10.000 de constănțeni vor înapoi banii plătiți pe taxa auto

576
# Programările la RAR se fac telefonic și pe internet, durata de așteptare fiind de circa 14 zile

Intrarea în vigoare a noii taxe de poluare a dat un pic peste cap activitatea Registrului Auto Român (RAR) din Constanța. Aproape 10.000 de constănțeni, care au achitat deja taxa de primă înmatriculare, s-au programat la RAR pentru stabilirea emisiilor de CO2 ale mașinilor, în speranța că își vor recupera o parte din bani.

Surprinzător însă, infama "aglomerație de la RAR" este de domeniul trecutului, în mare parte datorită sistemului de programări. Ieri, în jurul prânzului, în curtea Registrului nu erau decât vreo 12-13 mașini, așezate frumos în șir indian, în timp ce cozile de la cele trei ghișee nu erau mai mari de trei persoane.
"În primele trei zile din iulie a fost aglomerat, mulți constănțeni repezindu-se să își facă expertiza pentru emisiile de CO2. Au înțeles totuși că lucrăm cu programări, fie telefonice, fie pe internet. Majori-tatea sunt cei cu mașini mai vechi, care caută să obțină acum o reducere a taxei plătite deja. Sunt mulți care au plătit deja taxa și vor doar să vadă ce emisii de CO2 au, să poată să vadă cam cât ar plăti acum, conform noii formule de calcul", spune Marius Apostol, directorul RAR Constanța.
Tariful perceput pentru stabilirea emisiilor este de 24 de lei, durata operațiunii variind între 15 minute și chiar o zi. Întârzierile apar atunci când numărul de omologare al unui automobil trebuie verificat la sediul central al RAR, de la București. În aceste cazuri, se întocmesc cereri, care sunt soluționate până a doua zi.
Tarifele pot crește însă până la 200 – 250 lei, la determinarea gradului de uzură al unei mașini, o altă variabilă care poate fi utilizată la calcularea taxei de poluare, deși nu este obligatorie. Și asta pentru că se folosesc datele de la prima înmatriculare, ceea ce nu le este de folos proprietarilor de mașini second-hand.
Tragicomicul taxei de poluare este remarcat și de directorul RAR: "Poate doar în cazul mașinilor vechi să cântărească mai greu valoarea emisiilor de CO2. Pentru mașinile noi, o diferență de 10g la kilometru se traduce într-o taxă mai mică sau mai mare cu un euro".
Cei mai păgubiți rămân șoferii care au efectuat această expertiză înainte de 1 iulie, însă fie nu au solicitat, fie nu au știut de prevederile actualei taxe de poluare. Ei sunt nevoiți să aștepte acum în jur de 14 zile pentru a putea ajunge din nou la RAR, fiind împărțiți în două categorii distincte: cei care au apucat să plătească vechea taxă și vor bani înapoi și cei care plătesc de-abia acum taxa.
Nemulțumiții din curtea Registrului nu au probleme cu taxa de poluare în sine, fiind deja imuni la constanța, demnă de o cauză mai bună, cu care statul inventează noi biruri, ci cu simplul fapt că sunt puși pe drumuri pentru câteva cifre în plus pe o foaie de hârtie.
"Mi-au trecut o literă mai puțin pe fișa mașinii și a trebuit să aștept două săptămâni pentru a putea veni să corecteze greșeala. Acum… alte două săptămâni pentru expertiză. Suntem nevoiți să ne învoim de la muncă pentru a veni aici, în condițiile în care statul ar trebui să vină la noi acasă ca să încaseze taxele", spune Dumitru Barbu, din Negru Vodă.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 2.7433 secunde