1.559 de unități navale au tranzitat canalele navigabile românești, în ianuarie 2020

190
1.559 de unități navale au tranzitat canalele navigabile românești, în ianuarie 2020 - 1559deunitatinavaleautranzitatca-1581024823.jpg

Articole de la același autor

Gata, s-a terminat cu boieria, cu răsfățul termic din decembrie și ianuarie! Ieri noapte, iarna s-a prăvălit peste regiunea Mării Negre, sunând amenințător din trompeta Crivățului. 


În porturile maritime, cargourile, tancurile petroliere, portcontainerele, remorcherele și barjele așteaptă, zgribulite, să treacă urgia. Căpităniile portuare au suspendat navigația, pentru a evita accidentele. Pe cheuri, macaralele și podurile rulante stau smirnă, cuprinse de frică și umilință, în fața vântului năprasnic. Nu îndrăznesc să facă nicio mișcare, de teamă ca gestul lor să fie interpretat ca o sfidare la adresa vijeliei. 


Pe platformele portuare, nu e niciun suflet de om. Docherii și mecanizatorii s-au retras la adăpost, în magazii și silozuri. 
Iată, vântul aleargă de unul singur, ca turbatul, pe canalele navigabile Dunăre - Marea Neagră și Poarta Albă - Năvodari. Cine știe ce record vrea să doboare. Se vede că este tare nervos, din moment ce n-a găsit niciun remorcher, nicio barjă pe care să le răstoarne, să le arunce pe mal. Aflând că vine nebunul, toate navele fluviale s-au ascuns în porturi. 
Din cauza nebunului de vânt, transporturile maritime și fluviale au de pierdut. Fiecare oră irosită echivalează cu o reducere a traficului de mărfuri, a volumului serviciilor prestate, a veniturilor încasate. 


Cerealele și minereurile domină traficul 
Dar să-l lăsăm pe turbatul de Crivăț să își fac de cap, iar noi să vedem care a fost evoluția traficului de mărfuri pe canalele navigabile Dunăre - Marea Neagră și Poarta Albă - Năvodari, la începutul acestui an. 


"În ianuarie 2020, cantitățile de mărfuri tranzitate pe canalele navigabile au înregistrat o ușoară diminuare - a declarat, pentru cotidianul "Cuget Liber", Lucian Bucuroiu - director exploatare în cadrul Companiei Naționale Administrația Canalelor Navigabile. Traficul a fost de 2,221 milioane de tone capacitate, cu 0,36% mai mic față de aceeași perioadă din anul 2019. Au fost transportate 1,68 milioane de tone de mărfuri, cu 4,04% mai puțin decât în ianuarie 2019". 


În structura mărfurilor, cerealele ocupă primul loc, la egalitate cu minereurile și produsele de carieră, fiecare cu o pondere de 33%. Celelalte grupe de mărfuri au următoarele ponderi: produse energetice (cărbuni, petrol și gaze lichefiate) - 13%, produse chimice - 13%, metal și produse din metal - 4%, alte produse (inclusiv ciment) - 2%, produse alimentare - 2%. 


Serbia - principalul beneficiar al canalelor navigabile 
În debutul anului 2020, s-a produs o ușoară creștere a traficului de mărfuri derulat în contul altor țări. Dacă în ianuarie 2019, acesta era de numai 64% din total, în ianuarie 2020 a sărit la 65%. Această dinamică reflectă rolul tot mai mare pe care Dunărea și canalele Dunăre - Marea Neagră și Poarta Albă - Năvodari îl joacă în transportul naval european. 


Din totalul de 1,68 milioane de tone de mărfuri derulate în prima lună din 2020, în contul României au fost transportate 35%, pentru Serbia - 39%, Ungaria - 13%, Bulgaria - 6%, Austria - 3%, Germania, Croația și Republica Moldova - câte 1%. 
În ianuarie 2020, canalele Dunăre - Marea Neagră și Poarta Albă - Năvodari au fost tranzitate de 1.559 unități navale, din care: 1.058 barje, 231 șlepuri, 8 nave fluvio-maritime și 262 remorchere împingătoare.


Armatorii români domină transportul pe apele interioare. Dintre ei, cel mai important este Compania de Navigație Fluvială Română Navrom, care deține o flotă de 390 de nave, din care: 33 de împingătoare, 254 de barje de diferite tipuri, 93 de șlepuri și 10 ceamuri. 


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.2643 secunde