A început sezonul furtunilor la Marea Neagră; salvatorii sunt gata să intervină
575
Articole de la același autor
Portul Constanța prezintă interes major pentru economia Serbiei
22 Septembrie 2011
Exportăm în flotele străine "lupi de mare", "vânători de salarii" și "indezirabili"
21 Septembrie 2011
Top 20 al flotelor maritime ale lumii, după statul armator
15 Octombrie 2011
Portul pescăresc Midia va fi construit cu bani europeni
23 Septembrie 2011
Marile afaceri ale Complexului Muzeal de Științe ale Naturii Constanța
26 Septembrie 2011
SLN cere justiției să vândă nava "Grandiosa"
21 Septembrie 2011
În noaptea de 18 spre 19 octombrie 2011, vântul puternic dinspre S - SV, de forța 7 - 8, pe scara Beaufort, a pus cinci nave pe uscat, la Istanbul. Unele dintre ele au fost grav afectate, dar, din fericire, nu au existat victime.
Episodul mi-a amintit că am intrat în anotimpul furtunilor de la Marea Neagră și că, riscul producerii unor evenimente de navigație, precum coliziunile, eșuările sau scufundările, crește. Poate vă mai amintiți, stimați cititori, că în urmă cu un an, pe 1 septembrie 2010, în condiții atmosferice asemănătoare (vânt de forța 8 pe scara Beaufort și o mare de gradul 4 - 5), nava "Medy", sub pavilion Turcia, s-a scufundat în apropiere de țărm, la 6 mile sud față de capul digului de nord al portului Constanța și travers față de pescăria Eforie Sud, la o distanță de circa 4 mile de țărm. Atunci, printre primele care au participat la operațiunile de salvare, au fost echipajele Agenției Române de Salvare a Vieții Omenești pe Mare (ARSVOM).
"Suntem pregătiți să intervenim în orice moment. Navele noastre sunt apte de misiune. Ne-am asigurat necesarul de combustibil, iar antrenamentele decurg conform graficului, în fiecare lună" - a declarat, pentru cotidianul "Cuget Liber", Ion Voicu, directorul ARSVOM.
În urmă cu două săptămâni, salvatorii au sărit în ajutorul echipajului de patru oameni al unui yacht românesc, care luase apă și era în pericol să se scufunde. "Pe parcursul acestui an, am salvat mai mult de zece vieți pe mare. În trei cazuri a fost vorba de echipajele unor ambarcațiuni, dar am avut și situații în care cei salvați se aventuraseră în larg cu hidrobicicleta sau cu parapanta" - a declarat Voicu.
Flotila salvatorilor este reprezentată, în principal, de re-morcherul "Hercules" (o navă construită în 1988, dotată cu un motor de 6.000 CP, care atinge o viteză de 10 - 12 noduri și poate ieși pe o mare de forța 7- 8, în larg), trei șalupe finlandeze SAR (14 m lungime, construite din aluminiu, care sunt propulsate pe bază de jet și dezvoltă o viteză de 30 noduri) și trei șalupe de intervenție și depoluare. În prezent, ARSVOM are 110 angajați, față de 150, în 2007.
Episodul mi-a amintit că am intrat în anotimpul furtunilor de la Marea Neagră și că, riscul producerii unor evenimente de navigație, precum coliziunile, eșuările sau scufundările, crește. Poate vă mai amintiți, stimați cititori, că în urmă cu un an, pe 1 septembrie 2010, în condiții atmosferice asemănătoare (vânt de forța 8 pe scara Beaufort și o mare de gradul 4 - 5), nava "Medy", sub pavilion Turcia, s-a scufundat în apropiere de țărm, la 6 mile sud față de capul digului de nord al portului Constanța și travers față de pescăria Eforie Sud, la o distanță de circa 4 mile de țărm. Atunci, printre primele care au participat la operațiunile de salvare, au fost echipajele Agenției Române de Salvare a Vieții Omenești pe Mare (ARSVOM).
"Suntem pregătiți să intervenim în orice moment. Navele noastre sunt apte de misiune. Ne-am asigurat necesarul de combustibil, iar antrenamentele decurg conform graficului, în fiecare lună" - a declarat, pentru cotidianul "Cuget Liber", Ion Voicu, directorul ARSVOM.
În urmă cu două săptămâni, salvatorii au sărit în ajutorul echipajului de patru oameni al unui yacht românesc, care luase apă și era în pericol să se scufunde. "Pe parcursul acestui an, am salvat mai mult de zece vieți pe mare. În trei cazuri a fost vorba de echipajele unor ambarcațiuni, dar am avut și situații în care cei salvați se aventuraseră în larg cu hidrobicicleta sau cu parapanta" - a declarat Voicu.
Flotila salvatorilor este reprezentată, în principal, de re-morcherul "Hercules" (o navă construită în 1988, dotată cu un motor de 6.000 CP, care atinge o viteză de 10 - 12 noduri și poate ieși pe o mare de forța 7- 8, în larg), trei șalupe finlandeze SAR (14 m lungime, construite din aluminiu, care sunt propulsate pe bază de jet și dezvoltă o viteză de 30 noduri) și trei șalupe de intervenție și depoluare. În prezent, ARSVOM are 110 angajați, față de 150, în 2007.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Miercuri, 19 Octombrie 2011
Miercuri, 19 Octombrie 2011
Miercuri, 19 Octombrie 2011
Miercuri, 19 Octombrie 2011
Marţi, 18 Octombrie 2011
Marţi, 18 Octombrie 2011
Luni, 17 Octombrie 2011
Miercuri, 12 Octombrie 2011
Vineri, 30 Septembrie 2011