41 de firme românești și străine participă la Expoziția de echipamente navale "Europort România"

717
41 de firme românești și străine participă la Expoziția de echipamente navale
Ieri, la complexul "Tenis Club Idu" din Mamaia, a avut loc deschiderea oficială a celei de-a opta ediții a Expoziției maritime internaționale de echipamente navale "Europort România". Târgul reunește furnizori de echipamente și servicii maritime din România, Olanda, Belgia, Spania, Serbia, Germania, Norvegia, Finlanda, Suedia, Italia, Polonia și Bulgaria.

41 de firme participante
Expoziția este organizată de Camera de Comerț, Industrie, Navigație și Agricultură (CCINA) Constanța, în colaborare cu compania "AHOY - Rotterdam" și "SC LIBMAR Consulting SRL" din Galați.
La ediția din acest an participă 41 de firme, operatorii navali din România reprezentând 32% din totalul expozanților. Și firmele olandeze se bucură de o participare sporită, cu o pondere de 29% din total. Suprafața destinată târgului este de 600 de metri pătrați.
Cu prilejul desfășurării acestui eveniment, firmele specializate pe acest segment de piață au oportunitatea de a întâlni operatori internaționali, care sunt interesați atât de vânzarea produselor din domeniul maritim, cât și de stabilirea unor relații de colaborare pentru producerea unor astfel de echipamente în România. Evenimentul se desfășoară până joi, 22 mai 2010.
"Din păcate, din cauza anulării zborurilor, la nivel european, factorii de decizie din cadrul firmelor expozante nu au putut să vină, iar echipamentele au fost aduse pe cale terestră. Cu toate acestea, față de ediția de anul trecut, stăm mai bine din punct de vedere al numărului de țări participante", a declarat Mihai Daraban, președintele CCINA Constanța.

Prețuri competitive pentru menținerea pe piață
Președintele CCINA a făcut și un apel la producătorii români din sector, prezenți la expoziție. "Balanța economică este în continuare negativă, deși volumul exporturilor a crescut cu 23% din ianuarie. Din păcate, există foarte mult import. Trebuie să facem tot ceea ce este necesar pentru a aduce marii producători europeni în România", a explicat Mihai Daraban.
"Ne confruntăm cu o criză fără precedent. Industria navală este una din cele mai afectate sectoare, în momentul actual. A trebuit să apelăm la francezi pentru a achizi-ționa un pachet de echipamente, pentru că în România nu am găsit înțelegere. Aici, un echipament oferit în aceleași condiții ca acum doi ani costă mai mult astăzi, comparativ cu 2008. Ca să ne menținem pe piață, trebuie să avem prețuri competitive", a afirmat Radu Rusen, directorul Șantierului Naval Constanța (SNC).

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 1.7779 secunde