Mazăre poate sta liniștit: Apele Române i-au dat aviz… să se dea în bărci

308
Zilele trecute, primarul Radu Mazăre se arăta îngrijorat pe motiv că Direcția Apelor Dobrogea Litoral nu dăduse avizul pentru organizarea competiției Class 1 Romanian Grand Prix, în stațiunea Mamaia, pe lacul Siutghiol. "Nu este clar încă. Am primit săptămâna trecută un răspuns că nu prea se poate, că trebuie studiu de mediu…" se plângea Mazăre în urmă cu numai două zile reprezentanților presei. După cum susținea edilul, digul din fața Hotelului Rex din Mamaia ar trebui reparat, acolo urmând a fi amplasată toată logistica pentru competiția amintită. Mazăre a mai declarat că Apele Române ar fi invocat un aviz de mediu pentru reparațiile respective, ceea ce ar presupune scurgerea a nu mai puțin de trei luni. În consecință, deși în urmă cu vreo edilul a lansat cu surle și trâmbițe proiectul, zilele trecute dădea, de ochii soacrei, numai, din colț în colț. "Nu e sigură. Dar nu mai bine să stăm să ne uităm la păsări decât să ne uităm la bărci?" se văicărea edilul amintind din nou că dacă Lacul Siutghiol și Marea Neagră vor fi incluse în proiectul "Natura 2000", adio teleski, oraș lacustru și insulițe… "Vor dori să ne uităm la păsări cum clocesc și cum se coțăie, asta facem… dacă vor dori să dezvoltăm turismul, dezvoltăm turismul", susținea Mazăre în urmă cu doar două zile.
Dar Mazăre știe și cum, și când și unde să se plângă, drept dovadă, ieri, Direcția Apelor Dobrogea Litoral a și făcut drepți cu… avizul favorabil pentru competiția Class 1 Romanian Grand Prix.
În concluzie…

Vânt bun din pupa Apelor Române
Administratorul lacului Siutghiol, pe care urmează să se desfășoare cursa de ambarcațiuni pe mare, a emis acordul de mediu. Direcția Dobrogea - Litoral Apele Române a înaintat la începutul acestei săptămâni firmei organizatoare, SC Power Marine SRL avizul pentru desfășurarea Class 1 Romanian Grand Prix. Cursa de ambarcațiuni de mare putere se va desfășura în conformitate cu Legea Apelor 107/1996, astfel încât să nu se producă efecte negative asupra lacului. Cătălin Anton, purtătorul de cuvânt al DADL a declarat că "În ceea ce privește lucrările de reparare a cheiului și amenajarea pontoanelor, firma organizatoare a adus documentația solicitată, iar în zilele următoare i se va emite avizul de gospodărire a apelor, act necesar obținerii autorizației de construire din partea autorității locale". Administratorul lacului a solicitat delimitarea zonei de concurs și semnalizarea acesteia în mod corespunzător.

Peste 10 ambarcațiuni iau startul
Competiția se va desfășura în perioada 31 august - 2 septembrie, când peste zece ambarcațiuni de mare viteză se vor întrece în cadrul campionatului mondial de viteză pe apă. La start vor participa echipaje din Norvegia, Qatar, Dubai, Italia, Anglia, Spania si, probabil, Statele Unite ale Americii.
Copilotul Matteo Nicolini de la Qatar Team a spus că Lacul Siutghiol va asigura o cursă foarte bună: "Pe lac avem viziunea pământului și ne ajuta să înțelegem mai bine viteza", a precizat el. Bugetul unui echipaj care se înscrie la concurs este de aproximativ cinci milioane de euro.
După cursa cu bărci, pentru 2008, Mazăre vrea să aducă la Constanța o etapă a unei alte competiții, de data aceasta cu avioane. "Suntem în discuții să aducem în 2008 o etapă a concursului Aero Grand Prix, un concurs de demonstrație aeronautică, cu avioane de vânătoare", a precizat Radu Mazăre într-o conferință de presă.

Zilele trecute, primarul Radu Mazăre se arăta îngrijorat pe motiv că Direcția Apelor Dobrogea Litoral nu dăduse avizul pentru organizarea competiției Class 1 Romanian Grand Prix, în stațiunea Mamaia, pe lacul Siutghiol. "Nu este clar încă. Am primit săptămâna trecută un răspuns că nu prea se poate, că trebuie studiu de mediu…" se plângea Mazăre în urmă cu numai două zile reprezentanților presei. După cum susținea edilul, digul din fața Hotelului Rex din Mamaia ar trebui reparat, acolo urmând a fi amplasată toată logistica pentru competiția amintită. Mazăre a mai declarat că Apele Române ar fi invocat un aviz de mediu pentru reparațiile respective, ceea ce ar presupune scurgerea a nu mai puțin de trei luni. În consecință, deși în urmă cu vreo edilul a lansat cu surle și trâmbițe proiectul, zilele trecute dădea, de ochii soacrei, numai, din colț în colț. "Nu e sigură. Dar nu mai bine să stăm să ne uităm la păsări decât să ne uităm la bărci?" se văicărea edilul amintind din nou că dacă Lacul Siutghiol și Marea Neagră vor fi incluse în proiectul "Natura 2000", adio teleski, oraș lacustru și insulițe… "Vor dori să ne uităm la păsări cum clocesc și cum se coțăie, asta facem… dacă vor dori să dezvoltăm turismul, dezvoltăm turismul", susținea Mazăre în urmă cu doar două zile.
Dar Mazăre știe și cum, și când și unde să se plângă, drept dovadă, ieri, Direcția Apelor Dobrogea Litoral a și făcut drepți cu… avizul favorabil pentru competiția Class 1 Romanian Grand Prix.
În concluzie…

Vânt bun din pupa Apelor Române
Administratorul lacului Siutghiol, pe care urmează să se desfășoare cursa de ambarcațiuni pe mare, a emis acordul de mediu. Direcția Dobrogea - Litoral Apele Române a înaintat la începutul acestei săptămâni firmei organizatoare, SC Power Marine SRL avizul pentru desfășurarea Class 1 Romanian Grand Prix. Cursa de ambarcațiuni de mare putere se va desfășura în conformitate cu Legea Apelor 107/1996, astfel încât să nu se producă efecte negative asupra lacului. Cătălin Anton, purtătorul de cuvânt al DADL a declarat că "În ceea ce privește lucrările de reparare a cheiului și amenajarea pontoanelor, firma organizatoare a adus documentația solicitată, iar în zilele următoare i se va emite avizul de gospodărire a apelor, act necesar obținerii autorizației de construire din partea autorității locale". Administratorul lacului a solicitat delimitarea zonei de concurs și semnalizarea acesteia în mod corespunzător.

Peste 10 ambarcațiuni iau startul
Competiția se va desfășura în perioada 31 august - 2 septembrie, când peste zece ambarcațiuni de mare viteză se vor întrece în cadrul campionatului mondial de viteză pe apă. La start vor participa echipaje din Norvegia, Qatar, Dubai, Italia, Anglia, Spania si, probabil, Statele Unite ale Americii.
Copilotul Matteo Nicolini de la Qatar Team a spus că Lacul Siutghiol va asigura o cursă foarte bună: "Pe lac avem viziunea pământului și ne ajuta să înțelegem mai bine viteza", a precizat el. Bugetul unui echipaj care se înscrie la concurs este de aproximativ cinci milioane de euro.
După cursa cu bărci, pentru 2008, Mazăre vrea să aducă la Constanța o etapă a unei alte competiții, de data aceasta cu avioane. "Suntem în discuții să aducem în 2008 o etapă a concursului Aero Grand Prix, un concurs de demonstrație aeronautică, cu avioane de vânătoare", a precizat Radu Mazăre într-o conferință de presă.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 0.1706 secunde