De la începutul anului 2018

130 de nave sub standard au fost reținute în porturile de la Marea Neagră

Miercuri, 13 Iunie 2018, 16:34
342
r În porturile românești au fost reținute 12 nave

Inspectorii de Port State Control din porturile Mării Negre au reținut, în primele cinci luni ale anului 2018, un număr de 130 de nave pentru deficiențe. În aceeași perioadă a anului precedent fuseseră reținute 120 de nave. Saltul de 8,33% al numărului detențiilor indică o creștere a exigenței autorităților portuare, ceea ce înseamnă că zona Mării Negre este tot mai puțin permisivă pentru navele sub standard.

În topul reținerilor conduc porturile din Rusia, cu 68 de nave, fiind urmate de: Georgia cu 20 nave, Ucraina cu 13 nave, România cu 12 nave, Turcia cu 11 nave și Bulgaria cu 6 nave.

Cele 12 nave reținute de inspectorii de Port State Control români sunt următoarele:

- cargoul "Lucky Joy" (5.524 tone registru brut, construit în 1990, pavilion Belize), reținut în portul Constanța;

- livestock carrier-ul (navă pentru transportul animalelor vii) "Phoenix I" (3.356 tone registru brut, construit în 1970, pavilion Panama), în portul Midia;

- cargoul "Semela" (6.272 tone registru brut, construit în 2000, pavilion Comores), în portul Tulcea;

- cargoul "Rayan" (2.225 tone registru brut, construit în 1980, pavilion Togo), în portul Constanța;

- cargoul "Datca" (2.478 tone registru brut, construit în 1980, pavilion Comore), în portul Constanța;

- cargoul "Rainbow" (4.457 tone registru brut, construit în 1976, pavilion Palau), în portul Midia;

- cargoul "Alsa" (2.854 tone registru brut, construit în 1987, pavilion Insulele Cook), în portul Constanța;

- cargoul "Margaret" (2.446 tone registru brut, construit în 1993, pavilion Panama), în portul Constanța;

- cargoul "Adnan H" (2.795 tone registru brut, construit în 1982, pavilion Honduras), în portul Constanța;

- bulk-carrier-ul "Alliance" (17.430 tone registru brut, construit în 1994, pavilion Insulele Cook), în portul Constanța;

- cargoul "Dogan" (2.769 tone registru brut, construit în 1993, pavilion Antigua Barbuda), în portul Constanța;

- cargoul "Svyatitel Aleksiy" (4.974 tone registru brut, construit în 2001, pavilion Rusia), în portul Constanța;

În cazul unora dintre nave, printre deficiențele care au condus la reținere se numără și condițiile de muncă și viață sub standard de la bord, sancționate conform Convenției internaționale MLC 2006.

Cele mai multe dintre navele reținute în porturile de la Marea Neagră au depășit vârsta de 20 de ani și sunt înregistrate sub pavilioane extrem de permisive în ceea ce privește respectarea convențiilor internaționale, pavilioane aflate pe "lista neagră" a Paris Memorandum, respectiv: Antigua Barbuda, Belize, Togo, Insulele Cook, Moldova și Insulele Comore.

★ ★ ★

Începând cu data de 23 martie 2017, în porturile maritime românești a fost introdus un nou regim de inspecții de Port State Control (PSC). Acesta este reglementat prin memorandumul de înțelegere adoptat împreună cu autoritățile maritime din Bulgaria, Georgia, Federația Rusă, Turcia și Ucraina.

Noul regim de inspecții are în vedere siguranța navigației, protecția mediului marin, condițiile de muncă și viață la bordul navelor, dar și necesitatea evitării competiției neloiale între porturile din zona Mării Negre.

★ ★ ★

Potrivit ultimului raport al Black Sea Memorandum, în anul 2017, inspectorii de Port State Control din zona Mării Negre au urcat la bordul a 5.216 nave, din care 3.707 nave (71,07%) au fost supuse inspecției. Dintre navele verificate, 275 nave (7,42%) au fost reținute pentru deficiențe.

Aplicarea cu consecvență a noului regim de inspecții de către toate statele din regiune va conduce la curățarea pieței Mării Negre de navele sub standard, la scăderea numărului accidentelor de navigație și la îmbunătățirea condițiilor de muncă și viață ale echipajelor.


Articole pe aceeasi tema

Pagina a fost generata in 0.3306 secunde