În primele cinci luni ale anului

10.770 de unități navale au tranzitat canalele navigabile românești

178

Articole de la același autor

Pandemia Covid a demonstrat încă o dată, dacă mai era nevoie, importanța decisivă a transportului de mărfuri pe apă. Mai ieftin, mai sigur și mai prietenos cu mediul înconjurător decât transportul auto și feroviar, acesta prezintă un risc cu mult mai mic de transmitere a virusului.



Din păcate, în Uniunea Europeană se vorbește mult și face prea puțin pentru transferul a cât mai multor fluxuri de mărfuri de pe uscat pe Dunăre. În continuare, navigația fluvială are probleme cu asigurarea adâncimilor optime în perioadele de secetă, prea puține din porturile dunărene sunt dotate cu terminale de containere, iar flota de nave portcontainer încă nu s-a născut.



Cerealele domină fluxurile de mărfuri


"În primele cinci luni ale anului 2020, cantităților de mărfuri tranzitate pe canalele navigabile au înregistrat o ușoară creștere - a declarat, pentru cotidianul "Cuget Liber", Lucian Bucuroiu - director exploatare în cadrul Companiei Naționale Administrația Canalelor Navigabile. Traficul a fost de 13,977 milioane de tone capacitate, cu 10,14% mai mare față de aceeași perioadă din anul 2019. Au fost transportate 6,569 milioane de tone de mărfuri, cu 0,54% mai mult decât în ianuarie – mai 2019."

În structura mărfurilor, cerealele ocupă primul loc, cu o pondere de 45%. Celelalte grupe de mărfuri au următoarele ponderi: minereurile – 29%, produse energetice (cărbuni, petrol și gaze lichefiate) - 10%, produse chimice - 9%, metal și produse din metal - 3%, produse alimentare - 1%, alte produse - 3%.

De la începutul anului 2020, se înregistrează o continuă creștere a traficului de mărfuri derulat în contul altor țări, ponderea acestuia ajungând la aproape 70%. Pe parcursul lunii mai, traficul de mărfuri derulat în contul României s-a redus simțitor, involuția fiind în strânsă legătură cu situația din agricultură. Este de așteptat ca marii angrosiști de cereale să reducă exporturile până când noua recoltă va fi în hambare. Apoi, își vor redimensiona livrările la extern în funcție de cantitățile existente și de evoluția prețurilor internaționale.

În primele cinci luni din 2020, canalele Dunăre - Marea Neagră și Poarta Albă - Năvodari au fost tranzitate de 10.770 unități navale, din care: 6.566 barje, 2.601 șlepuri, 38 nave fluvio-maritime și 1.565 remorchere împingătoare.

Armatorii români domină transportul pe apele interioare. Dintre ei, cel mai important este Compania de Navigație Fluvială Română Navrom, care deține o flotă de 390 de nave, din care: 33 de împingătoare, 254 de barje de diferite tipuri, 93 de șlepuri și 10 ceamuri.

Lucrările de investiții pe cel de al doilea fir al Canalului Dunăre – Marea Neagră au fost finalizate și navigația se desfășoară, în prezent, pe ambele fire, a declarat Lucian Bucuroiu.



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.4317 secunde