație : UMC sărbătorește Ziua Mediului
Pagina a fost generata in 0.4348 secunde