€ 4.7345
£ 5.2361
$ 4.2201

Mai multe ştiri online:
De la începutul anului 2018

210 nave sub standard au fost reținute în porturile de la Marea Neagră

Ştire online publicată Miercuri, 26 Septembrie 2018. Autor: Ion TIȚA-CĂLIN
Inspectorii de Port State Control din porturile Mării Negre au reținut, în intervalul 1 ianuarie - 19 septembrie 2018, un număr de 210 nave pentru deficiențe. În aceeași perioadă a anului precedent fuseseră reținute 207 nave. Numărul ridicat al detențiilor indică o creștere a exigenței autorităților portuare din țările riverane, dar și faptul că zona Mării Negre continuă să fie o piață a navelor sub standard.

În topul reținerilor conduc porturile din Rusia, cu 125 nave, fiind urmate de: Georgia cu 24 nave, România cu 18 nave, Turcia cu 14 nave, Ucraina cu 20 nave și Bulgaria cu 9 nave.

Cele mai multe dintre navele reținute în porturile de la Marea Neagră au depășit vârsta de 20 de ani și sunt înregistrate sub pavilioane extrem de permisive în ceea ce privește respectarea convențiilor internaționale, pavilioane aflate pe „lista neagră” a Paris Memorandum, respectiv: Belize, Togo, Insulele Cook, Moldova și Insulele Comore.

★ ★ ★

Scăderea numărului navelor reținute în porturile românești de la 44, în intervalul 1 ianuarie - 19 septembrie 2017, la doar 18, în aceeași perioadă din 2018, demonstrează că măsurile luate de-a lungul anilor împotriva navelor sub standardele tehnice internaționale au început să dea roade. Acestea evită tot mai mult porturile României.

Cele 18 nave reținute în 2018, de inspectorii de Port State Control români, sunt următoarele:

- cargoul „Lucky Joy” (5.524 tone registru brut, construit în 1990, pavilion Belize), reținut în portul Constanța;

- livestock carrier-ul (navă pentru transportul animalelor vii) „Phoenix I” (3.356 tone registru brut, construit în 1970, pavilion Panama), în portul Midia;

- cargoul „Semela” (6.272 tone registru brut, construit în 2000, pavilion Comores), în portul Tulcea;

- cargoul „Rayan” (2.225 tone registru brut, construit în 1980, pavilion Togo), în portul Constanța;

- cargoul „Datca” (2.478 tone registru brut, construit în 1980, pavilion Comore), în portul Constanța;

- cargoul „Rainbow” (4.457 tone registru brut, construit în 1976, pavilion Palau), în portul Midia;

- cargoul „Alsa” (2.854 tone registru brut, construit în 1987, pavilion Insulele Cook), în portul Constanța;

- cargoul „Margaret” (2.446 tone registru brut, construit în 1993, pavilion Panama), în portul Constanța;

- cargoul „Adnan H” (2.795 tone registru brut, construit în 1982, pavilion Honduras), în portul Constanța;

- cargoul „Altrans” (1.596 tone registru brut, construit în 1975, pavilion Panama), în portul Constanța;

- bulk-carrier-ul „Alliance” (17.430 tone registru brut, construit în 1994, pavilion Insulele Cook), în portul Constanța;

- livestock carrier-ul „Alrayan” (1.687 tone registru brut, construit în 1973, pavilion Togo), în portul Midia;

- cargoul „Dogan” (2.769 tone registru brut, construit în 1993, pavilion Antigua Barbuda), în portul Constanța;

- cargoul „Svyatitel Aleksiy” (4.974 tone registru brut, construit în 2001, pavilion Rusia), în portul Constanța;

- cargoul „Sea Royal” (2.219 tone registru brut, construit în 1976, pavilion Palau), în portul Tulcea;

- cargoul „Martyn Latsis” (2.466 tone registru brut, construit în 1982, pavilion Ukraina), în portul Constanța;

- bulk-carrier-ul „Navios Galaxy 1” (38.846 tone registru brut, construit în 2000, pavilion Panama), în portul Constanța;

- cargoul „Zeybe” (1.511 tone registru brut, construit în 1991, pavilion Turcia), în portul Tulcea;

În cazul unora dintre aceste nave, printre deficiențele care au condus la reținere se numără și condițiile de muncă și viață sub standard de la bord, sancționate conform Convenției internaționale MLC 2006.

★ ★ ★

Începând cu data de 23 martie 2017, în porturile maritime românești a fost introdus un nou regim de inspecții de Port State Control (PSC). Acesta este reglementat prin memorandumul de înțelegere adoptat împreună cu autoritățile maritime din Bulgaria, Georgia, Federația Rusă, Turcia și Ucraina.

Noul regim de inspecții are în vedere siguranța navigației, protecția mediului marin, condițiile de muncă și viață la bordul navelor, dar și necesitatea evitării competiției neloiale între porturile din zona Mării Negre. În funcție de profilul de risc al navei, se stabilește schema inspecțiilor periodice și adiționale, precum și frecvența acestora.

Aplicarea cu consecvență a noului regim de inspecții de către toate statele din regiune va conduce la curățarea pieței Mării Negre de navele sub standard, la scăderea numărului accidentelor de navigație și la îmbunătățirea condițiilor de muncă și viață ale echipajelor.

Distribuie :

Articole de la acelaşi autor

Top ştiri din ultimele 7 zile

ziare & stiri Revista presei
Pagina a fost generata in 0.7551 secunde