Criza aduce și lucruri bune!

Producătorii auto concurează pentru a fabrica mașina cu cel mai mic consum de combustibil

787
Producătorii auto concurează pentru a fabrica mașina cu cel mai mic consum de combustibil - c9da48779f4865f0d44f00393c293413.jpg

Articole de la același autor

Producătorii auto trec prin cea mai grea perioadă din ultimii ani. Piața auto autohtonă se întoarce la nivelul înregistrat cu șase ani în urmă, giganții de pe piața europeană suferă serios și cer în continuare sprijinul guvernelor, iar General Motors închide 1.000 de reprezentanțe auto și disponibilizează peste 75.000 de angajați. Cu toate acestea, criza a adus și câteva lucruri bune.

În primul rând, scăderea vânzărilor a forțat producătorii auto să facă schimbări care îi afectează pe consumatori. Prioritatea acum este să construiască modele mai ușoare și, în primul rând, mai eficiente, iar șoferul să poată economisi bani la benzinărie.
Astfel, giganții de pe piața auto concurează pentru a realiza mașina cu consumul cel mai scăzut de combustibil.
Potrivit informațiilor difuzate de General Motors, noul Chevrolet Volt va putea parcurge peste 230 de mile cu un galon, ceea ce corespunde unui consum de combustibil mediu de doar 1,02 litri la 100 kilometri. Toyota Prius, noul model de la producătorul japonez, are un consum anunțat de 3,9 litri la 100 km.
Până și SUV-urile se reorientează, în ceea ce privește consumul de combustibil. Noul BMW X1, ce va fi lansat în toamnă, va oferi un consum mediu de 5,2%.
În plus, noile mașini sunt construite pentru a reduce poluarea și eliberarea gazelor toxice în atmosferă. Producătorii auto caută reducerea costurilor la metoda alternativă și ecologică a vehiculelor tradiționale: mașina electrică. Potrivit economistului Thomas Becker, costul de fabricație al vehiculelor electrice va fi egal cu cel al vehiculelor pe bază de benzină sau motorină până în 2012. Până în 2030, Becker estimează că SUA va reduce atât emisiile de gaze cu efect de seră cu până la 62%, față de 2005, cât și importul zilnic de com-bustibil, cu până la 3,7 milioane barili.
Guvernul german a luat în discuție finalizarea unui plan care prevede introducerea în circulație, până în 2020, a unui milion de mașini elec-trice. Planul urmărește acordarea de "stimulente financiare", începând cu 2012, pentru a sprijini vânzarea de mașini electrice.
Producătorii au redus producția, însă, pentru a vinde mașinile din stoc, aceștia vin cu oferte care mai de care mai interesante. Programele de tip "Rabla" au fost binevenite pentru majoritatea piețelor din lume. În România, s-au vândut deja 13.315 mașini, în a doua etapă a programu-lui guvernamental. În SUA, americanii au epuizat bugetul "Rablei" în doar patru zile și au cumpărat 250.000 de mașini noi, dintre care 50% din producția autohtonă. În Germania, luna iulie 2009 a adus o creștere cu 30% a vânzărilor de mașini, comparativ cu aceeași perioadă a anului 2008. Să nu mai vorbim de alte inițiative, precum cele ale companiei "Hyundai", care a lansat un program de "asigurare" cu totul special, ce promite cumpărătorului că îi va returna banii pe noua mașină, dacă își pierde slujba. Președintele companiei "Hyundai" a declarat că planul a rezultat într-o creștere de 10% a vânzărilor.
Și, nu în ultimul rând, reducerea vânzărilor nu este neapărat un lucru rău. Sigur, disponibilizările aduc efecte negative asupra economiei unei țări. Dar să privim jumătatea plină a paharului: diminuarea ratei de creștere a parcului auto va însemna mai puține mașini în trafic și implicit, mai puțină poluare și mai puțini nervi. Poate în acest fel, infrastructura va ajunge din urmă numărul de vehicule din trafic. Sigur, nu în România!

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Vineri, 21 August 2009
Stire din Diverse : blitz
Pagina a fost generata in 2.082 secunde